همه آنچه که باید درباره ضد چروک‌های تزریقی بدانید

کاهش دهنده چین و چروک تزریقی یک روش درمانی موقت و مؤثر برای به حداقل رساندن خطوط صورت است. مارک های مختلفی از ضد چروک‌های تزریقی برای کاهش چین و چروک در بازار وجود دارد، اما همه آنها یک ماده موثر رایج را در خود دارند، سم بوتولینوم! با این حال جای نگرانی نیست، این درمان ها توسط FDA تأیید شده است. ما در نظر داریم در مقاله (همه آنچه که باید درباره ضد چروک‌های تزریقی بدانید) از مجموعه مقالات زیبایی و درمانی مجله لیلی لند به این موضوع بپردازیم، با ما همراه باشید.

ضد چروک‌های تزریقی برای چه نواحی از صورت کاربرد دارند؟

چروک‌های پنجه کلاغی اطراف چشم: چین و چروک‌هایی که در گوشه های خارجی چشم شما ایجاد می‌شود، ظاهر چشم را پیر و نا خوشایند نشان می‌دهد با درمان به موقع پوست صورت در این ناحیه می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

خطوط پیشانی: چین و چروک‌های پوستی ایجاد شده که با حرکت مداوم  ابروها ایجاد می‌شود.

خطوط اخم: معمولاً خطوط عمودی بین ابروها ناشی از عمل مکرر عضلات زیرین است. غالباً یازده‌ها خوانده می‌شوند، زیرا به نظر می‌رسد مانند شماره 11 این خطوط شکل گرفته باشند.

چین و چروک‌ها چطور ظاهر می‌شوند؟

یک دلیل وجود دارد که چین و چروک اغلب در نقاط قابل پیش بینی ظاهر می‌شود. حرکات ماهیچه‌های صورت که معمولاً تکرار می‌شوند، باعث ایجاد این مشکلات هستند. (به نظر می‌رسد، ناراحتی، اخم کردن و لبخند زدن) از انقباضات خاص عضله استفاده می‌کنند. این انقباضات با گذشت سال‌ها “ثابت می‌شوند” و روی پوست صورت به شکل خط (یا چین و چروک!) ظاهر می‌شوند. توجه کنید، هیچ کس به شما نمی‌گوید که جلوی لبخند یا اخم خود را بگیرید، ما فقط می‌خواهیم به شما نشان دهیم تا چه اندازه افراد این کار را انجام دهند که آسیبی به آنها نرسد. در حالی که ظاهر این خطوط چندان در دوران کهولت سن نا زیبا نیست اما اگر فرد از عضلات صورت خود بیش از اندازه استفاده کند ممکن است این چین و چروک‌ها زودتر از موعد در صورت فرد ایجاد شود. با این اوصاف در نهایت شخص به ضد چروک‌های تزریقی احتیاج پیدا خواهد کرد. اما هدف اولیه آن است که تا جای ممکن به سراغ تزریق ضد چروک‌ها نرویم.

ضد چروک‌های تزریقی
ضد چروک‌های تزریقی

آیا در درمان با ضد چروک‌های تزریقی خطری وجود دارد؟

سرنگ هایی که برای تزریق ضد چروک‌ها به کار می‌روند سوزنهای بسیارکوچکی هستند و از نظر پزشکی ایمنی کاملی برای بیمار دارند. در تزریق با این نوع سوزن‌ها احساس پشه خوردگی به بیمار دست می‌دهد و معمولاً پس از برداشتن سوزن، هیچ دردی در ناحیه تزریق وجود ندارد. معمولا پزشکان برای راحتی بیشتر بیمار از یک کرم بی حس کننده موضعی نیز استفاده می‌کنند. کل درمان به طور معمول حدود 10 دقیقه طول می‌کشد ، که می‌تواند از زمان یک قهوه صبحگاهی نیز کوتاه تر باشد.

هزینه درمان با ضد چروک‌های تزریقی چقدر است؟

قیمت مواد کاهش دهنده چروک تزریقی (بوتاکس) بسته به نیاز شخصی شما متفاوت است. هزینه درمان تنها شامل قیمت محصول نمی‌باشد بلکه مهارت و تجربه پزشکی که درمان شما را انجام می‌دهد نیز ملاک نظر است. این چهره شماست، و تصمیم اصلی در دست شماست، فقط اجازه ندهید که سلامتی تان به خطر بیفتد! یافتن یک پزشک با تجربه، به شما فرصت می‌دهد تا اهداف زیبایی شناسی شما را بفهمد و یک برنامه درمانی مناسب برای شما تهیه کند ضروری است. به طور متوسط ​​درمان‌ها معمولاً بین 300 تا 600 هزار تومان هزینه دارند.

ضد چروک‌های تزریقی
ضد چروک‌های تزریقی

خطرات  استفاده از ضد چروک‌های تزریقی چیست؟

در حالی که کاهنده های چین و چروک تزریقی به طور کلی بی خطر هستند، اما این درمان عوارض جانبی احتمالی دارد کاهنده های مختلف چین و چروک خطرات مختلفی دارند بنابراین قبل از درمان با پزشک خود صحبت کنید. کاهنده های تزریقی چین و چروک ممکن است عوارض جانبی جدی مانند مشکلات بلع،  مشکل در صحبت کردن، یا تنفس سخت را ایجاد کنند، به خصوص اگر قبل از شروع درمان مشکل خاصی داشته باشید و هر زمان بعد از درمان ممکن است رخ دهد. این مشکلات ممکن است شدید باشد و به دلیل عوارض منجر به از بین رفتن فرد بشود. مشکلات بلع می‌تواند چندین ماه طول بکشد. در برخی موارد، انتشار سموم ممکن است باعث از بین رفتن قدرت و ضعف عضلات، تاری دید یا دوبینی، افتادگی پلک، تغییر صدا (از بین رفتن یا کوفتگی)، مشکل در بیان واضح کلمات، از بین رفتن کنترل مثانه و مشکل در تنفس و بلع شود. ممکن است ساعت‌ها تا هفته ها پس از تزریق رخ دهد.

در صورت حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده ضد چروک‌های تزریقی و در گذشته واکنش آلرژیک یا داشتن عفونت پوستی در محل تزریق برنامه ریزی شده، از کاهش دهنده‌های چروک تزریقی اجتناب کنید. در مورد تمام شرایط پزشکی و داروهای مصرفی خود به پزشک خود بگویید، زیرا با استفاده از کاهنده های تزریقی چین و چروک ممکن است عوارض جانبی جدی ایجاد کند. شایع ترین عوارض جانبی آن شامل کبودی، قرمزی و درد در محل تزریق، واکنش های آلرژیک، سردرد، افتادگی پلک و افتادگی ابرو و تورم پلک ها و علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا است. اینها همه عوارض کاهش دهنده چروک های تزریقی نیست. حتما با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در مورد خطرات ناشی از درمان های کاهش دهنده چروک تزریقی، از جمله موارد جدی و خطرناک برای سلامتیتان صحبت کنید.

آیا استفاده از ضد چروک‌ها برای من مناسب است؟

اگر خطوط صورت شما برایتان نا خوشایند است و شما را آزار می‌دهند، بنابراین کاهش دهنده های چروک تزریقی ممکن است گزینه درمانی مناسبی برای شما باشد. بحث در مورد درمان با بهترین روش برای هر بیمار و چگونگی  بکارگیری کاهش دهنده های چین و چروک تزریقی می‌تواند خطوط صورت شما را برطرف کند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر با تیم لیلی لند از متخصصان آموزش زیبایی شناسی چت کنید و سپس با یک کلینیک معتبر مشاوره کنید!

بعد از درمان چه نتایجی را می‌توان انتظار داشت؟

نتایج این نوع درمان از یک تا دو روز پس از تزریق دیده می‌شوند و تا چند هفته نیز نتایج کلی تر نیز پدیدار خواهند شد. اما نتایج نهایی این نوع درمان در حدود سه ماه پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود.

ضد چروک‌های تزریقی
ضد چروک‌های تزریقی

مشاوره درباره ضد چروک‌ها

کاهنده های تزریقی چین و چروک همیشه توسط یک متخصص بهداشت و درمان که اغلب یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک است به بیمار تزریق می‌شود ، بنابراین سعی کنید به دنبال یک پزشک با تجربه در این مورد از درمان باشید.

روش انجام کار

ضد چروک‌های تزریقی به طور مستقیم در منبع انقباض عضلات تزریق می‌شوند که باعث از بین رفتن انقباضات ماهیچه‌ای در محل می‌شوند، خطوط اخم و خط پیشانی با این درمان تقریبا محو می‌شود. پس از اتمام این کار، سم بوتولینوم به طور موقت عضله منقبض شده را مسدود می‌کند، این امر باعث می‌شود ماهیچه ها شل شوند و ظاهر چین و چروک ها کاهش یابد.

بهبودی پس از انجام درمان

احتمالاً یکی از بهترین موارد در مورد کاهش دهنده های چین و چروک تزریقی این است که تقریباً هیچ زخمی وجود ندارد. می‌توانید بیشتر فعالیت های روزانه خود را بعد از درمان انجام دهید، اما محدودیت هایی نیز وجود دارد، بنابراین حتماً توصیه های پزشکتان را جدی بگیرید. (فوراً دراز نکشید یا آن روز صورت خود را روی بالشت فشار ندهید!). هیچ دوره “ریکاوری” رسمی در این خصوص وجود ندارد، بنابراین شما حتی می‌توانید در طول استراحت میانه روزتان نیز تحت مداوا باشید.

نتایج

معمولاً حدود یک هفته برای دیدن برخی نتایج  اولیه می‌بایست صبر کنید، بنابراین اگر می‌خواهید چین و چروک های شما برای یک رویداد بزرگ صاف به نظر برسند، حتماً این تاخیر را در نظر بگیرید. ممکن است نتایج نهایی تا سه ماه پس از تزریق نیز به تاخیر بیفتد.

مراحل بعدی

کاهش دهنده های چروک تزریقی، به طور معمول بسته به منطقه تحت درمان، هر سه ماه نیاز به تجدید دارند.

منابع:

https://thespotlyte.com/1091064/injectable-wrinkle-reducers/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *