تابستان با گرمای سوزاننده خورشید، تعریق بیش از حد، گرد و غبار و دیگر عوامل محیطی خود می تواند شما را با مشکلات پوست و مو آشنا کند. برای بسیاری از افراد، تابستان به معنی خشکی پوست، نیش حشرات، آفتاب سوختگی، بوی بدن و خیلی چیزهای دیگر است. اما جای نگرانی نیست. ماده طبیعی وجود دارد که می تواند شما را از تمام این مشکلات نجات دهد. در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند در مورد درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل صحبت می کنیم.

موها و پوست در تابستان نیاز به مراقبت کمی دارند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از قرار دادن بدن در معرض آفتاب های شدید خودداری کنید. اشعه خورشید می تواند باعث آسیب جدی به پوست و مو شود.

همچنین، به جای تکیه بر محصولات شیمیایی، می توانید از مواد طبیعی برای حل مشکلات خود استفاده کنید. روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای پخت و پز است. به علاوه، ترکیب منحصر به فرد آن از اسیدهای چرب و همچنین خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی، ضد باکتری و آرام بخش آن منحصر به فرد است.

درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل

بهبود آفتاب سوختگی

بسیاری از افراد در فصول گرم تفریحاتی مانند استفاده از استخرهای رو باز و دریا را انتخاب می کنند. اما قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید باعث آفتاب سوختگی می شود. علاوه بر این، اشعه های UV می تواند پوست شما را به سرعت پیر کرده و خطر ابتلا به ملانوم، که یک نوع سرطان پوست است را افزایش می دهد.

برای مقابله با آفتاب سوختگی، همیشه می توانید به روغن نارگیل تکیه کنید. مقدار اسید چرب این ماده کمک می کند تا التهاب کم شده و پوست احیا شود. همچنین، خواص مرطوب کننده آن مانع از پوست پوست شدن پوست، که نشانه ای از آفتاب سوختگی است، می شود.

در طول فصول تابستان، بدون استفاده از کرم ضد آفتاب که دارای حداقل فاکتور حفاظتی 30 و مقاوم در برابر آب است، بیرون نروید. حدود 15 تا 20 دقیقه قبل از خروج از خانه از این کرم استفاده کنید و در صورت لزوم آن را در طول روز تجدید کنید.

درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل
درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل

مبارزه با آکنه

آکنه، لکه و سایر ضایعات پوستی در تابستان بیشتر شایع هستند. هنگامی که عرق مخلوط با خاک و چربی روی پوست منافذ را مسدود می کند، عارضه ای به نام جوش و آکنه ایجاد می شود. همچنین برخی از کرم های ضد آفتاب و آلودگی های موجود در فضای باز نیز می توانند منافذ را مسدود کنند.

روغن نارگیل پوست شما را پاک می کند و منافذ را با خواص آنتی باکتریایی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی خود تمیز نگه می دارد. بنابراین، برای از بین بردن میکروب های آکنه و سایر ناخالصی های روی پوست می توان از این روغن استفاده کرد.

درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل
درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل

کنترل بوی بد بدن

طبیعی است که بعد از تعریق احساس بوی بد کنید. جالب است بدانید که عرق کردن خود باعث به وجود آمدن بوی بدن نمی شود. این اتفاق زمانی می افتد که عرق با باکتری که به سرعت در محیط گرم و مرطوب رشد می کند مخلوط می شود.

روغن نارگیل به عنوان دئودورانت عمل می کند. این ماده اسید لوریک دارد که کمک می کند تا باکتری هایی را که باعث به وجود آمدن بوی بد تعریق می شوند، کشته شوند.

درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل
درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل

مانع ایجاد الکتریسیته و وز شدن مو

یکی از مشکلاتی که مدیریت آن بسیار سخت است وز شدن مو می باشد. رطوبت و گرما در طول تابستان می تواند روی موهای شما تاثیر بگذارد. شنا در آب کلر دار و استفاده از سشوار نیز به این مشکل اضافه می کند.

شما می توانید موهای وز شده خود را با روغن نارگیل مدیریت کنید. خواص مرطوب کننده روغن نارگیل باعث می شود رطوبت در رشته های مو بماند و آن ها صاف و یکدست شوند.

درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل
درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل

درمان خشکی و خارش پوست

گذارند یک روز در زیر نور خورشید موجب خشکی کل بدن به خصوص پوست سر می شود. برای حل این مشکل، باید رطوبت را با روغن نارگیل در پوست قفل کنید. خواص مرطوب کننده آن خشکی پوست را کمتر کرده و خارش را متوقف می کند.

درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل
درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل

خارش ناشی از گرما

روزهای گرم و مرطوب تابستان می تواند باعث تعریق بیش از حد شده، غدد عرق را تضعیف کند و پوست را تحت تاثیر قرار دهد. این فرایند به تدریج پوست را تحریک می کند و باعث بروز برآمدگی های کوچک و قرمز روی پوست شده که به شدت خارش نیز دارد. روغن نارگیل به راحتی به پوست نفوذ کرده و خارش را متوقف می کند. علاوه بر این، مانع عفونت و التهاب می شود.

همچنین از رفتن به مکان های مرطوب اجتناب کنید و از لباس های تهیه شده با پارچه های سبک استفاده کنید. از آن جا که گرما و عرق می تواند خارش را تشدید کند، بنابراین تا جای ممکن بدنتان را خنک نگه دارید.

درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل
درمان مشکلات پوست و مو با روغن نارگیل

درمان سم پیچک

هنگامی که پوست در تماس با پیچک سمی قرار می گیرد خارش تند و زننده ای ایجاد می شود. برگ، ساقه و ریشه این گیاه می تواند منجر به واکنش آلرژیک شود. همراه با بثورات، برآمدگی ها پر از مایع خارش دار نیز می تواند وجود داشته باشد.

برای متوقف کردن خارش، مقداری روغن نارگیل را روی منطقه آسیب دیده چندین بار در روز بمالید. این کار روند بهبودی را سرعت می بخشد و خطر عفونت را کاهش می دهد.

باید سعی کنید که منطقه آسیب دیده را نخارانید. زیرا ممکن است منجر به عفونت شود. همچنين مهم است كه پوست را بعد از تماس به طور منظم با صابون و آب گرم تميز كنيد.

درمان نیش حشرات

با گرم شدن هوا پشه ها نیز بیشتر می شوند. برای از بین بردن هر گونه جای نیش حشرات، یک لایه نازک روغن نارگیل را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. خواص آرام بخش و ضد التهابی آن باعث تسکین سریع درد و خارش می شود. همچنین با توجه به خواص ضد باکتری این ماده، خطر عفونت نیز کاهش پیدا می کند.

وقتی شب ها به فضای باز می روید سعی کنید که در نزدیکی محل هایی که آب جمع شده است استقرار پیدا نکنید. پوشیدن لباس های شل نیز برای جلوگیری از نیش حشرات مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *