مبانی مراقبت از پوست در سنین بیست سالگی

مبانی مراقبت از پوست در سنین بیست سالگی

در مطلب (مبانی مراقبت از پوست در سنین بیست سالگی) از مجله لیلی لند به موضوع مراقبت‌های پوستی برای سنین پایین پرداخته شده است که لازم به توضیح و تکوین در این موضوع ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه با ما همراه باشید.

مبانی مراقبت از پوست در سن بیست سالگی

هدف از مراقبت از پوست‌، محافظت از آن در برابر عوامل خارجی مانند قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و سایر عوامل مضر است. بنابراین‌، پیروی از برنامه های روزمره مراقبت از پوست در دهه بیست زندگی هر فرد بهترین راه برای حفظ شادابی و نشاط او حتی با افزایش سن است. در سن بیست سالگی‌، سلول های پوستی به طور مداوم در حال نو شدن هستند. بنابراین‌، پوست شما نیازی به لایه برداری مکرر ندارد. در دهه بیستم پوست به ندرت خشک می‌شود. اگر پوست شما خشک یا کم آب است‌، می‌توانید یک اسکراب را با یک فرمول ملایم انتخاب کنید. همچنین استفاده از یک کرم مرطوب کننده روزانه و شبانه برای پوست سالم ضروری است. از استفاده از صابون معمولی برای تمیز کردن صورت خودداری کنید و آن را با لوسیون برای پوست جایگزین کنید. همچنین از استفاده از تونر حاوی الکل نیزخودداری کنید‌، زیرا باعث خشک شدن پوست شما خواهد شد.

مبانی مراقبت از پوست در سنین بیست سالگی
مبانی مراقبت از پوست در سنین بیست سالگی

مراقبت از پوست در سنین بیست سالگی

البته یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در سن بیست سالگی آکنه است. برای جلوگیری از این مشکل‌، از استفاده از داروهای غنی از روغن خودداری کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از محصولات مخصوص آکنه که در دوران نوجوانی به آنها عادت کرده اید استفاده نکنید‌، زیرا باعث می‌شوند سطح پوست نسبت به ناخالصی ها حساس باشد. اینگونه پوست شما در آینده جوانی خود را حفظ می‌کند‌، باید از کرم مرطوب کننده غنی از کلاژن استفاده کنید تا ظاهر چین و چروک و خطوط ریز روی پوست شما کاهش یابد. و حتماً چای سبز بنوشید و مقدار کافی ویتامین مانند ویتامین E را استفاده کنید‌، زیرا این موارد باعث افزایش طراوت پوست و کمک به بازسازی سلول ها می‌شوند و سطح پوست را از عوامل خارجی محافظت می‌کنند. در نهایت استرس را از خود دور کنید.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *