دستور تهیه کره بدن مرطوب کننده

دستور تهیه کره بدن مرطوب کننده

خب امروز هم ما در مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند مشغول تهیه یک محصول گیاهی و خانگی دیگر هستیم. این محصول کره بدن مرطوب کننده است که مطمئنیم می تواند برای پوست شما بسیار بسیار مفید باشد. برای یادگیری روش تهیه این کره با ما همراه باشید.

این کره بدن بسیار ساده تهیه می شود و تنها از دو روغن جوجوبا و نارگیل در تهیه آن استفاده می کنیم. در این کره هیچ افزودنی شیمیایی وجود ندارد و تاکید ما هم مثل همیشه بر استفاده از مواد طبیعی است. پس منتظر چه هستید؟ دست به کار شوید و همراه ما این کره بدن را برای خود تهیه کنید.

روش ساخت کره بدن مرطوب کننده در خانه

  • 1 فنجان روغن نارگیل
  • ½ فنجان روغن جوجوبا
  • اسانس انتخابی (اختیاری)
  • مخلوط کن
  • ظرف شیشه ای

برای ساختن کره بدن مرطوب کننده روغن نارگیل را در ظرفی ریخته و با حرارت بسیار بسیار کم (حتی در حد باد سشوار) آن را ذوب کنید. سپس روغن جوجوبا را به مرور به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید؛ تا مخلوطی کاملا یکدست حاصل شود. برای کیفیت بهتر مخلوط و سادگی کار می توانید این کار را با مخلوط کن برقی هم انجام دهید. کره بدن شما آماده است. البته ممکن است از بوی این ترکیب خیلی لذت نبرید. بنابراین پیشنهاد می کنیم حدود 15 الی 20 قطره اسانس مورد علاقه خود را نیز به آن اضافه کنید.

نکته: اگر باردار هستید بهتر است از خیر اسانس بگذرید. چراکه اسانس ها روغن هایی بسیار متمرکز هستند و ممکن است برای جنین عوارضی داشته باشد.

نکته 2: همینطور پیشنهاد می کنیم در مرتبه اول مقداری از کره بدن مرطوب کننده را در قسمت کوچکی از بدن تست کنید. چراکه در موارد معدودی افراد به این ترکیب حساسیت نشان می دهند.

نکته 3: این کره را در یک ظرف شیشه ای در بسته و در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد (ترجیحا در یخچال) نگهداری کنید.

راهنمای استفاده از کره بدن مرطوب کننده

من قصد ندارم به شما آموزش بدهم که چگونه از این محصول استفاده کنید؛ چراکه مطمئن هستم که شما از من حرفه ای تر هستید. اما من می خواهم به شما چند نکته را یادآور شوم که اجازه می دهد تا بیشتر از کره بدن خود بهره ببرید.

  1.  اگر شما 5 دقیقه بیشتر در حمام بمانید، پوست های مرده بدن شما بیشتر جدا شده و کره بدن پس از استحمام طولانی تر، بهتر جذب پوست می شوند.
  2. کره بدن را مستقیما و فورا پس از خروج از حمام استفاده کنید. در این زمان چون منافذ پوست شما توسط گرما باز می شود، کره به معنای واقعی کلمه به پوست شما نفوذ می کند. سپس رطوبت کره منافذ پوست را بسته و پوست را به اصطلاح هیدراته نگه می دارد.
  3. در نهایت با استفاده از مقدار کمی از محصول شروع کنید و اگر احساس کردید که کافی نیست، مقدار آن را اضافه کنید. فراموش نکنید که پوست شما به همان اندازه که نیاز دارد جذب می کند. پس استفاده بیش از حد نتیجه ای به شما نمی دهد، و فقط پوست شما را سنگین و چرب می کند. چیزی که همه ترجیح می دهیم از آن اجتناب کنیم.

مزایای کره بدن مرطوب کننده برای پوست شما

روغن جوجوبا مناسب پوست های چرب، خشک و حساس است، در نتیجه احتمالا بهترین روغن برای انتخاب در بین انواع مختلفی از روغن های موجود در بازار است.

روغن جوجوبا ترکیباتی نزدیک به پوست را دارد؛ به همین دلیل به طور طبیعی در تولید پوست ما موثر است؛ و این بسیار شگفت انگیز است. روغن جوجوبا یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی شناخته شده است. به علاوه دارای خواص مشابه خواص موم است. در نتیجه هنگامی که روی پوست استفاده شود، یک لایه محافظ نازک را ایجاد می کند که رطوبت را در پوست محبوس کرده و شما پوستی ابریشمی، صاف و هیدراته را احساس خواهید کرد.

روغن نارگیل بهترین روغن در لوسیون های پوست است. همه متخصصان آرایشی و بهداشتی هم این روغن را دوست دارند و توصیه می کنند. روغن نارگیل پوست شما را فوق العاده صاف و نرم می کند! همچنین با توجه به بافت مخملی مانند و به راحتی پخش شدنش روی پوست، استفاده از آن لذت بخش است. بزرگترین مزیت روغن نارگیل ایجاد لایه محافظ روی پوست است که باعث مسدود شدن آب در پوست می شود. به همین دلیل است که آن را یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی نیز می دانند.

اینفوگرافی تهیه کره بدن مرطوب کننده

اینفوگرافی تهیه کره بدن مرطوب کننده
اینفوگرافی تهیه کره بدن مرطوب کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *