نکاتی برای مرطوب کردن موهای خشک

نکاتی برای مرطوب کردن موهای خشک

در مطلب (نکاتی برای مرطوب کردن موهای خشک) از مجله لیلی لند به موضوع مرطوب کردن موهای خشک به روش‌های کاملا طبیعی خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی برای مرطوب کردن موهای خشک

موهای خشک با یک مشکل کوچک شروع ‌می‌شوند و ممکن است به مشکلات بی پایان برای شما ختم شوند. ما باید راهی برای رهایی سریع این خشکی را بیابیم، بنابراین در این مقاله برخی از مهمترین توصیه‌ها برای مرطوب کردن موهای خشک را مرور خواهیم کرد.

دلایل خشکی مو
خشکی مو به دلایل زیادی اتفاق ‌می‌افتد که به صورت خلاصه به شرح زیر هستند:

پوست سر خشک

هنگا‌می‌که پوست سر دچار کمبود آب ‌می‌شود‌، نمی‌‌تواند مقدار کافی روغن‌هایی را که پوست سر را مرطوب ‌می‌کند‌، تولید ‌کند و بنابراین موها خشک خواهند شد‌، زیرا وقتی روغن‌ها در ریشه‌های مو کمتر ترشح ‌می‌شوند‌، موها به طور کلی رطوبت و نشاط خود را از دست ‌می‌دهند و شایان ذکر است با افزایش سن‌، درصد ترشحات روغن در پوست سر که عامل ایجاد شوره سر‌، خشکی پوست سر و موهای خشک است از بین می‌رود.

مو‌ها رطوبت را حفظ نمی‌کنند

مو از یک لایه بیرونی تشکیل شده است که برای محافظت از آن در برابر صدماتی که ممکن است به آن وارد شود‌، مانند نور خورشید‌، آب و هوای سرد و دیگر عوامل تخریب کننده از مو محافظت ‌می‌کند. این لایه قادر به دریافت رطوبت از در داخل ریشه‌های مو نیست‌، بنابراین اگر در معرض از دست دادن رطوبت قرار بگیرد سطح مو خشک ‌می‌شود.

استفاده از مواد شیمیایی

مواد شیمیایی بسیاری وجود دارد که روی موها مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند شامپو‌، کرم و رنگ مو؛ که به لایه‌های عمیق داخلی موها ‌می‌رسند و به لایه‌ای به نام پوست سر می‌رسند که قدرت‌، سلامتی و ساختار مو را کنترل ‌می‌کند و با استفاده مداوم از این مواد بخش حیاتی مو‌ها آسیب دیده‌، خشک و ضعیف ‌می‌شود. و همچنین شکننده‌تر خواهد شد.

دلایل دیگر

دلایل زیادی برای خشک شدن مو وجود دارد‌، مانند قرار گرفتن در معرض دمای بالا و استفاده بیش از حد از مواد آرایشی‌، شستن بیش از حد موها‌، استفاده از محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد شیمیایی‌ هستند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی‌، اتخاذ یک رژیم ناسالم غذایی‌، کم کاری تیروئید و دلایل هورمونی از جمله دلایل بسیار مهم خشکی مو‌ها است.

فواید مرطوب کننده‌های موها

مرطوب کننده‌ها اثر فوق العاده‌ای روی موهای خشک دارد و از مزایای آن ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موها را نرم و براق ‌می‌کند.
  • از خشکی پوست سر جلوگیری کرده و سلامت آن را بهبود ‌می‌بخشد.
  • آلرژی پوست سر را درمان ‌می‌کند.
  • مشکل شوره سر را برطرف ‌می‌کند.
  • مشکل ریزش مو را کاهش ‌می‌دهد و باعث قوی تر شدن فولیکول‌ها ‌می‌شود.
  • باعث افزایش طول مو و تقویت آن ‌می‌شود.
  • آسیب دیدگی و شکنندگی مو را درمان ‌می‌کند.
  • از انتهای مو محافظت ‌می‌کند.
  • مو را نرمتر کرده و فرهای آن را کاهش ‌می‌دهد.

نکاتی برای مرطوب کردن موهای خشک

مخلوط مایونز برای مرطوب کردن موهای خشک

مایونز حاوی درصد بالایی از پروتئین است که به شما در نرم تر شدن موها کمک ‌می‌کند‌، علاوه بر این باعث رطوبت و براقیت آن ‌می‌شود‌، بنابراین موهای خشک خود را با مقدار مناسب سس مایونز ماساژ دهید و سپس آن را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت آن را بگذارید بماند‌، سپس آن را با آب گرم بشویید.

مخلوط روغن نارگیل برای مرطوب کردن موهای خشک

روغن نارگیل برای مرطوب کردن موهای خشک ایده آل است‌، زیرا ‌می‌توانید بسیاری از مخلوط‌ها را با آن درست کنید‌، یا فقط آن را به تنهایی روی موهایتان بمالید. پوست سر و موهای خشک شده خود را به روغن نارگیل آغشته کنید بعد از اینکه چند ثانیه روغن نارگیل را در مایکروویو گرم کردید وقتی روغن به حالت مایع در آمد می‌توانید از آن استفاده کنید‌، به مدت یک روز این روغن را روی موهای خود بگذارید و سپس آن را بشویید.

از شیر و سرکه سیب برای مرطوب کردن موهای خشک خود استفاده کنید

شیر حاوی مقادیر زیادی اسیدهای مهم برای رسیدن به موهای سالم است. 1 قاشق چایخوری عسل را با 1/2 لیوان شیر و 1 قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط کنید‌، سپس موهای  خود را با مخلوط حاصله ماساژ داده و قبل از شستشو 15 دقیقه بگذارید روی سرتان بماند.

مخلوط موز برای مرطوب کردن موهای خشک

موز برای مرطوب کردن موهای خشک ایده آل است‌، زیرا سرشار از پتاسیم‌، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که برای موهای سالم مهم هستند‌، زیرا ‌می‌توانید از پالپ یا حتی پوست موز بهره ببرید و برای بهره مندی کامل از آن‌، از 2 حلقه موز استفاده کنید و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون‌، سپس پوست سر خود را ماساژ داده و مخلوط را به خوبی روی سرتان بمالید و بعد از 15 دقیقه‌، آن را به خوبی بشویید. ضمنا مابقی موز باقی مانده را هم می‌توانید برای روز‌های بعد استفاده کنید.

مخلوط شیر برای مرطوب کردن موهای خشک

شیر سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است که برای مو بسیار مهم است‌، ‌می‌توانید از آن استفاده کنید، یک لیوان شیر را بجوشانید و سپس یک قطعه پنیر را در آن حل کنید و پس از ولرم شدن مایع آنرا روی سر خود قرار دهید به مدت پانزده دقیقه ماساژ داده و سپس به مدت نیم ساعت بگذارید روی موهایتان بماند و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید.

مخلوط سرکه سیب برای مرطوب کردن موهای خشک

سرکه سیب یک مرطوب کننده عالی برای درمان مشکلات مختلف موهای خشک است برای استفاده از آن‌، به راحتی پوست سر خود را با سرکه سیب رقیق شده در آب ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه موهای خود را کاملاً با آب و شامپو بشویید.

استفاده از تخم مرغ‌ برای مرطوب کردن موهای خشک

تخم مرغ یکی از بهترین راه‌ها برای مرطوب کردن موهای خشک است. 2 عدد تخم مرغ را با 1 فنجان روغن زیتون مخلوط کرده و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. بعد از گذشت یک ساعت‌، به خوبی با آب و شامپو بشویید.

نکاتی برای مرطوب کردن موهای خشک

برای به دست آوردن هیدراتاسیون مضاعف موهای خشک خود به روش‌های طبیعی‌، در اینجا بهترین نکات ذکر شده است:

  • از شستن موهای خشک بصورت روزانه خودداری کنید‌، هر چند شستن موها نکته مهمی‌است که باید برای مراقبت از بهداشت شخصی خود انجام دهید‌، اما به سلامتی موهای شما آسیب ‌می‌رساند‌، بنابراین سعی کنید بیشتر از 3 بار در هفته آنها را نشویید.
  • از آب ولرم برای شستن موهای خشک خود به جای آب گرم یا سرد استفاده کنید. آب گرم رطوبت موجود در موهای شما را از بین ‌می‌برد و به این ترتیب شکننده و آسیب پذیر تر ‌می‌شوند.
  • سعی کنید تا حد امکان از مواد شیمیایی روی موهای خود استفاده نکنید‌، بنابراین استفاده از محصولات مراقبت از موهای خشک را نیز کاهش دهید و سعی کنید آنها را با مواد طبیعی جایگزین کنید که باعث نرم شدن‌، صاف شدن و آبرسانی آنها ‌می‌شود.
  • بلافاصله بعد از اتمام حمام از استفاده از نرم کننده‌های مو خودداری کنید و در صورت عدم تمایل به استفاده از نرم کننده مو‌، ماسک‌های مرطوب کننده مو را هفته‌ای یک یا دو بار در هفته استفاده کنید‌، زیرا ‌می‌توانید از ماسک‌های آماده شده طبیعی در خانه و یا موارد موجود در بازار استفاده کنید.
  • موهای خشک خود را بعد از اتمام دوش گرفتن با روغن‌های طبیعی ماساژ دهید مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل‌، موها را با چند روغن مرطوب کننده طبیعی مرطوب کنید‌، روی انتهای موها تمرکز کرده و از برخورد روغن با پوست سر خودداری کنید.
  • سعی کنید ازخشک کردن مو با سشوار و درجه حرارت بالا خودداری کنید زیرا این کار باعث خشک شدن موها ‌می‌شود و همچنین به طور کامل به انتهای مو‌ها آسیب ‌می‌رساند.
  • خشک کردن موهای آسیب دیده بعد از استحمام نکته مهمی‌است که باید بعد از شستشوی آنها این نکته را در نظر بگیرید به جای استفاده از حوله برای خشک کردن موهای خود‌، از یک تکه پارچه نخی استفاده کنید که باعث حفظ رطوبت در موهای شما ‌می‌شود.
  • سعی کنید هر روز مقادیر کافی آب بنوشید‌، یعنی حدود 2 لیتر آب‌، یا حداقل 8 فنجان‌، که نه تنها به شما در مرطوب کردن موهایتان کمک ‌می‌کند‌، بلکه باعث ‌می‌شود کل بدن شما نیز مرطوب شود.

منابع:

https://m.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *