با مصرف مکمل زینک ZINC این زمستان احساس سرما و عطسه نخواهید کرد

مکمل زینک ZINC

مصرف مکمل زینک زمانی که احساس سرما و رنگ پریدگی دارید ممکن است کلید رهایی شما از این دردسر باشد، امروز در مجله لیلی لند به موضوع مصرف این مکمل می‌پردازیم.
عطسه‌هایی که در مسافرت صبحانه ما را بمباران می‌کنند، می‌تواند فقط به معنای یک چیز باشد؛ آن هم حساسیت! ممکن است این واقعیت برای همه اتفاق بیافتد، اگر چه برای افرادی که دچار حساسیت هستند و یا بدن های غیر مقاومی به سرما دارند، سفر کردن در همه فصول مناسب نباشد و یا اگر به انتخاب خودشان باشد زمان سفر را به دلخواه تغییر می‌دهند، اما زمانی که بحث سفر کاری به میان می‌آید راه گریزی وجود ندارد و این سفر با شرایط جسمانی خاص شما، بسیار پر استرس تر باشد. استفاده از این مکمل می‌تواند شانس جلوگیری از حساسیت را در فصل هایی مانند بهار بیشتر کند.

پیشرفت علم این مطلب را ثابت می‌کند. این یکی از مکمل‌هایی است که دکتر مایکل موسلی برای مهار سرماخوردگی خود مصرف می‌کند. این مکمل، پتانسیل پیشگیرانه چشمگیری دارد، همانطور که از مطالعه‌های انجام شده توسط دانشگاه آلبرتا مشخص شد، کودکانی که روزانه 10 تا 15 میلی گرم روی مصرف کنند، احتمال کمتری داردکه به سرماخوردگی دچار شوند.

همچنین مصرف مکمل روی، می‌تواند طول سرماخوردگی را نیز کاهش دهد. همانطور که در مطالعه دیگری مشاهده شد که مصرف استات روی، مدت زمان درمان و بهبودی را از هفت روز به چهار روزکاهش می‌دهد. شبیر دایا، داروساز و بنیانگذار ویکتوریا سلامت توضیح می‌دهد: “این تئوریزه است که مصرف روی ممکن است کارآمد باشد، زیرا روی دارای اثر مثبت ضد ویروسی و قابض است.” به نظر می‌رسد همچنین بدن ما را از انواع حملات ویروسی محافظت می‌کند.”

کریستین بیلی‌، متخصص تغذیه معتقد است، روی همچنین مانع از اتصال ویروس‌ها به سلول‌های داخل بینی شده و بنابراین، مانع از ورود آنها به بدن می‌شود. از این گذشته، در تولید آنتی بادی نیز نقش مهمی دارد.

علیرغم اینکه در زمستان احساس گرسنگی بیشتری داریم، اما بسیاری از ما، دچار کمبود این ماده معدنی تقویت کننده ایمنی هستیم. این چیزی است که کریستین مکرراً در کلینیک خود می‌بیند. اگر زن هستید‌، نیاز به روزانه شما حدودا 7 میلی گرم در روز است، اگر مرد باشید و به این سهمیه‌ها پایبند باشید؛ یک سیستم ایمنی قوی‌تر و دارای مقاومت بیشتری خواهید داشت. بهترین منابع رژیم غذایی از نظر کریستین، شامل انواع غذاهای دریایی مانند: صدف، خرچنگ، ماهی ساردین و ​​سالمون است؛ همچنین، گوشت بدون چربی مانند گوشت گاو، بره و ماکیان مانند بوقلمون و مرغ منابع خوب دریافت روی هستند. اگر گیاهخوار هستید، غذاهایی مانند انواع لوبیا و نخود، عدس و همچنین آجیل و دانه‌هایی مانند تخم کدو تنبل، تخم کنف و تاینی را مصرف کنید. همچنین می‌توان در برخی از دانه ها مانند جو، برنج قهوه ای و غلات صبحانه غنی شده، این مکمل مفید را به وفور مشاهده کرد.

مکمل زینک ZINC
مکمل زینک ZINC

چرا پزشک به شما پیشنهاد مصرف مکمل زینک ZINC را می‌کند؟

در حالی که دستیابی به مقادیر توصیه شده از طریق رژیم غذایی امکان پذیر است، کریستین تاکید می‌کند که برای انجام این کار شما باید مقدار زیادی از غذاهایی که ذکر شد را بخورید. 7 میلی گرم در روز تقریباً برابر با هفت قاشق غذاخوری تاهینی، 100 گرم (حدود یک بسته) تخمه کدو تنبل یا چهار فنجان نخود پخته شده است، اگر یک غذای لبنی را در نظر دارید، یک استیک فیله پخته شده کوچک، 125 گرم خرچنگ کنسرو شده، 200 گرم بوقلمون برشته یا پنج فنجان ماست با چربی کم چرب است.

در حالی که رویکرد “اول غذا، دوم مکمل ” اعتقاد همه پزشکان علی الخصوص پزشکان تغذیه است، مصرف مکمل روی در نظریه کریستین تنها برای اصلاح کمبود روی مفید باشد. این موضوع همچنین می تواند به عنوان یک کمک کننده در رسیدن به یک دوز تقویت کننده ایمنی بالاتر باشد، که می‌تواند از شروع اولین علائم سرماخوردگی در مقابل آن ایستادگی کند و از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

کدام اشکال روی مناسب مصرف برای گلو درد است؟

مصرف روی هنگامی که احساس رنگ پریدگی کردید می‌تواند بسیار مؤثر باشد، نوع ترکیب روی که مکمل شما حاوی آن است بسیار مهم است. کریستین توصیه می کند: “اشکال قابل جذب مانند سیترات روی یا گلوکونات روی را انتخاب کنید.” از اکسید روی که به مقدار کم جذب می شود‌، دور شوید.”

چه مدت لازم است که از مکمل زینک ZINC کمک بگیرید؟

برای جلوگیری از سرماخوردگی، مصرف مکمل روی برای دو تا سه روز اول بروز علائم سرماخوردگی می‌تواند مفید باشد. مطابق این مطالعه، طی 24 ساعت اول، موثرترین زمان استفاده است. البته به این موضوع مهم توجه داشته باشید، که از مصرف آن به طور همزمان با سایر مکمل‌های روی اجتناب کنید (به طور مثال مصرف مولتی ویتامین)، برای جلوگیری از عوارض جانبی. همچنین توجه داشته باشید که چه مقدار روی از رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید و میزان مصرف سایر مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی نیز در نظر گرفته شود.

کریستین می گوید: “اگر شما یک مکمل روی برای سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می‌کنید ،استفاده از آن را فقط برای کوتاه مدت در نظر بگیرید و نباید بیش از 25 میلی گرم در روز باشد.” زیرا مصرف بیش از مقدار روزانه توصیه شده روی، برای مدت طولانی، ممکن است مانع از جذب مس و آهن شود و همچنین ممکن است سبب علائمی مانند تهوع، اسهال، سردرد و یا گرفتگی شکم شود.

منابع:

https://www.getthegloss.com/article/the-best-zinc-supplements-and-zinc-tablets-for-colds

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *