آشنایی با درمان های ضد پیری متداول

آشنایی با درمان های ضد پیری متداول

پوست یکی از اجزاء مهم بدن است که به شدت از سن تاثیر می پذیرد. این عضو، با تاثیری که زمان روی آن ایجاد می کند، نشان دهنده سن ما است. پس اگر بتوانیم با استفاده از درمان های ضد پیری بر روی روند تاثیر سن روی پوست موثر باشیم، از نظر دیگران جوان مانده ایم. جهت آشنایی با روش های درمان ضد پیری که پوست را جوان و زیبا نگه می دارند، تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند ما را همراهی کنید.

درمان های ضد پیری راهی برای کاهش نشانه های پیری پوست

همان طور که سن ما بالا می رود، پوست نیز دچار تغییراتی می شود. شما نمی توانید ساعت و زمان را متوقف کنید. اما می توانید گام هایی را برای کاهش اثرات زمان بر روی پوست بردارید و به این ترتیب جوانتر از سنتان به نظر برسید. در ادامه این مطلب به 7 نمونه از رایج ترین درمان های ضد پیری موجود اشاره خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که اکثر این روش های ضد پیری برای تاثیر گذاری عمیق باید در مراکز معتبر و توسط افراد مجرب انجام شوند.

معرفی درمان های ضد پیری

درمان با توکسین بوتولینوم

تزریق سم بوتولینوم که معمولا به عنوان تزریق بوتاکس، Dysport یا Xeomin شناخته می شود، باعث کاهش خطوط خفیف بین ابروها و خطوط پنجه کلاغی در گوشه چشم می شود. این درمان با محکم نگه داشتن عضلات در این مناطق موجب می شود که دیگر نتوانند خم شوند و ایجاد چروک کنند. معمولا زمان خاصی برای درمان کامل خطوط به این شیوه تعریف نشده است. اما برای دیدن اثرات آن باید یک هفته پس از تزریق صبر کنید. نتایج حاصل از آن نیز بسته به شدت خطوط و مواد مصرفی معمولا 3 تا 4 ماه روی پوست وجود دارد.

درم ابریژن

درم ابریژن برای درمان چین و چروک ها، لکه های ناشی از سن و آسیب های خورشید کاربرد دارد. این روش با استفاده از یک قلمو مخصوص چرخان جهت حذف لایه بیرونی پوست از نواحی کوچکی از صورت عمل می کند. با برداشته شدن لایه سطحی پوست، پوست جدید و نرم تر رشد می کند و جایگزین پوستی می شود که قبل از این دچار ضایعات و لک بوده است. پوست جدید قرمز یا صورتی است و ممکن است ظهور آن چند هفته طول بکشد. گاهی تا چند هفته پس از درمان نیز تورم وجود دارد.

نتایج حاصل از این درمان، به چند هفته و یا چند ماه زمان نیاز دارد. بسته به شدت ضایعات ایجاد شده روی پوست تعداد جلسات استفاده از این درمان نیز متفاوت است. به طوری که برخی از افراد تنها یک جلسه درمان نیاز دارند و برخی افرادی که زخم های عمیق و نشانه های شدید پیری را دارند، ممکن است نیاز به بیش از یک جلسه درم ابریژن داشته باشند.

میکرودرم ابریژن

مانند درم ابریژن، این درمان نیز بالاترین لایه پوست را بر می دارد. اما در میکرودرم ابریژن به جای برس دوار، از یک ماشین مخصوص برای اسپری ذرات کوچک بر روی پوست استفاده می شود. سایندگی این روش کمتر از درم ابریژن است. میکرودرم ابریژن را می توان بر روی تمام انواع پوست استفاده کرد. اما برای دستیابی به نتایج دلخواه، به دلیل این که اثر سایندگی کمی دارد، ممکن است چندین جلسه نیاز داشته باشید. بسیاری از افراد، میکرودرم ابریژن را به صورت روزانه جهت مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری استفاده می کنند.

لایه برداری شیمیایی

در طول این روش، پزشک از اسید ملایمی استفاده می کند تا لایه های خارجی پوست را بردارد. لایه برداری شیمیایی لکه های سن و چین و چروک را حذف کرده و به شما رنگ پوست روشن تری را هدیه می کند. پوست بعد از این روش برای بازسازی به زمان زیادی نیاز دارد و ممکن است یک الی دو هفته قرمز باشد. بسته به نوع پوست و روشی که برای لایه برداری شیمیایی استفاده می شود، ممکن است به چند جلسه درمان نیاز داشته باشید.

لیزر فرکشنال

برای این درمان، پزشک نور لیزری مخصوصی را بر روی پوست عمود می کند. لیزر لایه های عمیق پوست را تحریک می کند و باعث رشد سلول های جدید پوست می شود. مناطق آسیب دیده و خشک پوست پس از استفاده از این روش نرم و جوان می شود. لیزر فرکشنال همچنین می تواند به درمان چین و چروک و خطوط پوست نیز کمک کند. بعد از این روش معمولا عوارضی روی پوست ایجاد نمی شود. اما برخی از افراد ممکن است قرمزی، درد و پوسته پوسته شدن پوست را تجربه کنند. برای دریافت نتایج مطلوب از این روش، ممکن است به چند هفته زمان نیاز داشته باشید.

تزریق پرکننده های پوستی

پرکننده ها مواد تزریقی هستند که به کمک آن ها پزشک می توانند لایه زیر خطوط ایجاد شده روی پوست را پر کنند. برخی از پرکننده های محبوب شامل کلاژن، ژل هیالورونیک اسید و چربی هستند. شما می توانید از پرکننده ها بر روی لب ها، گونه و دست ها نیز استفاده کنید. در اغلب موارد، بلافاصله پس از تزریق این پر کننده ها شاهد نتایج مثبت خواهید بود. بسته به نوعی پر کننده ای که استفاده می کنید، نتایج حاصل می تواند بین 2 تا 3 سال دوام داشته باشید. کلاژن پر کننده ای است که معمولا ماندگاری کمی دارد. اما تزریق چربی می تواند بین 1 تا 3 سال دوام داشته باشد.

جوانسازی پوست

در جوان سازی پوست، پزشک با استفاده از لیزر و دیگر انواع انرژی می تواند چین و چروک ها، لکه های ناشی از سن و رنگ پوست را بهبود دهد. در این نوع درمان، لایه بیرونی پوست حذف نمی شوند. به همین دلیل به زمان زیادی برای بازسازی نیاز نیست. برای دستیابی به بهترین نتایج، ممکن است به استفاده از چندین روش و چند ماه زمان نیاز داشته باشید.

با وجود تمام درمان های ضد پیری که در بالا به آن ها اشاره کردیم باید بگوییم که این روش ها، حتما باید توسط متخصص تجویز و انجام شوند. پس هرگز از آن ها در مکان هایی مانند سالن های زیبایی استفاده نکنید. در صورتی که به شیوه غلط از آن ها استفاده شود می تواند عوارض جانبی ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *