روش های لیفت سینه و آنچه که بیماران باید در این خصوص بدانند

روش های لیفت سینه

دکتر رابرت یانگ جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک می‌گوید همه بیماران من خواهان رسیدن به یک لیفتینگ ایده آل بدون نیاز به جراحی سینه یا روش های گران قیمت جراحی هستند و هیچ کس نمی‌خواهد که با استفاده از روش‌هایی که کارایی ندارند دلسرد و ناامید بشود. در این بخش از مقاله چند مورد از گزینه هایی که برای بیماران وجود دارد را ذکر می‌کنیم.پنابراین تمرکز ما بر روی خواسته‌های بیماران است. امروز در مجله لیلی لند سعی می‌کنیم روش های لیفت سینه بوسیله جراحی را در این نوشتار بگنجانیم. بعضی از روش های قدیمی انجام لیفت سینه که در حال حاضر دیگر معتبر نیستند را می توانید در مطالب آینده این مجله بخوانید.

عمل جراحی لیفتینگ سینه یا ماستوپکسی و روش های لیفت سینه چگونه انجام می‌شود؟

عمل جراحی لیفت سینه سنتی که به نام ماستوپکسی نیز شناخته می‌شود معمولا شامل برداشتن پوست اضافه سینه است. سپس چربی باقی مانده سینه به سمت هم کشیده شده و به هم بخیه زده می‌شود. این عمل جراحی سینه را سفت کرده و در عین حال آن را بالا کشیده و لیفتینگ می‌کند. انواع مختلفی از عمل لیفتینگ سینه وجود دارد که انتخاب آنها از سوی جراح به میزان افتادگی سینه، موقعیت قرارگیری نوک سینه و میزان شلی پوست بیمار بستگی دارد.

روش های لیفت سینه
روش های لیفت سینه

انواع روش های لیفت سینه

لیفت سینه با روش برش هلالی چگونه انجام می‌پذیرد؟

در این روش، برش فقط در بالای ناحیه هاله تیره رنگ دور سینه (اورئال) انجام می‌شود. این تکنیک جراحی برای افرادی که افتادگی سینه هایشان کم است مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که بیمار می‌خواهد سینه اش ظاهر خوش فرم تری داشته باشد که با لیفت به تنهایی به آن نمی‌رسد این عمل با جراحی زیبایی گذاشتن پروتز سینه ترکیب می‌شود. در این عمل برش‌ها به خوبی پنهان می‌شوند وهنگامی که بهبود پیدا کردند اغلب تقریبا ناپدید می‌شوند و به چشم فرد نمی‌آیند. البته اگر جای زخم‌ها نیز در نهایت پدیدار باشند هم می‌توان با لیزر درمانی در چند جلسه ظاهری صاف به پوست بیمار داد.

لیفت لیفت دوناتی یا لیفت دایره ای (آرئولار) چگونه است؟

در این روش جراحی، برش توسط جراح در اطراف هاله سینه ایجاد می‌شود.  در این روش یک لیفتینگ کمی در سینه ایجاد می‌شود که برای بیمارانی که افتادگی جزئی سینه دارند مناسب است. این عمل اغلب با عمل جراحی زیبایی سینه ترکیب می‌شود مانند زمانی که بیماری قصد دارد سایز هاله دور سینه یا  اورئال را کم کند یا قرینه نبودن نوک سینه ها را درمان کند. برش های ایجاد شده در طول ناحیه آرئول (هاله دور سینه) به خوبی محو می‌شوند.

لیفت عمودی سینه یا لیفت آبنباتی شکل که ظاهر کلی را نمایان می‌کند

در این روش، یک برش اطراف هاله پستان ایجاد می‌شود و همچنین یک برش عمودی که از پایین اورئال شروع شده و به شکل عمودی تا زیر سینه ادامه پیدا می‌کند و چیزی مانند آبنبات چوبی شکل به نظر می‌رسد. این نوع لیفت برای سفت کردن و ماستوپکسی استفاده می‌شود. و همچنین می‌توان برای تغییر شکل کامل سینه از این روش استفاده کرد. میزان برش ایجاد شده توسط این روش جراحی اندکی گسترده و رو به متوسط است.

لیفت کامل سینه یا لیفتینگ T معکوس که به لیفت لنگری مشهور است

در این روش جراحی، یک برش در اطراف هاله پستان، یک برش عمودی از زیر هاله سینه تا زیر سینه  مانند روش پیشین و یک برش افقی در طول چین زیر پستان و در هر دو طرف ایجاد می‌شود. اغلب برای بیماران با افتادگی شدید سینه یا برای اشخاصی که می‌خواهند سایز سینه خود را کم کنند پیشنهاد می‌شود. از بین همه این تکنیک ها و روشهای مذکور عمل جراحی لیفتینگ لنگری بیشترین سفتی و تغییر شکل را در سینه بیمار ایجاد می‌کند. با این که این روش باعث ایجاد برش‌های زیادی می‌شود اما به طور کلی می‌توان گفت با گذشت زمان جای اسکارها یا همان زخم‌ها ناپدید می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *