درمان آکنه صورت افراد نوجوان

درمان آکنه صورت افراد نوجوان

داشتن آکنه می‌تواند برای یک نوجوان ویرانگر باشد. درست در سنی که ظاهر برای نوجوانان بسیار مهم می‌شود و می‌خواهند به بهترین شکل ممکن به نظر برسند، ممکن است آکنه شروع شود. به نظر می‌رسد برخی از نوجوانان از آکنه غافلگیر می‌شوند. با این حال، برای اکثر نوجوانان، این مشکل به خصوص قابل رویت روی پوست می‌تواند ناراحت کننده باشد. اگر به نظر می‌رسد نوجوان شما از آکنه ناراحت است، امروز در مجله لیلی لند در مطلب درمان آکنه صورت افراد نوجوان نحوه کمک به شما آورده شده است.

درمان آکنه صورت افراد نوجوان چگونه است؟

1. آکنه را جدی بگیرید

به نوجوان خود بگویید که جوش‌ها، جوش‌های سرسیاه و سایر لک‌ها به خودی خود پاک می‌شود و ممکن است در اثر دستکاری آسیب‌های بیشتری را مانند ماندگاری اثر آنها روی پوست از خود به جا بگذارند؛ در حالی که انتظار دارید که آکنه به خودی خود پاک شود، عزت نفس نوجوان شما می‌تواند رو به زوال باشد. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که داشتن آکنه تمایل به کاهش عزت نفس دارد.

کودکانی که آکنه دارند نیز می‌توانند مورد آزار و اذیت قرار گیرند؛ همکلاسی‌های آنان ممکن است آنها را به اسامی مانند “صورت پیتزایی” یا “صورت خال خالی” بنامند. ممکن است به آنها بگویند که بروند و صورت خود را بشویند، که همگی این عوامل می‌تواند عزت نفس را کودکان و نوجوانان پایین بیاورد. مطالعات نشان می‌دهد که با پاک شدن آکنه، عزت نفس افزایش می‌یابد.

2. در مورد یادآوری نوجوان خود برای استفاده از محصولاتی درمان آکنه، محتاط باشید

برای کمک ممکن است بخواهید به نوجوان خود یادآوری کنید که از درمان آکنه استفاده کند، این کار را با احتیاط انجام دهید. در یک مطالعه کوچک، متخصصان پوست متوجه شدند که وقتی والدین هر روز به نوجوانان خود یادآوری می‌کنند که از داروهای آکنه خود استفاده کنند، این روش بسیار حساسیت زا است. نوجوانان گفتند از یادآوری‌های روزانه احساس “ناخوشایندی” دارند. این امر باعث شده است که نوجوانان در موارد کمتری از درمان آکنه خود استفاده کنند؛ شاید کمتر یادآوری والدین مؤثر باشد.

درمان آکنه صورت افراد نوجوان
درمان آکنه صورت افراد نوجوان

3. سعی کنید استرس نوجوانان را کاهش دهید

در طول سالهای نوجوانی استرس را کاهش دهید، تقریباً همه چیز می‌تواند استرس زا به نظر برسد. بنابراین، هر کاری برای کاهش موقعیتهای استرس زا می‌تواند کمک کننده باشد و بلعکس؛ استرس می‌تواند باعث شعله ور شدن آکنه شود.

4- مراقب علائم افسردگی باشید

آکنه می‌تواند بر احساس نوجوانان و حتی بزرگسالان در مورد خودشان تأثیر بگذارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند، که داشتن آکنه می‌تواند منجر به افسردگی، اضطراب یا هر دو شود. هرچه طول درگیری آکنه طولانی تر باشد، احتمال بروز این مشکلات بیشتر است؛ همچنین مطالعات نشان داده است که از بین بردن آکنه می‌تواند افسردگی و اضطراب را تسکین دهد.

از آنجا که افسردگی می‌تواند چنین تأثیر مخربی بر زندگی فرد داشته باشد، شناخت والدین از افسردگی نوجوانان مهم است که شامل موارد زیر است:

  • غم و اندوهی که دو هفته یا بیشتر طول بکشد.
  • از دست دادن علاقه به فعالیت‌هایی که روزگاری نوجوان شما از آن لذت می‌برد.
  • تمایل به اجتناب از فعالیت‌های اجتماعی، حتی با افراد هم سن.

اگر متوجه شدید هر یک از این رفتارها در نوجوانان شما که دارای آکنه است، وجود داشته باشد؛ ممکن است زمان مراجعه به متخصص پوست برای درمان آکنه باشد. به لطف پیشرفت‌های درمان، تقریباً هر مورد آکنه را می‌توان با موفقیت درمان کرد.

5- بگذارید نوجوان شما به تنهایی با متخصص پوست ملاقات کند

اگر نوجوان شما به تنهایی با متخصص پوست می‌تواند مشورت کند، حتما این اجازه را بدهید؛ زیرا به او کمک می‌کند. به متخصص پوست اجازه می‌دهد تا دریابد که نوجوان شما می‌خواهد با پزشک ارتباط برقرار ‌کند و این کار درمان را راحت تر می‌کند.

در نهایت باید گفت اکثر نوجوانان در این مرحله سنی دچار آکنه می‌شوند. اگر آکنه آنها را درمان کنیم، مطمئناً در آینده از شما قدردانی می‌شود.

منابع:

https://www.aad.org/public/diseases/acne/acne-teenage-five-ways-to-help

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *