پوستی تازه با چالش نه به قند به مدت 30 روز

چالش نه به قند به مدت 30 روز

آیا چالش نه به قند به مدت 30 روز را برای بهبود سلامت عمومی بدن شنیده اید؟ هرکسی که اضافه وزن دارد متوجه می‌شود که قند یکی از دلایل اصلی این مشکل است؛ اما شاید عده‌ای از ما بدانیم که شکر دشمن رو در روی ما در مقابل پوست تازه و شاداب است. چه نتایجی پوست ما از خوردن قند به دست می آورد؟ پاسخ به همه این سوالات مواردی است که امروز در مجله لیلی لند به جزئیات، در سطرهای بعدی آورده شده است.

نه به قند به مدت 30 روز برای پوست تازه و شاداب

اگر با چالش ما همراه شوید، و قند فرآوری شده را به مدت 30 روز متوقف کنید؛ مطمئنا شما از نتایج شگفت انگیزی که به دست می آورید؛ شگفت زده خواهید شد، که مهمترین آنها پوست تازه، فوق العاده و یک بدن سالم است.

ممکن است فکر کنید این کار دشواری است، اما اگر خودتان و اطرافیانتان را با این چالش همراه کنید و با هم در آن شرکت کنید، این کار را برای شما تسهیل خواهد کرد، وقتی می‌توانید قند فرآوری شده را با مقادیر کمی از مواد طبیعی که ارگانیک و غیر فرآوری شده هستند جایگزین کنید، می‌توانید جایگزین‌های خوشمزه و مفیدی برای قند فرآوری شده که سلول های پوستی شما را از بین می‌برد جایگزین کنید.

ما شما را بیهوده به این چالش دعوت نمی‌کنیم، قند برای پوست شما مانند خورشید ویران کننده است. دکتر کارل تورنفیلد، متخصص پوست با بیش از 30 سال تجربه در زمینه تحقیقات پوستی می‌گوید: قند دو اثر اصلی روی پوست دارد و باعث تحریک التهاب می‌شود و برای ساختن کلاژن در پوست ارتباط دارد. ما در سطوح زیر اثرات خوردن قند فرآوری شده روی پوست را توضیح خواهیم داد.

چالش نه به قند به مدت 30 روز
چالش نه به قند به مدت 30 روز

تأثیر خوردن قند فرآوری شده بر روی پوست

قند باعث التهاب پوست می‌شود

قند کارخانه حاوی اسیدیته‌ای زیاد است که باعث افزایش غلظت خون می‌شود و همین امر منجر به التهاب در بدن و پوست می‌شود. مهمترین منابع قند فرآوری شده عبارتند از: شکر سفید و قهوه ای، مربا، شربت و نوشیدنی‌های شیرین مثل انواع نوشابه ‌ها و سایر موارد دیگر… بنابراین توصیه می‌شود آنها را با برخی از قندهای طبیعی مانند میوه و عسل جایگزین کنید.

شکر باعث می‌شود چین و چروک پوست ظاهر شود

عفونت‌هایی که ناشی از خوردن قند است، نه تنها بر سلامتی تأثیر می‌گذارد، بلکه باعث بروز چین و چروک ها نیز می‌شود. به دلیل حمله قند به سلول‌های حاوی کلاژن، که عامل ارتجاعی پوست است، منجر به خشکی پوست و بروز چین و چروک می‌شود.

خوردن زیاد قند به رادیکالهای آزاد پوست حمله خواهد کرد

رادیکال های آزاد از جمله بدترین دشمنانی هستند که به دلیل مصرف زیاد قند باعث ایجاد عفونت و بیماری در بدن می‌شوند و این به ظهور رادیکال های آزاد و مضر در بدن کمک می‌کند، که با خوردن غذاهای پر از قند در بدن ایجاد می‌شوند.

تیره شدن پوست به دلیل قند

هنگام مصرف مقادیر زیادی قند، درصد قند خون به سرعت بالا می‌رود و پس از رها شدن انسولین در سلول‌های خود، به سرعت برگشته می‌شود و این باعث ایجاد تنش درونی می‌شود، که باعث می‌شود بدن احساس ضعف، گرسنگی و افسردگی کند و همچنین سبب می‌شود پوست تیره و رنگ پریده دیده ‌شود.

شکر یکی از دلایلی است که باعث از بین رفتن پوست می‌شود

چالش نه به قند به مدت 30 روز
چالش نه به قند به مدت 30 روز

آیا می‌دانید که قند در سلولهای بدن آب را جذب می‌کند و باعث خشکی پوست شما می‌شود؟

  1. تورم زیر چشم به دلیل مصرف زیاد قند
  2. قند باعث عدم تعادل آب در بدن می‌شود و این امر باعث ناراحتی پوست می‌شود و پف کردن چشم یکی از این دلایل است.
  3. عملکرد معده شما در پوست شما منعکس می‌شود

شکر در روده تخمیر می‌شود، که در کارآیی فرآیند هضم منعکس می‌شود. وقتی شکر وارد روده می‌شود، بدن گلوکز مورد نیاز خود را می‌گیرد و بخشی از آن در روده باقی می‌ماند، و درصدی از آن در خون سبب بالا رفتن قند خون می‌شود و باعث مسمومیت در بدن می‌شود و مستقیماً این علائم روی پوست ظاهر می‌شود تا تاریک و رنگ پریده دیده شود.

در خاتمه، اگر شما را به پذیرش چالش متوقف کردن شکر برای بدست آوردن پوست تازه ترغیب شدید، توصیه می‌کنیم برنامه رژیمی تهیه کنید که حاوی میوه های کم قند و همچنین استفاده از مقادیر بسیار کمی، شیرین کننده های طبیعی باشد و از همه مهمتر در صورت در رنج بودن از افت قند خون، با پزشک خود مشورت کنید و ما اطمینان داریم که این چالش نه تنها پوست سالم را تضمین می‌کند؛ بلکه یک بدن سالم را در طول زندگی خود به همراه خواهید داشت. تجربه و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *