روش تهیه کرم صورت با موم زنبور عسل

روش تهیه کرم صورت با موم زنبور عسل

موم زنبور عسل به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها موجود در خود، به یک ماده عالی در تهیه مکمل های طبیعی و محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است. تجزیه و تحلیل تغذیه ای انجام شده بر روی موم زنبور عسل در Durham’s Bee Farm نشان می دهد که این ماده حاوی 28 ماده معدنی ضروری برای سلامتی بدن انسان است. طبق یک نظریه که در Natural Medicine Comprehensive Database اعلام شده است، موم زنبور عسل برای نرم شدن و تسکین یافتن پوست عالی است. بنابراین کرم صورت با موم زنبور عسل برای پوست خواص زیادی دارد.

شما می توانید کرم صورت با موم زنبور عسل را از فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید. اما علاوه بر این راه ما به شما در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند یاد خواهیم دادیم که چگونه کرم صورت با موم زنبور عسل تهیه کنید.

نحوه ساخت کرم صورت با موم زنبور عسل

مواد لازم

  • 3/4 فنجان روغن بادام شیرین (از روغن آفتابگردان یا روغن هسته انگور نیز می توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید)
  • 1/2 فنجان روغن نارگیل
  • 1/2 اونس موم زنبور عسل
  • 1/2 اونس آب مقطر
  • 1/3 فنجان ژل آلوئه ورا خالص
  • 2 قاشق چای خوری روغن ویتامین E
  • 1/4 اونس عصاره گرده زنبور عسل

روش تهیه

مرحله 1

روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، و موم زنبور عسل را روی حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. از حرارت پایین برای این کار استفاده کنید و مدام و به آرامی آن را با یک قاشق مخلوط کنید. اجازه دهید قبل از ورود به مرحله دوم مخلوط کمی خنک شود. اما نباید آنقدر زمان بدهید تا روغن ها مجددا بسته شوند.

مرحله 2

آب مقطر، عصاره گرده زنبور عسل، آلوئه ورا و روغن ویتامین E را در یک کاسه متوسط یا شیشه ضد عفونی شده ریخته و به آرامی با چنگال مخلوط کنید. اگر این کار برایتان دشوار است از مخلوط کن استفاده کنید. قبل از ریختن مواد داخل مخلوط کن یا شیشه، از تمیز بودن ظرف مخلوط کن و خود شیشه مطمئن شوید.

مرحله 3

کم کم در حالی که مخلوط کن روشن است ترکیب اول که حاوی روغن بود را به مواد اضافه کنید. مراقبت باشید که روغن ها زیاد داغ نباشند. آن قدر مواد را مخلوط کنید که شکل کرمی به خود بگیرید. بهتر است مخلوط کن را در طی این مراحل چند بار خاموش کنید و با قاشق مواد را هم بزنید.

مرحله 4

تمام مواد را به داخل یک ظرف شیشه ای در دار منتقل کنید. اما قبل از این که کاملا خنک شود، در آن را نبندید. قبل از استفاده از آن نیز باید 24 ساعت صبر کنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. برای جلوگیری از فساد، کرم را در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم

  • شما می توانید به جای روغن ویتامین E از روغن جوانه گندم استفاده کنید. هر دو روغن به عنوان مواد نگهدارنده ها عمل می کنند.
  • بهتر است از ژل خالص خارج شده از برگ آلوئه ورا به جای ژل های آماده و بسته بندی این گیاه استفاده کنید.
  • اگر به نیش زنبور عسل یا خود عسل حساسیت دارید از این کرم استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *