کاربردهای زرده تخم مرغ برای تقویت موها

کاربردهای زرده تخم مرغ برای تقویت موها

در مطلب (کاربردهای زرده تخم مرغ برای تقویت موها) از مجله لیلی لند به موضوع یک تقویت کننده طبیعی مو می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. چه کسی آرزوی موهای بلند‌، براق و سالم ندارد؟ اما مسائل رایج مو مانند موهای شکننده‌، ریزش مو می‌تواند آن را مانند یک رویا غیرممکن به نظر برساند. افراد ممکن است آماده باشند تا شامپو‌های گران قیمت‌، ماسک مو‌، نرم کننده‌، سرم مو و حتی درمان‌های اختصاصی مو را برای رسیدن به موهای سالم امتحان کنند. با این وجود‌، تمام تلاش‌ها و هزینه‌های صرف شده برای تحقق بخشیدن به آن ممکن است خراب شود. اما آیا می‌دانید که موهای قوی و براق ممکن است برای برخی از افراد فقط با تخم مرغ حاصل شود. تخم مرغ می‌تواند یک گزینه طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو باشد.

مزایای شگفت انگیز زرده تخم مرغ برای مو

تخم مرغ‌هایی که به راحتی در اکثر خانوده‌ها در دسترس هستند می‌توانند یک راه حل ارزان قیمت عالی برای همه موارد مربوط به مو باشند. برخی از مزایای تخم مرغ روی مو عبارتند از:

1. از رشد مو پشتیبانی می‌کند

تخم مرغ‌ها دارای پروتئین فراوانی هستند که به عنوان تغذیه‌ای برای تقویت رشد مو کمک می‌کنند. همچنین در رشد مجدد مو نیز تاثیر عمیقی دارند.

2. ریزش مو را محدود می‌کند

استفاده از تخم‌ مرغ‌های غنی از پروتئین به قوی تر شدن فولیکول مو کمک می‌کند. باعث تحریک پوست سر و تقویت ریشه‌های مو می‌شود. انتظار می‌رود موهای قویتری رشد کند.

3. خاصیت ارتجاعی مو را تقویت می‌کند

زرده‌های تخم مرغ از نظر لوتئین غنی هستند که موها را آبرسانی می‌کنند و در نتیجه خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشند. همچنین در ایجاد مقاومت در برابر شکستگی مو کمک می‌کند.

4. درخشش را به مو می‌افزاید

استفاده منظم از تخم مرغ روی مو باعث تغذیه کافی و موها می‌شود که دارای درخشش و سالم هستند. تخم مرغ برخلاف شامپوهایی که معمولاً درخشش مو را از بین می‌برند‌، به حفظ روغن طبیعی مو کمک می‌کند.

5. بهبود ساختار مو

موها بیشتر از پروتئین تشکیل شده‌اند. پروتئین غالب در تخم‌ مرغ‌ها به بهبود ساختار آسیب دیده مو کمک می‌کند و در نتیجه مو‌ها ضخیم تر و شکننده تر می‌شوند. افرادی که موهای نازک و بی جانی دارند ممکن است از مصرف تخم مرغ به ویژه بهره بیشتری بشوند.

6.استفاده از تخم مرغ بافت مو را بهبود می‌بخشد

استفاده از تخم مرغ روی مو باعث صاف شدن و تجدید بافت می‌شود. تخم مرغ به عنوان نرم کننده عمل می‌کند و می‌تواند موهای خشک را مرطوب کند.

کدام قسمت از تخم مرغ برای مو مناسب است؟

این مهم است که نوع مو را در نظر بگیرید در حالی که این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند که کدام قسمت از تخم مرغ ممکن است برای مو مناسب باشد. سفیده تخم مرغ ممکن است بیشتر برای موهای چرب کاربرد داشته باشد در حالی که زرده تخم مرغ می‌تواند برای موهای خشک مفید باشد. با این وجود‌، استفاده از کل تخم مرغ ممکن است باعث شود مو از مزایای زرده و سفید بطور همزمان استفاده کند. این ممکن است به ویژه برای افرادی که موهای معمولی یا ترکیبی دارند بسیار مناسب باشد. سفیده تخم مرغ حاوی بیشترین میزان پروتئین به همراه سایر مواد معدنی مانند ریبوفلاوین‌، نیاسین‌، پتاسیم‌، منیزیم‌، سدیم است. همه این مواد مغذی در تقویت رشد مو کمک می‌کنند. فواید سفیده تخم مرغ روی مو ممکن است شامل تنظیم تولید روغن اضافی در ضمن حفظ روغن طبیعی مو نیز باشد. به همین ترتیب‌، فواید زرده تخم مرغ برای مو نیز فراوان است. زرده تخم مرغ علاوه بر پروتئین شامل اسید فولیک و ویتامین‌های کمپلکس B است که آن را به غذایی عالی برای مو تبدیل می‌کند. ترکیبات چرب زرده تخم مرغ یک نرم کننده عالی برای مو است.

چگونه می‌توان از تخم مرغ برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد؟

می‌توان روش‌های مختلفی را برای به کار بردن فواید تخم مرغ برای زیبایی موها در نظر گرفت. در زیر چند روش ذکر شده است:

1. استفاده از تخم مرغ کامل برای موهای سالم

ممکن است از تخم مرغ کامل به تنهایی یا مخلوط کردن آن با عناصر طبیعی دیگر بخواهید برای زیبایی بخشی به مو استفاده کنید.

موادلازم:
یک تخم مرغ کامل
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

زمان انجام
حدود 30 دقیقه

روش کار
روغن زیتون و کل تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید تا کاملاً به درستی درهم آمیخته شوند.
مخلوط را روی موهای خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که این مخلوط موهای شما را به طور یکنواخت می‌پوشاند.
بعد از 30 دقیقه موهای خود را بشویید. به جای آب داغ از آب خنک استفاده کنید. شاید خلاص شدن از شر بوی تخم مرغ با آب داغ دشوار باشد.
از تهویه مناسب استفاده کنید و بگذارید موهایتان با هوای آزاد خشک شوند.
هر هفته یک یا دو بار می‌توانید این کار را انجام دهید.

چرا تخم مرغ می‌تواند برای مو مفید باشد؟
گذاشتن یک تخم مرغ کامل روی موها نه تنها باعث رشد مجدد موی سر شما می‌شود بلکه می‌تواند به حفظ تعادل روغن پوست سر نیز کمک کند. این می‌تواند به تغذیه ریشه‌های مو کمک کند که به نوبه خود ممکن است باعث بهبود بافت مو شود. همچنین ممکن است رشد موهای سالم را تسهیل کند.

2. استفاده از سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ ممکن است مزایای تغذیه‌ای قابل توجهی برای مراقبت از مو داشته باشد.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ دو عدد
روغن زیتون یا روغن بادام (یک قاشق غذاخوری)
یک قاشق غذاخوری ماست شیرین
زمان انجام کار
حدود 30 دقیقه

روش انجام کار
روغن و سفیده تخم مرغ را در یک کاسه بزنید تا یک ترکیب صاف به دست آید.
ماست را اضافه کرده و کمی‌دیگر هم بزنید.
مخلوط را به طور مساوی روی تمام رشته‌های مو بمالید.
بعد از 30 دقیقه با آب خنک موها را بشویید. آب داغ ممکن است تخم مرغ را بپزد(سفت کند) که باعث می‌شود پاک کردن بوی تخم دشوار ‌شود.
یک یا دو بار در هفته این دستور را می‌توان به کار بگیرید.

چرا این روش عمل می‌کند؟
استفاده از سفیده تخم مرغ با روغن زیتون روی موها ممکن است موها را عمیقاً صاف و درخشان کند. استفاده منظم ممکن است به شما کمک کند تا یک مو با حجم زیاد و جذاب داشته باشید.

3. استفاده از زرده تخم مرغ برای رشد مو

اعتقاد بر این است که گوگرد‌، یکی از اجزای مهم زرده تخم مرغ است که باعث تقویت مو می‌شود.

2 عدد زرده تخم مرغ
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

زمان مورد نیاز
حدود 30 دقیقه

روش انجام کار
روغن و زرده تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر یکدست حاصل شود.
مخلوط را روی مویتان بمالید تا پوست سر و رشته‌های مو را کاملاً بپوشانید.
بعد از 30 دقیقه با آب خنک به طور مناسب بشویید.
این کار را با شستشوی ملایم و آغاز کنید. سپس اجازه دهید تا موهای شما در جریان هوا خشک شود.

چند بار باید این کار انجام شود؟
یکبار یا دوبار در هفته کافی خواهد بود

چرا این روش کار می‌کند؟
استفاده از مخلوط زرده تخم مرغ و روغن زیتون ممکن است با تغذیه ریشه‌های مو رشد مو را تحریک کند. همچنین ممکن است باعث نرمی‌ و درخشندگی مو شود. استفاده مداوم از این ماسک مو ممکن است به شما کمک کند حداکثر فواید زرده تخم مرغ و روغن زیتون را برای مو‌هایتان بدست آورید. کارشناسان بهداشت‌، بیشتر آن را برای افرادی که موهای خشک و آسیب دیده دارند توصیه می‌کنند

آیا خوردن مکمل‌های تخم مرغ باعث سلامت مو می‌شود؟
ترکیب تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه شما می‌تواند بهترین راه برای داشتن موهای بلند و سالم باشد. مصرف تخم مرغ در هر روز ممکن است بدن را با پروتئین‌، فولات و ویتامین‌های لازم تغذیه کند که ممکن است به یک عامل کاتالیزور رشد مو تبدیل شود. همچنین می‌توانید مکمل‌ها یا قرص‌های تخم مرغ موجود به عنوان اشکال حاوی پروتئین تخم مرغ را امتحان کنید. با این وجود هیچ مدرکی مبنی بر اینکه فواید مصرف این قرص‌ها باعث بهبود ظاهر و رشد مو می‌شود وجود ندارد. شاید عاقلانه باشد که قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید.

خطرات بالقوه و عوارض جانبی استفاده از تخم مرغ برای مو
برخی از عوارض جانبی احتمالی استفاده از تخم برای مو می‌تواند موارد زیر را شامل شود:
در صورت حساسیت به تخم مرغ‌، از استفاده از آنها حتی به صورت موضعی خودداری کنید.
خوردن زرده تخم مرغ در مقادیر زیاد و طولانی مدت بصورت مداوم می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد زیرا زرده تخم مرغ از کلسترول زیادی برخوردار است. با این حال سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که هر انسان سالم در هر روز می‌تواند یک ععد تخم مرغ کامل را در رژیم غذایی خود داشته باشد بدون نگرانی از عوارض ناخواسته ازدیاد کلسترول در خون با این اوصاف اگر شما هم مشکلات کبدی و پزشکی قابل ملاحضه‌ای ندارید که در قید و بند یک رژیم غذایی پزشکی می‌بایست حرکت کنید و از سلامت عمومی مناسبی برخوردارید می‌توانید به توصیه سازمان بهداشت جهانی عمل کنید و روزانه بدون هیچ گونه نگرانی یک عدد تخم مرغ را میل کنید. در استفاده از تخم مرغ برای تقویت مو دقت کنید تا مبادا به طور تصادفی با قسمت‌های حساس بدن مانند چشم‌، دهان یا بینی در تماس باشد و باعث تحریک یا واکنش شود. تخم مرغ‌های موجود در ماسک مو می‌توانند بوی تندی داشته باشند که ممکن است از بین بردن آن سخت باشد. استفاده از تخم مرغ برای مراقبت از مو فقط در چند هفته می‌تواند نتایج معجزه آسایی به همراه آورد. ممکن است روشی آسان و کم هزینه باشد تا بتوانید از رویاهای کودکی خود لذت ببرید.

منابع:
https://parenting.firstcry.com/articles/eggs-for-hair-benefits-and-uses/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *