مراقبت‌های لازم پس از جراحی لیفت سینه

مراقبت‌های لازم پس از جراحی لیفت سینه

10مراقبت‌های لازم پس از جراحی لیفت سینه

بعد از انجام عمل لیفتینگ سینه یکی از مهمترین نکات برای حصول نتیجه بهتر، انجام دقیق مراقبت‌های لازم پس از جراحی لیفت سینه است که شامل نکات خاص و یا سختی نیست. امروز در مجله لیلی لند با این موضوع در خدمت شما هستیم.

  1. بعد از لیفتینگ سینه، پستان ها ممکن است با یک گاز استریل یا سینه بند مخصوص بعد از جراحی پوشیده شوند. لوله های پلاستیکی کوچکی احتمالا در محل زخم در سینه قرار داده می‌شوند تا خون و مایعات اضافی را تخلیه کنند.
  2. پستان ها تا 2 هفته کبود و متورم می‌شود. در اطراف زخم، احساس درد و سوزش خواهید داشت که تا چند ماه آتی به رنگ صورتی یا قرمز خواهد بود. کمرنگ شدن نوک سینه، و هاله دور آن و همچنین پوست پستان ممکن است تا 6 ماه به طول بیانجامد.
  3. در چند روز اول بعد از عمل لیفت سینه، داروهای مسکن را برای مهار درد‌تان را، طبق تجویز پزشک بخورید. و سینه‌ها را لمس نکنید، از فشار دادن، خم کردن و بلند کردن سینه‌ها خودداری کنید. سعی کنید به پشت یا پهلو بخوابید تا فشاری روی سینه هایتان نباشد.
  4. از نزدیکی جنسی تا1 یا 2 هفته بعد از ماستوپکسی پرهیز کنید. برای انجام کار های روزانه مانند شستن مو و استحمام با جراح خود مشورت کنید. و روش درست انجام آنها را از او بپرسید، اکثر کلینیک‌های جراحی زیبایی که این گونه عمل‌ها را انجام می‌دهند، یک بروشور برای بیماران تهیه کرده و از مراقبت‌های پس از عمل جراحی برای بیماران خود اطلاعاتی را نگاشته‌اند سعی کنید به آن موارد عمل کنید.

    مراقبت‌های لازم پس از جراحی لیفت سینه
    مراقبت‌های لازم پس از جراحی لیفت سینه
  5. لوله‌های تخله خون اضافی ممکن است در محل زخم ها قرار داده شوند و بعضا طی چند روز آینده پس از عمل برداشته می‌شوند. وقتی پزشک‌تان این لوله ها را برداشت، حتما پانسمان‌زخمتان را تعویض می‌کند یا در صورت بهبودی نسبی بسته به نوع جراحی و ایجاد زخم‌ها بنا به نظر خود بصورت کامل آنرا برمی‌دارد.
  6. در مورد زمان و امکان برداشتن بخیه ها با جراح خود مشورت کنید. بعضی بخیه ها خود به خود از پوست جدا می‌شوند. بعضی دیگر باید اغلب بعد از 1 یا 2 هفته بعد از جراحی، در مطب پزشک جراح برداشته شوند.
  7. همچنان تا 3 یا 4 روز پستان‌بندهای جراحی را بیست و چهار ساعت ببندید. سپس تا 3 یا 4 هفته تنها پستان‌بند‌های نرم استفاده کنید. پزشک جراح شما ممکن است استفاده از چسب یا ژل سیلیکونی مخصوص را بر روی زخم هایتان به شما پیشنهاد کند؛ تا درمان زخم‌ها سریع تر انجام شود.
  8. در زمان بهبودی، سینه ها را در معرض نور خورشید قرار ندهید. و بعد از این زمان از قراردادن زخم ها در برابر خورشید خود داری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *