درمان شوره سر برای موهای زیر روسری و مقنعه

درمان شوره سر برای موهای زیر روسری و مقنعه

بسیاری از خانم‌ها از مشکلات شوره سر به دلیل موهای پوشیده شده رنج می‌برند، بنابراین امروز ما در مجله زیبایی لیلی لند روش‌های درمان شوره سر برای موهای زیر روسری و مقنعه را بدون آسیب رساندن به سلامتی مو بیان خواهیم کرد.

شوره سر

شوره سر به عنوان خرده های سفید یا پوسته های ناشی از ریزش سلول های مرده پوست از پوست سر تعریف می‌شود و این طبیعی است که اتفاق بیفتد، اما اگر مقدار حاصل از شوره سر بسیار زیاد باشد و از حد طبیعی بالاتر باشد، مشکل ایجاد می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد، علاوه بر این شوره باعث ایجاد خارش می‌شود. برای شخص مختلف، به خصوص در مورد افراد شاغل کمی شرم آور و آزار دهنده است؛ از این رو در این مقاله در مورد مهمترین موارد در مورد شوره سر و نحوه درمان آن صحبت خواهیم کرد.

دلایل ظهور شوره سر

متخصصین مراقبت از پوست علل منجر به بروز شوره را به دو دسته تقسیم می‌کنند:

دلایل داخلی: این نتیجه عدم تعادل در هورمون‌های بدن است، یا اینکه فرد به یکی از انواع غذا از جمله صدف حساسیت نشان می‌دهد و همچنین دلایل دیگری مانند: خوردن غذاهایی با سطح بالای چربی یا قند یا استفاده از ژل مو برای مدت طولانی و زیاد.

دلایل خارجی: در نتیجه استفاده بیش از حد از رنگ مو یا انواع مختلفی از کرم‌های رفع کننده مو است و یک عامل مهم نیز وجود دارد، که تغییرات آب و هوایی به ویژه در زمستان است و عدم شستشوی مو مرتباً احتمال بروز شوره سر را افزایش می‌دهد.

علائم شوره سر

  • خارش دائمی.
  • خرده های کوچک سفید روی پوست سر ظاهر می‌شود.

بهترین روش درمانی برای شوره سر چیست؟

درمان مو از شوره سر به دو نوع تقسیم می‌شود:

معالجه پزشکی: این با بررسی پزشک است تا بیماری را تشخیص دهد و او داروهای لازم برای درمان شوره سر را به شما داده و نوع مصرف آن‌ها را برایتان توضیح می‌‌دهد.
درمان خانگی: استفاده از مواد طبیعی یا تهیه نسخه‌ای در خانه که به خلاص شدن از شر شوره سر کمک خواهد کرد.

روش های درمان شوره سر با دستور العمل های طبیعی

چندین دستور العمل وجود دارد که می‌توانید برای خلاص شدن از شر دائمی شوره سر در خانه تهیه شود، از جمله:

روغن زیتون و روغن بادام: مقدار مساوی از هر دو روغن را با هم مخلوط کنید، سپس پوست سر را به مدت پنج دقیقه با آنها ماساژ دهید و این دستور العمل را چهار بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه‌ای که لازم دارید حاصل شود.
رزماری: چهار قطره روغن رزماری را روی دست ها می‌گذاریم و پوست سر را با استفاده از نوک انگشتان ماساژ می‌دهیم و سپس چند ساعت روی موها می گذاریم و بعد موها را شستشو می‌د‌هیم.
شیر نارگیل: شیر نارگیل را با آب لیمو به مقدار مناسب مخلوط کنید، سپس مقداری آب داغ اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید، سپس آن را روی موها بگذارید و بعد از گذشت نیم ساعت موها را با آب ولرم بشویید.

درمان شوره سر برای موهای زیر روسری و مقنعه
درمان شوره سر برای موهای زیر روسری و مقنعه

چند روش تخصصی دیگر برای رفع مشکل شوره سر با استفاده از مواد طبیعی

لحظاتی که وقتی مشکی می‌پوشید که به نظر شما عالی می‌رسید در همین زمان بسیار شرم آور است، که پوسته های سفید رنگ شانه های شما را پوشانده باشد و شما از اطرافیان احساس شرمندگی و شرمساری کنید.

شوره سر آزار دهنده است که به دلیل خشکی پوست و یا استفاده از محصولات مراقبت نامناسب و دلایل دیگری مانند بیماری های پوستی و بیماری‌های پوست سر ایجاد می‌شود و بوجود آمدن آنها باعث آزار و اذیت روانی می‌شود. همچنین شوره سر باعث خارش شدید می‌شود که می تواند به ریزش مو و ریزش مو منجر شود، بنابراین باید این مشکل سریع برطرف شود و از شر آنها خلاص شوید. برای رسیدن به این هدف و چیزی بهتر از روش‌ها و دستور العمل‌های طبیعی نیست.

مجموعه ای از دستور العمل های طبیعی برای خلاص شدن از شر شوره سر

سیب سرکه سیب برای خلاص شدن از شر شوره سر
یکی از مهمترین و مؤثرترین روش‌های درمانی برای رهایی از شوره سر سرکه سیب است و به این منظور، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوست سر را با مخلوطی از نصف فنجان سرکه سیب و یک فنجان آب ماساژ دهید. 15 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید و برای همیشه از مشکل شوره سر خلاص شوید.

آلوئه ورا برای خلاص شدن از شر شوره سر
پوست سر را با ژل آلوئه ورا مالش دهید و حداقل یک ساعت قبل از حمام آن را بگذارید روی سر بماند. با استفاده مکرر از آلوئه ورا و به دلیل خاصیت فوق العاده آن، این گیاه نه تنها از شوره سر خلاص می‌شوید، بلکه موهای بلند و سالمی نیز به همراه خواهید داشت.

آب لیمو برای خلاص شدن از شر شوره سر
آب لیمو همچنین یک درمان عالی برای خلاص شدن از شر شوره سر است، به این منظور 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را با 5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید، کل پوست سر را با این مخلوط ماساژ دهید. قبل از شستشوی آن به مدت نیم ساعت آن را روی موها بگذارید و پس از اولین استفاده نتیجه آن را حس خواهید کرد.

روغن درخت چای برای خلاص شدن از شر شوره سر
روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده عالی برای پوست است، بنابراین می‌توانید با اضافه کردن 20 قطره از آن به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن جوجوبا، برای رهایی از شوره سر آزار دهنده استفاده کنید و به مدت 5 دقیقه پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید و آن را به مدت یک ساعت روی پوست سر گذاشته و سپس بشویید.

روغن زیتون برای خلاص شدن از شر شوره سر
یکی از بهترین روشهای طبیعی مو که علاوه بر تسکین شما از شوره سر، موهای سالم، براق و متراکم به شما می بخشد، این دستورالعمل است. روغن زیتون را گرم کنید تا گرم شود و سپس پوست سر را با آن ماساژ دهید. پس از آن، سر را با یک حوله گرم به مدت یک ساعت بپوشانید و سپس آن را به خوبی با آب و شامپو بشویید.

روغن رزماری یا رزماری برای رهایی از شوره سر
برای پاک کردن مستقیم پوست سر می‌توانید از روغن رزماری استفاده کنید یا چند قطره روغن نارگیل به آن اضافه کنید.

مرتباً از این دستور العمل های طبیعی شگفت انگیز استفاده کنید، و شوره سر شرم آور را برای همیشه کنار بگذارید، نه تنها این بلکه از موهای سالم، پر جنب و جوش و متراکم لذت ببرید.

موهای پوشیده شده را از شوره سر محافظت کنید

  1. تمیز کردن وسایل شانه: برای جلوگیری از تجمع میکروب روی آنها، لازم است وسایل را تمیز نگه دارید و برای تمیز کردن آنها هر از گاهی با آب و صابون کار آنها را شستشو دهید، می توان از سرکه در هنگام تمیز کردن ابزارهای شانه برای ضد عفونی کردن آنها از باکتری ها استفاده کرد.
  2. پوست سر را به صورت روزانه مرطوب کنید: از روغن کودک یا روغن طبیعی برای جلوگیری از خشک شدن پوست سر استفاده کنید.
  3. استفاده از شامپو پزشکی: شامپوی پزشکی حاوی مواد معدنی زیادی است که برای پوست سر لازم است، که در درمان و پیشگیری از شوره سر کمک کرده و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *