فواید انار برای پوست

فواید انار برای پوست 

در مطلب (فواید انار برای پوست) از مجله لیلی لند به موضوع جالب توجهی پرداخته‌ایم در این مقاله با سرفصل‌های مهمی روبه رو می‌شوید که از جمله این سر فصل‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: فواید پوست انار برای بدن، فواید پوست انار خرد شده برای پوست، فواید پوست انار برای لایه برداری پوست‌های چرب، پوست انار جادویی برای لیفت صورت، پوست انار خرد شده را برای سفیدتر شدن پوستتان بکار بگیرید، با ما همراه باشید.

دیباچه مقاله فواید انار برای پوست

انار یکی از میوه‌هایی است که مورد علاقه بسیاری از افراد قرار دارد و افرادی که تخم آن را با خوردن انار یا با خوردن آب آن مصرف می‌کنند از تمامی فواید آن بهره مند می‌شوند، اما بسیاری از افراد از استفاده از پوست انار که حاوی بخش قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین E و ویتامین C است، بی اطلاع هستند. و ما در این مقاله در مورد فواید پوست انار خرد شده برای صورت سخن خواهیم گفت.

فواید پوست انار برای بدن

  • انار برای برخی بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است که از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می‌کند و در نتیجه از شریان‌ها و قلب محافظت می‌کند.
  • در هنگام سرماخوردگی، گلودرد و سرفه را تسکین می‌دهد.
  • با بوی بد دهان مبارزه می‌کند و مینای دندان را تقویت می‌کند.
  • به لطف داروهای ضد التهابی و ضد باکتریایی که از عصاره انار تولید می‌شود از کاهش توده استخوان جلوگیری می‌کند به خصوص در هنگام یائسگی استخوان‌ها را تقویت می‌کند.
  • انار بیماری‌ها و مشکلات دستگاه گوارش مانند عفونت‌ها را بهبود می‌بخشد، هضم را راحت تر کرده و پوشش روده را تقویت می‌کند و بواسیر را نیز درمان می‌کند.

فواید پوست انار خرد شده برای پوستتان چیست؟

  • پوست انار حاوی اسید الاجیک است، که رطوبت سلول‌های پوست را به دام می‌اندازد و از خشک شدن آنها جلوگیری می‌کند، بنابراین احتمال آسیب پوستی ناشی از کم آبی را کاهش می‌دهد.
  • انار از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند، و هرگونه آسیب یا تخریب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید را دفع می‌کند.
  • از پوست در برابر سرطان محافظت می‌کند و در صورت بروز نقاط سرطانی در پوست با آنها نیز مبارزه می‌کند.
  • انار تولید کلاژن را تحریک می‌کند که باعث رشد سلول‌های جدید جوان می‌شود و در نتیجه ظهور چین و چروک و پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد.

فواید انار برای پوست 

فواید پوست انار برای لایه برداری پوست‌های چرب

پوست انار به درمان مشکل آکنه و بثورات پوستی چرب کمک می‌کند، می‌توان از پوست انار در حالت خشک استفاده کرد؛ پوست انار را در زیر نور آفتاب خشک کنید، سپس آن را آسیاب کنید تا پودر شود و پس از آن با گلاب یا آب لیمو مخلوط کنید. این محلول را در مکان‌های آسیب دیده بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه، خوب بشویید.

پوست انار جادوی برای لیفت صورت

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، پوست انار تولید کلاژن در پوست را تحریک می‌کند و بنابراین سلول‌های جدیدی ایجاد می‌کند و پوست جوانی بیشتری به دست می‌آورد، وقتی که پودر پوست انار با شیر، روغن آووکادو یا روغن زیتون مخلوط شود یک ماسک معجزه آسا شکل می‌گیرد. این ماسک را تهیه کنید و روی صورت خود بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم صورتتان را شستشو دهید.

پوست انار خرد شده را برای سفیدتر شدن پوستتان بکار بگیرید

از پوست انار نیز می‌توانید برای پاک کردن پوستتان استفاده کنید، 1/2 قاشق چایخوری نمک را با 1 قاشق غذاخوری پودر عدس، 1 قاشق غذاخوری پوست انار خشک شده پودر شده و 1 قاشق غذاخوری شنبلیله مخلوط کنید. مقدار مناسبی از عسل برای به دست آوردن خمیر به آن بیفزایید، حدود 30 دقیقه روی پوستتان ماساژ داده و سپس بشویید.

از آنچه که در این مقاله به آن اشاره کردیم نتیجه می‌گیریم که پوست انار خرد شده برای شما فایده‌های بسیاری دارد که نمی‌توان آن را دست کم گرفت، بنابراین از این ترفند استفاده کنید تا از شر هرگونه مشکلی در پوست خود خلاص شوید.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *