تفاوت‌های مراقبت از پوست در زمستان و بهار

تفاوت های مراقبت از پوست در زمستان و بهار

در مطلب (تفاوت‌های مراقبت از پوست در زمستان و بهار) از مجله لیلی لند به موضوع مراقبت‌های پوستی خواهیم پرداخت. مبانی مراقبت از پوست از یک فصل به دیگری متفاوت است، بنابراین باید این تفاوت‌ها را در نظر بگیرید و آنها را مورد توجه قرار دهید و امروز ما شما را در مقابل مهمترین اختلافات مراقبت از پوست در این دو فصل، قرار می‌دهیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهید.

تفاوت‌های مراقبت از پوست بین فصل زمستان و بهار چیست؟

تفاوت‌های مراقبت از پوست بین زمستان و بهار چیست؟
در این بخش در مورد 4 تفاوت مهم در مراقبت از پوست بین بهار و زمستان سخن خواهیم گفت با ما همراه باشید.

افزایش تعداد دفعات تمیز کردن پوست

پوست در بهار به تمیز کردن دوبار در روز نیاز دارد، زیرا درجه حرارت زیاد می‌شود و تمایل پوست به چرب شدن است و برای شستشو بهتر است اگر پوست شما چرب باشد، یک مایع سبک یا ژل بدون روغن داشته باشید. و از آن استفاده کنید.

تفاوت استفاده از مرطوب کننده پوست بین زمستان و بهار

در بهار نیازی به مرطوب کردن پوست بیش از یکبار بعد از تمیز کردن پوست قبل از خواب در روز نیست، و ترجیح داده می‌شود با یک کرم مرطوب کنندهاین کار را نکنید؛ استفاده از یک کرم سبک حاوی روغن‌های معدنی که برای افرادی که پوست چرب دارند طراحی شده است کافی به نظر می‌رسد. از کرم‌های هیدراتاسیون کننده گردن و نواحی اطراف چشم نیز استفاده کنید.

ضریب ضد آفتاب خود را افزایش دهید

ما همیشه استفاده از ضد آفتاب را در تمام فصول سال تأکید می‌کنیم، اما در زمستان ممکن است شما فقط از ضد آفتاب‌هایی با قدرت کم استفاده کنید که حاوی یک عامل محافظت از قدرت 30 باشد، اما توصیه ما این است که ااز کرم های ضد آفتاب حداقل با ضریب 50 استفاده کنید تا از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید. (UVA و UVB).

برای مراقبت از پوست تعداد دفعات لایه برداری از پوست خود را کاهش دهید

در حالی که لایه برداری پوست در بهار فرصتی طلایی برای به دست آوردن مهمترین مزایا است، در زمستان دیگر نیازی به انجام بیش از دو بار در هفته به عنوان حداکثر میزان مجاز برای افرادی که پوستی چرب دارند توصیه نمی‌شود. زمستان مهمترین فصل برای لایه برداری پوست است و شما می‌توانید لایه بردار‌های حاوی اسید سالیسیلیک را انتخاب کنید. مثلا لایه بردار‌های حاوی هیدروکسید خوب است، و همچنین توصیه می‌شود پس از لایه برداری شب‌ها قبل از خواب صورت خود را کرم محافضت کننده مرطوب کنید زیرا پوست بعد از لایه برداری حساس است.

مقدار آب آشامیدنی‌تان‌ را دو برابر کنید

اگر در زمستان به طور متوسط یک و نیم لیتر آب بنوشید، مقدار آب آشامیدنی در بهار باید حداقل کمتر از دو لیتر نباشد (این موضوع بسته به میزان عرق شما، درجه حرارت هوا و وزن شما نیز دارد) ما مایل به ارائه مهمترین تفاوت‌های مراقبت از پوست بین زمستان و بهار هستیم تا در این فصل بهترین محافظت از پوست برای شما اتفاق بیفتد. جوان نگه داشتن و محافظت از پوست در طول فصول سال مورد توجه شما قرار بگیرد. در ادامه به نکات بیشتری اشاره خواهیم کرد.

در بهار از قرار گرفتن در مقابل خورشید بدون محافظت کافی از پوستتان خودداری کنید و این نکات را بکار ببرید

شاید شما یکی از کسانی باشید که خورشید بهار را نادیده می‌گیرید، به این بهانه که لزوماً به اندازه آفتاب تابستان گرم نیست ولی ممکن است از آفتاب تابستان گرمتر باشد، اما در صورت عدم عدم توجه در مورد آن و قطعاً اقدامات مناسبی برای پوستتان باید انجام دهید. آفتاب بهاری و حتی تابش روز نیمه ابری منجر به ایجاد رنگدانه طولانی مدت در پوست می‌شود، به غیر از این که منجر به برنزه شدن فرد می‌شود، ممکن است هزینه‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای فرد بیش از آنچه باشد که تصور می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با اطمینان از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید، پوست خود را در برابر این پرتوهای مضر خورشید محافظت کرده و صورت را مرتباً با آب سرد بشویید و کرم ضد آفتاب خود را در طول روز تجدید کنید. در شب هنگام نیز از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید. حتماً لایه مناسبی از ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید و اطمینان حاصل کنید که از کرم‌های ضد آفتابی استفاده می‌کنید که مناسب منطقه غرب آسیا تولید شده است. همچنین به خاطر داشته باشید که محصولات ضد آفتاب که با کرم‌های دیگر مخلوط نشده‌اند، قوی ترین هستند. اگر از انتخاب خود مطمئن نیستید، با یک متخصص پوست مشورت کنید.اطمینان حاصل کنید که هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب، هیچ اثری از کرم‌های مرطوب کننده غنی از روغن روی پوست خود باقی نگذاشته‌اید. قبل از بیرون رفتن از خانه پوست صورت را از اثرات این کرم‌ها به خوبی بشویید و یک لایه مناسب از ضد آفتاب را روی صورت و گردن خود بمالید.

تفاوت های مراقبت از پوست در زمستان و بهار
تفاوت های مراقبت از پوست در زمستان و بهار

برای مراقبت از پوست

از کیفیت مواد آرایشی که استفاده می‌کنید اطمینان حاصل کنید و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید به همراه آرایشتان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بسیاری از افراد در فصل بهار از حساسیت رنج می‌برند و همین امر باعث می‌شود که حساسیت به شما آسیب برساند. در صورت احساس بثورات، سوزش، قرمزی یا حتی احساس گرما در پوست به پزشک مراجعه کنید.

در بهار از قرار گرفتن در مقابل خورشید بدون محافظت کافی از پوستتان خودداری کنید و این نکات را بکار ببرید

صورتتان را با آب سرد بشویید و در هر لیتر آب سرد یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بریزید، سپس صورت را با گلاب نمناک کنید. همه اینها باعث خنک شدن پوست و رفع آلرژی و تحریک می‌شود. سعی کنید صورت خود را از آفتاب به روش‌های مختلفی از جمله گذاشتن کلاه مناسب و زدن عینک آفتابی محافظت کنید که در اطراف چشم از اشعه‌های مضر محافظت می‌کند، و در همه موارد میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را طولانی نکنید.

مبانی مراقبت از پوست در بهار چیست؟

پوست در بهار از برخی مشکلات مانند آفتاب سوختگی ملایم و سوزش رنج می‌برد، بنابراین زمینه‌هایی برای مراقبت از آن در این فصل وجود دارد که ما آن را در سطرهای بعدی به شما ارائه خواهیم کرد.

لایه برداری پوست در بهار

بهار بهترین فصل لایه برداری پوست است، زیرا لایه برداری، لایه‌های قدیمی پوست را از بین می‌برد و به درمان بهتر پوست کمک می‌کند. در اکثر انواع پوست می‌توان لایه برداری را دو بار در هفته انجام داد، اگر متوجه خشکی، قرمزی یا حساسیت شدید شده، تعداد دفعات لایه برداری را کاهش دهید یا از متخصص پوست خود بپرسید که چه روش‌های لایه برداری برای شما مفید است.

مرطوب کننده پوست در بهار

استفاده از کرم‌های سنگین در فصل بهار باعث می‌شود احساس ناخوشایندی و سنگینی کنید و به همین دلیل توصیه می‌شود به جای استفاده از یک مرطوب کننده بسیار ضخیم به مرطوب کننده‌های سبک‌تر مانند سرم، لوسیون، لوسیون، شیر یا ژل پناه ببرید.

در بهار از پوست در برابر نور آفتاب محافظت کنید

حتی در روزهای ابری در بهار، خورشید هنوز می تواند اشعه UV مضر برای حمله به پوست شما ارسال کند. بنابراین شما باید با استفاده از ضد آفتاب از آن دفاع کنید، اما به دنبال یک کرم ضد آفتاب سبک باشید که منافذ مسدود نشود و حاوی یک عامل محافظتی حداقل 30 و ترجیحاً طیف گسترده باشد.

در بهار از روغن آفتابگردان برای محافظت از اگزما استفاده کنید

10 درصد از بزرگسالان اگزما را تجربه می‌کنند و این بیماری در بهار شایع تر است. بنابراین، متخصصان پوست استفاده از روغن بذر آفتابگردان را برای درمان آن توصیه می‌کنند و بهتر است قبل از خواب از روغن دانه آفتابگردان استفاده شود، زیرا این روغن ضد التهاب است و به تحریک تولید طبیعی بدن سرامیدها کمک می‌کند، آنها چربی‌هایی هستند که به تقویت سدیم پوست کمک می‌کنند.

بیشتر از سبزیجات و میوه‌های فصلی میل کنید

تنقلات میوه و سبزیجات تازه یک راه عالی برای مرطوب کردن پوست شما از داخل و تغذیه آن با ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آنها است. آب موجود در میوه‌ها و سبزیجات به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شما نیز کمک می‌کند، به این معنی که می‌تواند در مقاومت در برابر علائم پیری کمک کند. غذاهای سالم پوست، شامل کاهو، کلم بروکلی، گریپ فروت، هویج، سیب و خربزه است.

در استفاده از اصول مراقبت از پوست در بهار که برای شما فراهم شده است، تردید نکنید و از پوست آسیب دیده‌تان در برابر هرگونه مشکلات وارده به آن محافظت می‌کنید.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *