علل اگزما در بزرگسالان چیست؟

علل اگزما در بزرگسالان چیست؟

اصطلاح اگزما، یا درماتیت، برای توصیف شرایط بسیاری که می توانند سبب ایجاد التهاب یا تحریک پوستی شوند، استفاده می شود. اگزما هم می تواند در بزرگسالان و هم در کودکان اتفاق بیفتد. این عارضه می تواند در هر جایی از بدن ایجاد شود. اما ظهور آن در صورت، زانو، دست یا پاها شایع تر است. اگزما می تواند سبب خارش و ایجاد پوسته پوسته شود. با وجود این بیماری پوست خشک، ضخیم و یا فلس دار می شود. اولین گام در مدیریت علائم در بزرگسالان تعیین علت اگزما است. پس از تعیین علل، اتخاذ روش درمان ساده می شود. برای اطلاع از علل اگزما در بزرگسالان ما را در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراهی کنید.

علل اگزما در بزرگسالان

ژنتیک

در حال حاضر علت شناخته شده ای برای ابتلا به اگزما وجود ندارد. اما به نظر می رسد این بیماری ارثی باشد. اگر سابقه بیماری هایی مانند آسم یا تب یونجه در یکی از اعضای خانواده وجود داشته باشد، خطر ابتلا به اگزما سایر اعضا را تهدید می کند. این موضوع ادعای کارشناسان موسسه National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases است. در بدن افراد مبتلا به اگزما، پروتئینی به نام سیتوکین که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، پایین است. کم بودن این ماده شیمیایی در بدن ممکن است واکنش های سیستم ایمنی بدن را بیش از حد فعال کرده و منجر به ایجاد بیماری های التهابی پوست شود.

آلودگی

محققان انجمن National Eczema Association for Science and Education اعلام کرده اند؛ افرادی که در مناطق شهری و کشورهای توسعه یافته زندگی می کنند، بیشتر به اگزما مبتلا می شوند. ممکن است که قرار گرفتن در معرض برخی از تحریک کننده های موجود در این مناطق، علل اگزما در بزرگسالان باشد. آلاینده ها، مواد شیمیایی صنعتی، رنگ ها و سایر مواد شیمیایی ممکن است باعث واکنش آلرژیک شده و در نهایت این واکنش تبدیل به اگزما شود.

محرک های پوست

طبق نظر پزشکان American Academy of Dermatology، در حالی که اکثر موارد اگزما بدون علت شناخته شده رخ می دهد، اما برخی از فرم های آن مانند درماتیت تماسی یا درماتیت سبورئیک پس از  قرار گرفتن کوتاه مدت یا طولانی مدت در معرض آلودگی های شناخته شده ای رخ می دهند. اسید باتری، پیچک سمی، مخمر و نیکل (در کسانی که به نیکل حساسیت دارند) از جمله این محرک ها می باشند. این واکنش ها اغلب در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ایجاد می شود.

نقص در پوست

تحقیقات بسیاری در پی پاسخ به این سوال هستند که چرا بعضی از موضوعات موجب تحریک اگزما در برخی از افراد می شود؟ یک مطالعه که توسط انجمن National Eczema Association منتشر شده اعلام کرده است که شاید نقص های موجود در پوست عامل این واکنش در برخی افراد باشد. برخی از ژن ها مسئول رشد مناسب پوست در بدن ما هستند. یکی از این ژن ها، که به عنوان سد پوست نیز شناخته می شود، از تحریک مواد خارجی جلوگیری می کند. اگر در این ژن ها اختلالات وجود داشته باشد، سد پوستی ممکن است به درستی شکل نگیرد. به این ترتیب مواد به راحتی درون پوست جای گرفته و موجب اگزما می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *