مراقبت از پوست و مو توسط خمیر مایه

مراقبت از پوست و مو توسط خمیر مایه

اگر مقداری خمیر مایه در خانه خود دارید، یک ماده طبیعی مفید دارید که از بهترین محصولات آرایشی پیشی می‌گیرد و می‌تواند بهترین و زیباترین ظاهر جوان را، به شما ببخشد. شاید باور این مطلب برایتان بسیار سخت باشد، اما مراقبت از پوست و مو توسط خمیر مایه یکی از پرجنجال ترین مباحث در زمینه زیبایی محسوب می‌شود، بنابراین امروز در مجله لیلی لند به این موضوع را به اشتراک گذاشتیم.

مواد مغذی موجود در خمیر مایه به تجزیه کربوهیدرات‌ها، چربی ها و پروتئین ها کمک می‌کند و انرژی لازم را برای بدن فراهم می‌کند. خمیر مایه همچنین به واسطه مواد تشکیل دهنده آن، سیستم عصبی و عضلات را تقویت می‌کند و از این طریق به حفظ سلامت پوست، مو، چشم، دهان و کبد کمک می‌کند. این بدان دلیل است که سرشار از ویتامین B1 (تیامین) است، که باعث گردش خون سالم در بدن می‌شود و باعث افزایش سلامت و زیبایی پوست شما می‌شود.

ریبوفلاوین B2 به کاهش انتشار لکه های قهوه‌ای روی پوست شما کمک می‌کند. پیریدوکسین همچنین به جلوگیری از اگزما کمک می‌کند.

مزایای بیشتری در مورد مراقبت از پوست توسط خمیر مایه وجود دارد

1. خمیر مایه باعث کاهش چربی پوست می‌شود، از این رو ظاهر جوش های ملتهب و جوش های سر سیاه می‌شود.

2. خمیر مایه باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

3. خمیر مایه به سفت تر شدن پوست و بهبود بازسازی سلول های پوست کمک می‌کند.

4- خمیر مایه با ظهور چین و چروک زودرس مبارزه می‌کند و ظاهر علائم پیری را محدود می‌کند.

5- خمیر مایه سبب می‌شود تا فضاهای چروک صورت پر شود، بنابراین پوست جوان تر و شاداب تر به نظر می‌رسد.

6. ماسک های خمیر مایه باعث از بین رفتن پوست مرده و فلس می‌شود.

7. خمیر مایه یک درمان عالی برای آفتاب سوختگی و عفونت های پوستی است.

8- خمیر مایه به استاندارد سازی رنگ پوست کمک می‌کند.

مراقبت از پوست و مو توسط خمیر مایه
مراقبت از پوست و مو توسط خمیر مایه

از مزایای خمیر مایه برای مو بدانید

یکی از مهمترین فواید خمیر مایه، برای جلوگیری از ریزش مو است

فواید خمیر مایه در زیبایی فقط برای پوست نیست، بلکه برای مو نیز وجود دارد؛ که به طرز خارق العاده ای بر آن تأثیر می‌گذارد.

خمیر مایه یک درمان تضمینی و اساسی برای شوره سر هنگام شستشو و همچنین محافظت از ایجاد شوره سر قبل از بوجود آمدن آن را فراهم می‌کند.

خمیر مایه همچنین مشکلات شکستگی مو، عدم طراوت و موهای ضعیف را درمان می‌کند، و همچنین از ریزش مو جلوگیری می‌کند، به موهای سبک می‌دهد و در صاف کردن موهای وزدار نقش دارد.

انواع ماسک تهیه شده از خمیر مایه

ماسک خمیر مایه برای تمیز کردن پوست

1 قاشق غذاخوری خمیر مایه را با مقدار مناسب آب مخلوط کنید، تا یک خمیر نرم شود. این مخلوط را به آرامی پخش کنید، به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید، سپس آن را با آب گرم بشویید. سپس صورت خود را با دقت خشک کنید، و بعد از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید و هفته ای یک بار این ماسک را برای نتایج شگفت انگیز به کار ببرید.

خمیر مایه و شیر را برای به دست آوردن پوست درخشان ماسک کنید

این ماسک با نتایج بسیار خوبی که شما با استفاده اول از آن، نتیجه را مشاهده می‌کنید مشخص می‌شود، زیرا به شما درخشندگی و شفافیت پوست می‌دهد، منافذ پوست را تمیز می‌کند، و پوست را با عناصر بسیار مهمی که به سفت شدن و مرطوب شدن آن کمک می‌کند، تغذیه می‌کند. مقادیر مساوی شیر و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید و آنها را خوب مخلوط کنید تا به یک خمیر غلیظ و یکدست و بدون تکه تبدیل شود. خمیر را روی صورت خود پخش کنید، پانزده دقیقه بگذارید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک خمیر مایه و نارگیل برای تقویت رنگ پوست

این ماسک به شما کمک می‌کند تا از اثرات آفتاب سوختگی خلاص شوید، و رنگ پوست تیره ناشی از ماندن طولانی مدت در آفتاب را تغییر دهید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقادیر مساوی روغن نارگیل را با خمیر مایه مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس ماسک را به مدت نیم ساعت روی صورت و پوست خود بمالید و سپس آن را با آب گرم بشویید. بعد از این مراحل از یک کرم مرطوب کننده بر روی پوست استفاده کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا سلول ها به سرعت دوباره تولید شوند.

ماسک خمیر مایه برای تقویت مو

مقدار مساوی آب و خمیر مایه را با یک چهارم قاشق چایخوری شکر مخلوط کنید، سپس مواد را به مدت یک ربع ساعت در یک کاسه کوچک بگذارید، بعد از آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، سپس مخلوط را به طور مساوی روی موهای خود بمالید و نیم ساعت بگذارید بماند، بعد از آن موهای خود را کاملاً با شامپوی ملایم بشویید، سپس از نرم کننده و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک خمیر مایه برای نرم کردن مو

1 قاشق غذاخوری خمیر مایه را با یک فنجان شیر مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آنها اضافه کنید، سپس پوست سر خود را با آن مخلوط مالش دهید، 40 دقیقه اجازه دهید روی آن بماند، سپس موهای خود را خوب بشویید.

ماسک خمیر مایه برای خلاص شدن از شر شوره سر

دو قاشق غذاخوری خمیر مایه را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید تا یکدست شوند و سپس مخلوط را به مدت 20 دقیقه روی موهای خود بگذارید، سپس آن را کاملاً با شامپوی ملایم بشویید و از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

معایب استفاده از خمیر مایه

با وجود مزایای عالی پزشکی و آرایشی، این خمیر مایه است که باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود و باعث می‌شود که برای بیماران فشار خون بالا مطلوب نباشند.

همچنین، مصرف بیش از حد خمیر مایه باعث افزایش گاز شکمی، نفخ و بسیاری از مشکلات گوارشی مشکل ساز می‌شود.

در مورد آسیب های خمیر مایه به پوست، تحریک پوست با استفاده مکرر آن، سبب کم آبی و ترک های دردناک می‌شود.

توصیه می‌شود هنگام استفاده از خمیر مایه بر روی پوست حساس دقت کنید و ابتدا آن را روی یک قسمت کوچک از پوست تست کنید تا از التهاب آن جلوگیری شود.

 

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *