پیاده روی با پای برهنه ،جادوی سلامتی 

پیاده روی با پای برهنه ، جادوی سلامتی 

در بخش تناسب اندام مطالب مربوط به سلامتی و ورزش نگاهی بیندازید به این مقاله در مجله لیلی لند با موضوع پیاده روی با پای برهنه ، جادوی سلامتی. نشتن در کنار زمین ورزشی هرگز به ما آسیب نرسانده است. در حقیقت، راه رفتن پابرهنه یکی از غرایز اصلی ماست. به لطف تمدن، تقریباً فراموش کردیم که وسایل طبیعی زندگی چیست. البته به نظر می‌رسد کفش برای ما بسیار راحت و شیک است. پاهای ما را تمیز نگه می‌دارد و آنها را از هر شیء  برنده و سوراخ کننده در امان نگاه خواهد داشت. اما نمی‌توانیم از راه رفتن کاملاً پابرهنه غافل شویم. این کار فواید زیادی نیز دارد. بنابراین وقت آن است که برای مدتی ساعت مچی خود و وسایل تمدن بشری را کنار بگذاریدو به پیاده روی پا برهنه بروید.

پیاده روی با پای برهنه ، جادوی سلامتی 
پیاده روی با پای برهنه ، جادوی سلامتی

منظور از پیاده روی بدون کفش (یا پابرهنه) چیست؟

پیاده روی پابرهنه راه رفتن بر روی سطوح طبیعی مانند گل، شن، چمن و خاک بدون کفش است. همچنین مطابق معنای معنوی به پیاده روی سلامتی معروف است. اگر در Google  “پیاده روی پابرهنه” را سرچ کنید، چندین نتیجه از مطالعات و تحقیقات انجام شده را در همان مورد مشاهده خواهید کرد. این تحقیقات نشان می‌دهند که ما چگونه الکترون‌ها را از روی زمین جذب می‌کنیم و چگونه پیاده روی پا برهنه در بهبود سلامتی ما و افزایش فعالیت مغز ما. همچنین سطح آنتی اکسیدان ها را در بدن ما بالا می‌برد، گردش خون را بهبود می‌بخشد، استرس را کاهش می‌دهد و التهاب را کاهش می‌دهد. بنابراین یک بار در حالی که کفش خود را درآورده‌اید با پای برهنه روی سطوح طبیعی قدم بزنید، خواهید دید که چه مزیت‌های دارد. همچنین مشخص شده است که پیاده روی پابرهنه از شما انرژی کمتری می‌گیرد، زیرا واکنش نیروی زمین بیشتر و فشار کمتری وجود دارد. اگر می‌خواهید عضلات، رباط ها و مفاصل خود را تقویت کنید، می‌توانید برهنه بر روی چمن، خاک یا ماسه راه بروید.

پیاده روی با پای برهنه ، جادوی سلامتی 
پیاده روی با پای برهنه ، جادوی سلامتی

مزایای “پیاده روی با پای برهنه”

ماهیچه های پاها را تثبیت می‌کند و وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد. همچنین باعث تقویت قوزک پا و جلوگیری از مشکلات کمر و زانو می‌شود. همچنین باعث افزایش انعطاف پذیری و تحرک پاهای شما می‌شود. اگر در برخی از روزها پابرهنه قدم می‌زنید، بیشتر احتمال دارد که دچار مشکلات مچ پا نشوید. برای افراد مسن، راه رفتن پابرهنه یک راه عالی برای بهبود تعادل بدن است. راه رفتن پابرهنه باعث افزایش قدرت عضلات و همچنین تسکین پلانتار فاسیتیت می‌شود که یک بیماری پا است و بسیار دردناک می‌باشد.

پیاده روی با پای برهنه ، جادوی سلامتی 

چه موقع  با پای برهنه راه نرویم؟

اگر در حال حاضر مشکل پا دارید، سریعاً به راهپیمایی با پای برهنه نروید. پزشک شما ممکن است کفشهای خاصی را برای شما تجویز کند که نقش اصلاحی دارند. همچنین، بر روی سطوح ناهموار یا بر روی تردمیل، سنگ و سنگریزه پابرهنه راه نروید اگر از عضلات ضعیف، رباطها و تاندون‌های ضعیفی برخوردار هستید. اگر پا برهنه در چمن منزل خود راه می‌روید، حتماً آن را به طور صحیح چمن زنی و تمیز کنید. اگر زمین خیلی گرم است، سریعاً با دمپایی پیاده روی کنید.

https://khoobsurati.com/health-tip-walking-barefoot-relieves-stress-and-improves-sleep.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *