درمان چین و چروک به وسیله جدیدترین فناوری پزشکی و همچنین محصولات طبیعت

درمان چین و چروک

امروز در این مقاله از مجله لیلی لند چندین روش برای درمان چین و چروک اعم از پزشکی و غیر پزشکی موضوع بحث ما خواهد بود، تا هر آنچه که می‌خواهید در این حوزه آگاهی داشته باشید، گردآوری کرده ایم، زیرا علاوه بر درمان چین و چروک با بوتاکس و همچنین فن آوری مدرن Point Facelift در مورد دلایل بروز این پدیده و روش‌های درمان چین و چروک صورت و چشم نیز خواهید آموخت.

دلایل بروز چین و چروک

  • پیری منجر به از بین رفتن کلاژن که خاصیت ارتجاعی به پوست می‌دهد، است.
  • قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در آفتاب باعث ظهور علائم پیری خواهد شد.
  • عوامل ژنتیکی: اگر یکی از والدین شما پوستی دارای چروک باشد، به احتمال زیاد بروز چین و چروک در شما افزایش می‌یابد.
  • قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و آلاینده ها، روی پوست تأثیر می‌گذارد، که به نوبه خود منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود.
  • اغراق در استفاده از حالت‌های صورت مانند اخم و لبخند زدن باعث ایجاد چین و چروک صورت می‌شود.
  • از دست دادن سریع وزن که منجر به ظهور چین و چروک می‌شود، پوست منبسط می‌شود و به سرعت منقبض می‌شود.
  • افرادی که پوست سفید دارند بیشتر احتمال دارد که دچار چین و چروک شوند.
  • کمبود ویتامین E باعث کاهش کلاژن در پوست می‌شود.
  • سیگار کشیدن هم یکی از عوامل مخرب برای پوست است.
  • داشتن پوست خشک در ظهور چین و چروک بی تاثیر نیست.
درمان چین و چروک
درمان چین و چروک

درمان چین و چروک صورت با مخلوط های طبیعی:

صورت از آسیب پذیرترین مناطق بدن برای چین و چروک است و به همین دلیل بیشترین توجه را از طرف متخصصان دنیای زیبایی به خود جلب کرده است؛ به همین دلیل، روش‌های مختلفی برای خلاص شدن از شر چین و چروک‌های صورت وجود دارد. با ما در ادامه همراه باشید.

دستور العمل برنج و شیر:

مقداری پودر برنج، معروف به معجزه پوست را با آب و شیر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس به مدت قبل از شستشو با آب سرد. این روش درمانی به سفت شدن پوست و از بین بردن چین و چروک کمک خواهد کرد.

خمیر شنبلیله یا روغن:

شنبلیله در درمان چین و چروک و خطوط ریز بسیار کمک می کند. تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که تخم شنبلیله را به مدت 12 ساعت در آب خیس کنید و سپس آنها را خرد کنید تا یک خمیر منسجم ایجاد شود. سپس خمیر را به طور یکنواخت به مدت یک ساعت روی صورت و گردن خود بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید بعد از این کار صورت و گردن خود را با روغن ماساژ دهید تا چین و چروک و خطوط ریز کاهش یابد.

چای سبز:

چای سبز از بهترین گیاهان است، و نوشیدن چای سبز به صورت روزانه، راه موثری برای حذف سموم و به دست آوردن پوستی سالم و فوق العاده است.

درمان چین و چروک صورت با تزریق موقت، نیمه دائمی و دائمی

درمان چین و چروک
درمان چین و چروک

مواد پرکننده چین و چروک به وسیله تزریق در 3 نوع انجام می شود:

  1. پر کردن موقتی برای صورت: از کلاژن یا همان روش پی آر پی، اسید هیالورونیک (انواع ژل ها)، چربی و بوتاکس تشکیل شده است. در این حالت چین و چروک با تزریق مواد به داخل آنها پر می‌شوند و به این طریق درمان می‌شود. این ماده مانع از بروز چین و چروک‌های جدید می‌شود و چین و چروک‌های قدیمی را پنهان می‌کند. اما با گذشت زمان، بدن این مواد را جذب می‌کند، بنابراین آنها به عنوان مواد موقتی در نظر گرفته می‌شوند و باید پس از گذشت چند ماه تزریق آنها تکرار شود.
  2. مواد پرکننده نیمه دائمی: اینها علاوه بر برخی از مواد صنعتی، موادی از قبیل نیبل و larticol را دارا هستند و علاوه بر آن دارای ترکیباتی که بدن به گذشت زمان آن ها را جذب می‌کند (مانند مواد پر کردن موقتی) هستند. این مواد در پر کردن چین و چروک در یک دوره یک تا هشت ساله موثر هستند.
  3. پرکننده های دائمی: این پر کننده ها فقط حاوی اجزای مصنوعی هستند و بطور دائمی در پوست مانند سیلیکون باقی می‌مانند.

درمان چین و چروک صورت با تکنولوژی Point Facelift، یا پروفایلو

این روش مبتنی بر افزایش حجم در 8 ناحیه خاص صورت است و با استفاده از مقدار کمی از فیلر تأیید شده توسط FDA ، که به ناحیه داخلی پوست تزریق می شود، به لیفت کردن صورت کمک می‌کند. دکتر مائوریسیو دمایو، جراح پلاستیک در برزیل، این روش شگفت انگیز را ایجاد کرد. مدت زمان انجام این فرایند بین 30 تا 50 دقیقه است و برخی از عوارض جانبی مانند کبودی ، تورم جزئی ، قرمزی ، خارش و اثرات موقتی آن هستند و ماندگاری نتایج آن حدودا 18 ماه به طول می انجامد.

درمان بوتاکس برای چین و چروک صورت

تزریق بوتاکس که یک ماده سمی برای سلولهای عصبی است تزریق آن منجر به متوقف شدن اثر سیگنالهای الکتریکی می‌شود، که از عصب به فیبرهای عضلانی منتقل می‌شود، بنابراین ماهیچه کوچک می‌شود و به همین دلیل چین و چروک ظاهر نمی‌شود. در بیشتر موارد تزریق برای درمان چین و چروک های افقی در پیشانی، طرفین چشم ها و طرفین دهان انجام می‌شود. تزریق تحت تأثیر بیحسی موضعی پوست انجام می‌شود، ممکن است در طی چندین جلسه تمدید شود و بیمار می‌تواند بلافاصله پس از اتمام تزریق بوتاکس، کلینیک را ترک کند و گاهی اوقات بوتاکس آسیب هایی به همراه دارد که ممکن است با گذشت زمان موقتی بوده و از بین برود.

درمان چین و چروک زیر چشم با دستور العمل‌های طبیعی

شکی نیست که هر بیمار برای از بین بردن چین و چروک ها به صورت مناسب نوعی از روش درمانی را انتخاب می‌کند و برای درمان چین و چروک‌های اطراف چشم می‌توانید نسخه های طبیعی مصرف کنید. این چین و چروک‌های کوچک تا حد زیادی روی شکل چشم شما تأثیر می‌گذارد و امروز ما بهترین ترکیبات طبیعی را برای درمان چین و چروک اطراف چشم به شما ارائه خواهیم داد.

دستور العمل روغن زیتون:

یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ پوست، روغن زیتون است. همچنین منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان ها و ویتامین های A و E است، که با رادیکال های آزاد مضر مبارزه می‌کنند. ناحیه اطراف چشم را به مدت 5 دقیقه با روغن زیتون مالیده و بگذارید 30 دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شسته و خشک نمایید.

دستور تهیه ژل آلوئه ورا:

گیاه آلوئه ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای پوست محسوب می‌شود و همچنین حاوی اسید مالیک است، که با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست به کاهش چین و چروک کمک می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ژل را از ژل آلوئه ورا استخراج کرده و آن را روی پوست خود بمالید و 15 تا 20 دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

دستور العمل روغن کرچک:

پوست زیر چشم بسیار حساس است و نیاز به مراقبت ویژه و هیدراتاسیون روزانه دارد. روغن کرچک را به عنوان یک مرطوب کننده روزانه بمالید تا پوست زیر چشمتان نرم و مرطوب شود و از بروز چین و چروک جلوگیری شود.

دستور تهیه موز:

از خواص موز برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید و هفته ای 2 بار از این دستور العمل استفاده کنید، همه کاری که باید انجام دهید این است که نصف موز را پوره کنید، آن را روی ناحیه اطراف چشم پخش کنید و به مدت 20 دقیقه بگذارید بماند تا خشک شود سپس آن را با آب ولرم بشویید.

برش های خیار:

خیار یک درمان مرطوب کننده و مؤثر برای خلاص شدن از شر چین و چروک است. خیارها را به برشهای نازک خرد کنید، آنها را در چشم خود بگذارید و به مدت 15 دقیقه بگذارید.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل حاوی بسیاری از مواد مغذی است که به بهبود سلامتی و لطافت پوست کمک می‌کند و خطوط چین و چروک با ماساژ ناحیه اطراف چشم با روغن نارگیل به آرامی به مدت ده دقیقه در روز درمان می‌شود.

درمان چین و چروک
درمان چین و چروک

درمان چین و چروک با لیزر

درمان چین و چروک با لیزر یکی از جدیدترین روش ها برای خلاص شدن از شر چین و چروک های ظریف، چه در اطراف دهان و چه در گونه ها است. پزشک مناطقی را که باید با بیحسی موضعی درمان شوند، را بیحس می‌کند و در صورت درمان وسیع؛ برای کل صورت، بی حسی عمومی انجام می‌دهد. این روند برای درمان قسمت های کوچک صورت حدود 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و در هنگام درمان کل صورت، تا دو ساعت طول می‌کشد، پس از آن، پزشک مناطقی را که تحت درمان قرار گرفته اند را با کرم مخصوص پوشش می‌دههد و بعد از 24 ساعت شما نیاز به پاک کردن مناطق معالجه شده دارید، و در طول روز 4 تا 5 بار از کرم مخصوص استفاده کنید. عوارض جانبی بعد از عمل ممکن است به صورت ورم و تورم صورت دیده شود. همچنین ممکن است بعد از عمل سه روز اول احساس خارش کنید و از آنجا که پوست شما خشک و پوسته پوسته می‌شود ، این علائم بعد از سه ماه حداکثر به پایان می‌رسد.

نکات مهم برای جلوگیری از چین و چروک

  • ماهیچه‌های صورت خود را به طور مداوم ماساژ دهید، زیرا باعث افزایش جریان خون در سلول های پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.
  • برای آرامش عضلات صورت، حتماً ورزش کنید، به ویژه یوگا.
  • روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا لایه های پوست را مرطوب کنید و انعطاف پذیر شوند؛ این کار باعث کاهش ظاهر چین و چروک می‌شود.
  • مراقب باشید برای جلوگیری از خشک شدن پوست؛ طولانی مدت در معرض آفتاب قرار نگیرید، که به ناچار منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود.
  • از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید.
  • تا حد امکان از کشیدن سیگار خودداری کنید زیرا منجر به آسیب شدید و پیری زودرس پوست می‌شود.
  • از دکلره کردن موهای صورت خودداری کنید؛ زیرا باعث خشک شدن پوست و افزایش احتمال چین و چروک خواهد شد.
  • رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات و میوه‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند پیروی کنید، که به نوبه خود برای مبارزه با رادیکال های آزاد مضرکه وظیفه پیر‌شدن پوست را دارند مفید است.
  • برای کاهش چین و چروک صورت، روی پشت خود بخوابید و در یک اتاق مرطوب و یا سونای بخار پوست خود را به سمت بالا تکان دهید.
  • همیشه در معرض آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنید، زیرا باعث کاهش انقباض عضلات اطراف چشم می‌شود و این باعث کاهش چین و چروک می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *