طرز تهیه کرم زمستانی برای مرطوب کردن پوست در خانه

طرز تهیه کرم زمستانی برای مرطوب کردن پوست

امروز ما در مجله لیلی لند طرز تهیه کرم زمستانی برای مرطوب کردن پوست در خانه را به شما پیشنهاد می‌دهیم، که تهیه آن آسان و کم هزینه است، زیرا هیچ ماده شیمیایی مضری برای پوست ندارد و گفتنی است، این کرم برای پوست های خشک و خشن مناسب است و می توان از آن برای بدن نیز استفاده شود.

بنابراین با ما روش آماده سازی یک مرطوب کننده طبیعی را برای روزهای سرد زمستان از مواد طبیعی موجود در خانه را کشف کنید.

طرز تهیه کرم زمستانی برای مرطوب کردن پوست های خشک در زمستان

روغن گندم برای درمان اگزما و تسکین پوستهای خشک و خارش دار بسیار مؤثر است، همچنین روغن گل سرخ و روغن آووکادو بر روی پوست خشک شما، اثر یک آرامش بخش عالی را دارند، به این دلیل که روغن و چربی موجود در آن به پوست رطوبت و چربی کافی می‌دهد.

برای تهیه یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست خشک شما به مواد زیر نیاز دارید:

  • ½ فنجان کره
  • 7 قطره روغن گندم
  • 7 قطره روغن گل سرخ
  • 1 قاشق چایخوری روغن آووکادو

طرز تهیه یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست های خشک در زمستان

کره را با قرار دادن آن در یک ظرف در ظرف آب بزرگتر دیگر که حاوی آب جوش است ذوب کنید، وقتی ذوب شد آن را با روغن آووکادو، روغن گندم و روغن گل سرخ مخلوط کنید. سپس آن را در یک شیشه قرار داده و از آن به عنوان یک کرم روزانه صورت برای خشکی پوست استفاده کنید.

طرز تهیه کرم زمستانی برای مرطوب کردن پوست
طرز تهیه کرم زمستانی برای مرطوب کردن پوست

طرز تهیه یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست های چرب در زمستان

روغن زیتون یک منبع ضد میکروبی طبیعی است که باکتری های تشکیل دهنده آکنه را از بین می‌برد، در نقطه روبروی آن آب لیمو ترشح چربی‌ها را برای کاهش هرگونه چربی تنظیم می‌کند، در حالی که شیر سرشار از اسید لاکتیک است که خاصیت آرام بخش و تسکین دهنده دارد و همچنین یک ماده ضد باکتری است.

برای پوست چرب بهتر است شبانه از این نوع مرطوب کننده‌های صورت برای پوست چرب استفاده کنید و بلافاصله بعد از استفاده در معرض آفتاب قرار نگیرید.

برای استفاده از این دستور العمل شما نیاز دارید:

  • یک چهارم فنجان شیر تازه
  • 3قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر
  • 3 قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست های روغنی در زمستان

تمام مواد را با هم مخلوط کرده و آنها را با یک تکه پنبه روی صورت خود قرار داده و صبر کنید تا خشک شود، این کرم یکی از بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های چرب است. می‌توانید بقیه مواد را به مدت یک هفته در یخچال و فریزر نگه دارید.

مواد لازم برای تهیه کرم مرطوب کننده زمستانی در خانه

200 گرم کره Shea
برای مرطوب کردن پوست بسیار عالی عمل می‌کند که این به دلیل داشتن محتوای بالای اسیدهای چرب اشباع مانند اسید استئاریک و اسید اولئیک، و مقدار کمی از اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک است، که برای مرطوب کردن پوست بسیار مناسب است.

دو قاشق غذاخوری روغن آووکادو
روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی است و پوست را انعطاف پذیر، آبرسان و درخشنده می‌کند، و به تسکین خارش پوست، برطرف کردن ترک ها، بازسازی پوست خشک، مرطوب کردن پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیارموثر است. شما می توانید روغن آووکادو را درمانی مناسب برای همه مشکلات پوستی در نظر بگیرید.

دو قاشق غذاخوری روغن آرگان
این روغن حاوی درصد زیادی ویتامین E است که پوست را تغذیه می کند همچنین حاوی 80٪ اسیدهای چرب اشباع نشده است، بنابراین بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست است.

دو قاشق غذاخوری از چند روغن مناسب
از هرکدام از این کرم ها که در دسترس است روغن اسطوخودوس، روغن نارگیل یا روغن درخت چای (یک قاشق غذاخوری).

طرز تهیه بهترین کرم زمستانی در خانه

کره shea را درون یک کاسه فلزی قرار دهید، سپس آن را روی یک ظرف حاوی آب جوش بگذارید و منتظر شوید تا آب شود. روغن آووکادو و اسطوخودوس را با کره شیوا مخلوط کرده و آن را درون یک شیشه قرار دهید و سپس آن را به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید و هر زمان که می خواهید پوست خود را مرطوب کنید می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر عاشق کرم طبیعی در خانه هستید، یا می‌خواهید پوست خود را به دور از کرم هایی که حاوی مواد شیمیایی یا نفتی هستند مرطوب کنید، از این روش برای تهیه کرم در زمستان در خانه استفاده کنید و از این طریق پوست خود را صاف کنید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *