میکروبلیدینگ ابرو و تفاوت آن با روش میکروپیگمنتیشن

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو یکی از انواع روش‌های آرایش نیمه دائمی است، که برای طراحی و فرم دهی بهتر به ابروها استفاده می‌شود. این روش طراحی که بسیار طبیعی هم به نظر می‌رسد از طریق قلمی که متشکل از چندین سوزن می‌باشد، خطوط نازک و باریکی به اندازه و شبیه به تار موهای طبیعی ابرو، با استفاده از رنگدانه‌ها در نواحی خالی ابرو ایجاد می‌شود. استفاده ازاین تکنیک، سبب پرتر به نظر رسیدن ابروها می‌شود و آنها را جذاب نشان می‌دهد. در مجله لیلی لند روش میکروبلیدینگ ابرو را بررسی می‌کنیم، که در بسیاری از موارد هم از لحاظ سلامت و هم از لحاظ هزینه، بسیار مناسب تراز استفاده از مداد است .

میکروبلیدینگ ابرو چیست و مناسب چه افرادی است؟

میکروبلیدینگ ابرو ،روشی است که این روزها زیاد به گوش می‌رسد؛ خانم هایی که بخاطر ابروهای کم پشت و نازک دائما مجبور هستند ازلوازم مختلف آرایشی مانند مداد ابرو، ژل یا سایه براي پر کردن ابروها استفاده کنند، کم نیست. اگر به خاطر داشته باشید، در سال های گذشته از شیوه های دائمی پر کردن و طراحی ابرو مانند تاتو استفاده می‌شد ولی نتایج چندان رضایت بخشی را به دنبال نداشت و علاوه بر زخمی که هنگام انجام آن ایجاد می‌شد در آینده جلوه ناهمواری را روی صورت ایجاد می‌کرد و یا پس از گذشت مدتی رنگ تاتو باید مجددا ترمیم می‌شد تا جلوه سبز رنگ یا قرمزی آن از بین برود. اگر شما نیز از گروه خانم‌هایی هستید که، با مشکل ابروهای کم حجم و نازک دست به گریبان هستید، به نظر می‌رسد با روی کار آمدن روش های جدید و متنوع ديگر وقت آن رسیده که چهره جدیدی را تجربه کنید و در وقت و زیان های سلامتی خود صرفه جویی کنید.

میکروبلیدینگ ابرو
میکروبلیدینگ ابرو

تفاوت تکنیک میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در چیست؟

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن که دو از روش‌های هاشور ابرو می‌باشند، در فاکتورهای گوناگونی با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله این موارد می‌توان به فاکتورهای زیر اشاره کرد.

ابزار مورد استفاده در این روش ها

میکروبلیدینگ ابرو یا همان فیبروز به شکل دستی و توسط قلم بلید، که ابزاری غیر الکتریکی و بدون موتور است انجام مي‌گردد. قلم بلید دارای سوزنهایی یک بار مصرف در مدل‌های فلت یا اسلوپ (منحنی) است که از طریق فشارقلم بر روی پوست، سوزن ها، پوست را خراش سطحی داده و کار طراحی را انجام می‌دهند؛ اما در روش میکروپیگمنتیشن با استفاده از قلمی مکانیکی و دارای موتور برقي که حتی قابلیت تنظیم دور موتوررا هم دارند، این طراحی انجام مي‌شود .

میزان نفوذ رنگ در غشای پوست در دو روش

رنگ استفاده شده در میکروبلیدینگ تنها به زیر درم نفوذ کرده و عمق زيادي ندارد، به همین خاطر میکروبلیدینگ روشی نیمه دائمی است. اما در روش هاشور با میکروپیگمنتیشن رنگ در لایه های عمیق‌تر پوست نفوذ مي‌کند، به همین علت این روش ماندگاری طولانی تری داشته و گاها تا 5 سال هم می‌رسد.

میزان طبیعی بودن نتیجه هاشور ابروها در دو روش چگونه است؟

در روش میکروبلیدینگ ابرو رنگ بصورت خط به خط یا همان تار به تار، شبیه به تار موهای ابرو و هم جهت با رویش آن ها ولی در اندازه‌های متمایز کوتاه و بلند کشیده مي‌شود، از این جهت نسبت به روش میکروپیگمنتیشن که در آن، ابتدا یه قاب کلی دور ابرو کشیده می‌شود و سپس قاب ابرو از جوهر پر مي‌شود که بسیار غیر طبیعی تر از جلوه ای است که روش بلید به ابرو ها می‌بخشد.

دوره بهبودی و هزینه در دو حالت چگونه است؟

به دلیل میزان نفوذ و پارگی کمتر پوست در روش میکروبلیدینگ ابرو نسبت به میکروپیگمنتیشن، در نتیجه روش بلید چون آسیب کمتر است، زمان کوتاه تری برای بهبود لازم است، در رابطه با میزان هزینه باید گفته شود، تقریبا در هر دو روش به یک مقدار، ولی روش بلید به دلیل آنکه رابطه مستقیم با هنر دست طراح دارد، گاها به دلایل مختلف ممکن است قیمت هایی ناباورانه در این روش دیده شود، ولی از آنجایی که این روش ظرافت بیشتری دارد و در عین حال میزان تخریب پوست کمتر است، می‌توان به عنوان روشی کمتر تهاجمی و با مخاطره کم براي ایجاد طراح طبيعي ابروها نگاه کرد.

5 . مدت ماندگاری در دو روش چگونه است؟

همانطور که قبل یادآور شدیم،در روش میکروبلیدینگ ابرو به علت تزریق سطحی تر رنگ در پوست، می‌توان گفت این روش طراحی نیمه دائمی برای زيبايی هر چه بیشتر ابروها محسوب می‌شود، این در حالی است که در شیوه میکروپیگمنتیشن، به علت تزریق عمقی تر مواد در پوست، نسبت به بلیدینگ، طراحی دائمی تر می‌باشد.

قبل از میکروبلیدینگ این موارد را در نظر بگیرید.

  • در روز انجام طراحی میکروبلیدینگ ورزش نکنید.
  • به مدت طولانی در معرض تابش آفتاب قرارنگیرید، و یا با صورتی که دچار آفتاب سوختگی شده است؛ براي انجام میکروبلیدینگ مراجعه نکنید.
  • 24 ساعت پیش از انجام میکروبلیدینگ از برخی داروها مانند: آسپیرین، نیاسین، ویتامین یا ایبوپروفن استفاده نکنید.
  • در آن روز الکل و کافئین استفاده نکنید.
  • 3 روز قبل از انجام میکروبلیدینگ ابروهایتان را رنگ نکنید.
  • قابل توجه است که در حین سیکل ماهیانه حساسیت شما بیش تر خواهد بود.

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ چیست؟

  • معمولا پس از انجام کار توسط طراح به شما توصیه مي‌شود، نواحی اطراف ابرو را بطور ملایم و آهسته با استفاده از پنبه و سرم نمکی تمیز کنید.
  • از کرم هایی که براي شما تجويز می‌شود بطور منظم استفاده کنید، معمولا باید هر 4 ساعت یک بار آنها را تمدید کنید.
  • تا یک هفته بعد از انجام میکروبلیدینگ فعالیت‌هایی که باعث مي‌شوند ابروها خیس شوند مانند ورزش کردن و یا آب زدن به اطراف ابروها خودداری نمائید.
  • نکته قابل اعتراض در تمامی خانم ها معمولا تیرگی بیش از حد ابروها بلافاصله بعد از میکروبلیدینگ فیبروز است، قابل ذکر است که حداقل 30% از رنگ آن به مرور کمرنگ شده و ابروها حالت طبيعي تری بخود می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *