چربی سوزی با انگور ؛ آیا انگور معجزه جدید چربی سوز برای بدن است؟

چربی سوزی با انگور ؛ آیا انگور معجزه جدید چربی سوز برای بدن است؟

طبق آخرین تحقیقات انجام شده به نظر می رسد که انگور برای ما بیش از یک میان وعده خوشمزه و معمولی مفید است. در واقع این میوه با کارکردهای مختلف خود به سلامتی بدن ما کمک می کند. به همین دلیل است که از گذشته تا به امروز از این میوه خوشمزه به اشکال مختلفی مانند سرکه، کشمش و نوع تازه آن زیاد استفاده می شود. بر طبق یک مطالعه منتشر شده در شماره ژانویه سال 2015 نشریه Journal of Nutritional Biochemistry مشخص شده است که انگور دارای ترکیباتی است که ممکن است به چربی سوزی بدن کمک کند. برای آشنایی با نحوه چربی سوزی با انگور باید تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی دی کلینیک میر داماد ما را همراهی کنید.

چربی سوزی با انگور

در تحقیق ذکر شده در بالا مشخص شده است که فیتوشیمیایی در انگور که به عنوان الاجیک اسید نیز شناخته می شود به عنوان عامل کلیدی در موارد زیر محسوب می شود:

  • کاهش چربی مضر شکم و کبد
  • بهبود سندرم متابولیک
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

در این بررسی علمی، نویسندگان خاطر نشان کردند که مصرف روزانه 2.3 میلی گرم اسید الاجیک به ازای هر پوند وزن بدن، با 25 درصد کاهش وزن بدن همراه است و متابولیسم قند خون را بهتر اداره می کند. این به معنای حدود 340 میلی گرم اسید الاجیک در روز برای یک فرد 150 پوندی است.

محققان معتقدند که استفاده از انگور به تنهایی نمی تواند میزان نیاز بدن به اسید الاجیک را برای چربی سوزی تامین کند. بنابراین ما ناچاریم که از مواد غذایی دیگر برای رسیدن به هدفمان استفاده کنیم. منابع غذایی حاوی اسید الاجیک عبارتند از:

  • میوه ها
  • سبزیجات
  • آجیل

بنابراین پیروی از یک رویکرد ترکیبی در رژیم غذایی بهترین راه برای افزایش کل مصرف اسید الاجیک است. علاوه بر این، نویسندگان مطالعه مطمئن نبودند که این ماده به تنهایی مسئول فرایند چربی سوزی در بدن است یا یک ماتریکس پیچیده شامل انواع متنوعی از مواد غذایی می تواند چنین حالتی را ایجاد کند. بنابراین بهترین راه این است که در کنار چربی سوزی با انگور از دیگر مواد غذایی حاوی اسید الاجیک نیز استفاده کنید.

سایر دلایل برای مصرف بیشتر انگور

تحقیقات اخیر در مورد گونه های مختلف این میوه باعث شده تا دانشمندان کشف کنند که چرا باید انگور را بیش از هر میوه دیگری استفاده کنیم. دو تحقیق که در سمپوزیوم زیست شناسی تجربی در سال 2015 ارائه شده است نشان می دهد که انگور ممکن است سوخت و ساز بهینه چربی و گلوکز را ارتقاء دهد. این فرایند برای 35 درصد از بزرگسالان ایالات متحده که در معرض خطر ابتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2 هستند بسیار مفید می باشد.

مطالعه ذکر شده در این مطلب که بر روی خواص چربی سوزی اسید الاجیک در انگور انجام شده است جزء اولین تحقیقاتی است که به بررسی چربی سوزی با انگور پرداخته است. این در حالی است که با نتایج به دست آمده محققان امیدوارند که بتوانند خواص بیشتری از این میوه خوشمزه را برای کاهش وزن پیدا کنند. این در حالی است که محققان معتقدند که انگور علاوه بر چربی سوزی، منبعی سالم از کربوهیدرات است. کاهش وزن در کنار خواص دیگر این میوه باید شما را مجاب کند که در کنار ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی زیر نظر متخصص تغذیه از این میوه نیز استفاده کنید.

سایر منابع غذایی حاوی الاجیک اسید

علاوه بر انگور، مواد غذایی دیگری نیز وجود دارد که حاوی این اسید مفید است. این مواد غذایی عبارتند از:

  • تمشک (63 میلی گرم در هر فنجان)
  • آب انار (43 میلی گرم در هر 8 اونس)
  • تمشک قرمز (3 میلی گرم در هر فنجان)
  • آب انگور (2 میلی گرم در هر اونس)
  • گردو (2 میلی گرم در هر اونس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *