درمان تعریق دست به کمک تزریق بوتاکس و معرفی روش های دیگر درمان

درمان تعریق دست به کمک تزریق بوتاکس و معرفی روش های دیگر درمان

تعرق دست مشکلی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند. این مشکل باعث می شود که این افراد از دست دادن به دیگران پرهیز کنند یا همیشه موس کامپیوترشان خیس باشد. تعریق بیش از حد نه تنها می تواند از نظر روحی برای افراد مضر باشد، بلکه به دلیل این که محیط را مرطوب کرده و مکان مناسبی برای رشد عوامل بیماری زا مانند قارچ ایجاد می کند، می تواند موجب بیماری های پوستی نیز شود. بنابراین درمان این عارضه را در اسرع وقت توصیه می کنیم. برای اطلاع از 3 روش جالب درمان تعریق دست ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند را مشاهده کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که درمان تعریق دست به کمک تزریق بوتاکس چگونه است.

افرادی که مبتلا به هایپر هیدروزیس هستند با مشکلات زیادی مقابله می کنند. برخی از این افراد به حدی عرق می کنند که انجام کارهای معمول مانند در آغوش کشیدن نوزاد یا بستن دکمه لباس برایشان سخت می شود. اما به این افراد می گوییم که جای نگرانی نیست. امید زیادی برای درمان آن ها وجود دارد. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که تعریق دست چگونه رخ می دهد و چگونه می توانید تاثیر این فرایند را بر روی زندگی خود متوقف کنید.

درمان تعریق دست به کمک تزریق بوتاکس

قبل از شروع بحث در مورد روش درمان تعریق دست به کمک تزریق بوتاکس بهتر است بدانید که چرا کف دست شما عرق می کند؟

گاهی مشکل عرق کردن کف دست از ذهن شما شروع می شود. همین که می خواهید در یک جلسه مهم شرکت کنید و در ذهنتان می گویید که ” خدا کند عرق نکنم” تعریقتان شروع می شود. در واقع در این فرایند ذهنتان به غدد عرق دستور می دهد که عرق تولید کنند. برخی از مواقع نیز این تعریق ناخودآگاه است. یعنی شما اصلا در مورد عرق کردن کف دست فکر نمی کنید اما دلیلی وجود ندارد که شما عرق نکنید.

در بیشتر مواقع تعریق زیاد ناشی از غدد عرق نیست. بلکه به اعصاب مربوط می شود. مشکلات موجود در سیستم عصبی باعث می شود که اعصاب مغز را به عرق بیاندازد، حتی اگر دلیل فیزیکی ای برای این کار وجود نداشته باشد.

3 راه برای رفع عرق دست

خوشبختانه چندین گزینه برای درمان تعریق دست ها وجود دارد. درمان موضعی، خوراکی یا تزریق، انتخابی هایی هستند که برای شما مناسب می باشند.

کلرید آلومینیوم

ابتدا توصیه می کنیم یک درمان کلرید آلومینیوم انجام دهید. محصولاتی مانند Drysol حاوی غلظت بالایی از نمک هستند که تعریق منافذ را جذب می کند. این اولین گزینه خوب و بسیار ارزان درمان تعریق کف دست است. اما درمان کاملی نیست.

کارایی آن بستگی به نحوه اعمال آن دارد. برای استفاده از این محصولات به شیوه زیر عمل کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که دست هایتان خشک هستند.
  • سپس محلول کلرید آلومینیومی را با یک حرکت دایره ای به پوست بمالید تا واقعا منافذ پوست از کار بیفتد.
  • اگر دست های شما مرطوب باشد یا آن را کاملا پاک نکنید، این روش عمل نمی کند.

همزمان با مالش پوست، نمک وارد حفره های پوست می شود. با وارد شدن نمک به غده عرق، پلاگینی ایجاد می شود که مانع از خروج عرق از غده می شود.

درمان تعریق دست به کمک تزریق بوتاکس و معرفی روش های دیگر درمان
درمان تعریق دست به کمک تزریق بوتاکس و معرفی روش های دیگر درمان

گلیکوپیرولات (روبینول)

این دارو سوء هاضمه قدیمی آثار خوبی بر روی تعریق عمومی بدن دارد. در واقع این دارو برای درمان سوء هاضمه است. اما زمانی که افراد برای اولین بار از این دارو استفاده کردند، متوجه شدند که با مصرف آن دهانشان خشک تر شده و کمتر عرق می کنند. به همین دلیل گاهی اوقات این دارو خوراکی برای درمان تعریق کف دست توصیه می شود. البته بسیاری از پزشکان استفاده از گلیکوپیرولات (روبینول) را تنها در شرایطی مجاز می دانند که تعریق در مکانی اتفاق می افتد که استفاده از محصولات دیگر برای کاهش عرق ممکن نباشد.

این دارو به خوبی می تواند تعریق را کم کند اما اثر آن طولانی مدت نیست. به طوری که پس از مصرف این قرص تنها بین 2 الی 4 ساعت تعریق دستتان از بین می رود و مجدد باید یک دوز دیگر دارو را استفاده کنید تا مجددا شروع به تعریق نکنید.

بوتاکس

بوتاکس با متوقف ساختن فعالیت غدد دارای اثر کاملی بر روی ترشح آن ها می باشد. هنگامی که بوتاکس به پوست تزریق می شود، مانع از تحریک ترشح غده از طریق اعصاب می شود. معمولا این روش را برای کاهش عرق زیر بغل استفاده می کنند. اما دوزهای بالای آن برای درمان تعریق دست نیز مفید است.

این سم توسط تزریق به غدد وارد می شود و آن ها را از کار می اندازد. درست است که درمان تعریق دست به کمک تزریق بوتاکس کمی دردناک است اما اثرات آن سال ها روی بدن می ماند. بسیاری از افراد معتقدند که درد حاصل از انجام این روش ارزش آن را دارد که بدنشان به مدت طولانی خشک و بدون عرق بماند. اما برخی تلاش می کنند که تعریق را با روش های دیگری که درد کمتری دارد درمان کنند.

با وجود درمان های ذکر شده در این مطلب حتما شما هم متوجه شده اید که لزومی ندارد تعریق دست بر روی زندگی روزمره تان تاثیر بگذارد. توصیه می شود که برای درمان این عارضه حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کرده و از او در مورد روش مناسب برای شما جهت درمان تعریق دست پرس و جو کنید. متخصصان مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند آماده ارائه مشاوره در این زمینه به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *