4 ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست و مزایای استفاده از وازلین

ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست

کسانی که دارای پوست چرب هستند زمستان‌های بسیار دلپذیری دارند. اما در مورد آنهایی که پوست بسیار خشک دارند، این امر دقیقا برعکس خواهد بود. آنها بیش از هر چیز از زمستان متنفر هستند. به نظر می‌رسد زمستان فرشته مرگ اصلی مقابله با آنها است. آنها شانس خود را برای حل مشکلات دارند. بنابراین، اگر شما پوست خشک دارید و زمستان‌های خود را با پوست خشک سر می‌کنید، در اینجا چند توصیه و برخی از داروهای خانگی برای پوست خشک شما آورده شده است. در این مقاله (4 ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست و مزایای استفاده از وازلین) از مجله لیلی لند به این موضوع پرداخته شده است.

داروهای خانگی برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست
ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست

پودر کاکائو و عسل

3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو برداشته و 2 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید مقداری خمیر آووکادو و آرد ذرت را برای مزایای بیشتر اضافه کنید. در صورت و بدن خود ماساژ دهید.  بعد از گذشت ده دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست
ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست

عسل

عسل یک ماده بی نظیر است. عسل ارگانیک خام را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. صورت خود را با آب معمولی بشویید. این ترکیب پوست شما را به مدت طولانی در معرض هیدراته نگه می‌دارد.

ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست
ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست

زرده تخم مرغ و آب پرتقال

دو زرده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال و روغن زیتون مخلوط کنید. مقداری گلاب را به آن اضافه کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست
ماسک‌ زمستانه برای جلوگیری از خشکی پوست

 روغن کرچک و روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید. چند دقیقه صورت خود را با این روغن ماساژ دهید. حالا یک دستمال را در آب گرم خیس کنید و روغن اضافی آن را پاک کنید بیست دقیقه تحمل کنید. سپس صورت خود را بشویید. ترجیحا این کار را قبل از رفتن به رختخواب هر شب انجام دهید.

مزایای استفاده از وازلین برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

من مطمئن هستم که همه شما با نام وازلین آشنا هستید. این ژله شگفت آور است که در فصل زمستان به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول مرطوب کننده پوست است در ضمن برای جلوگیری از خشکی پوست در زمستان نیز بسیار کاربردی است. اما، جدا از آن، آیا شما با دیگر کارکردهای باورنکردنی آن آشنا هستید؟ در اینجا ما به برخی از فواید فوق العاده وازلین اشاره کرده ایم که دوست داریم آنها را بخوانید و آنها را به راحتی در زندگی خود بگنجانید.

مزایای استفاده از وازلین برای جلوگیری از خشکی پوست

ژل وازلین یا پترولیوم به طور موثری در مرطوب کردن پوست خشک مؤثر است و آن را صاف و نرم می‌کند. از بثورات و خشکی پوست شما بخصوص در فصل زمستان جلوگیری می‌کند. برای داشتن پوستی سالم و نرم می‌توانید آن را روی پاها، دست ها، گونه ها یا آرنج خود بمالید. این ماده آرایشی فوق العاده است که صورت شما را بدون ایجاد هیچ گونه تحریک و حساسیت بر روی پوست احیا می‌کند. حتی، برای پاک کردن مواد آرایشی ضد آب نیز مفید است.

وازلین به عنوان رژگونه

از وازلین برای تقویت رژگونه های خود استفاده کنید و به  ظاهری پرطراوت و شاداب دست پیدا کنید. مقداری رژ لب را با وازلین مخلوط کنید و آن را روی گونه های خود بمالید تا یک جلوه طبیعی به وجود بیاید.

وازلین به عنوان پاک کننده آرایش چشم

ریمل چشم و خط چشم خود را با کمک وازلین به راحتی پاک کنید. علاوه بر این، می توانید ژل وازلین را بر روی ابروهای نامرتب خود بمالید تا آنها را  بهتر مدیریت کنید.

استفاده در مژه‌ها

از آن بر روی مژه های چشم خود استفاده کنید تا مژه های براق، ضخیم تر و زیبایی به دست آورید. این نه تنها نگاه نافذی به چشمان شما می‌دهد بلکه به رشد سریعتر آنها نیز کمک می‌کند.

استفاده از وازلین در سایه چشم

با استفاده از وازلین می‌توانید سایه چشم پودری خود را به صورت براق تبدیل کنید. برای این کار، شما فقط باید سایه چشم پودر خود را با کمی وازلین مخلوط کنید. با استفاده از وازلین با لب‌های خشک خود خداحافظی کنید. این تقویت کردن برجسته لب است که لب‌های شما را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود صورتی نرم و طبیعی داشته باشید. وازلین برای خلاص شدن از رنگدانه های تیره روی پوست، یک درمان ارائه می‌دهد.

اسکراب وازلین

لب های خود را با اسکراب وازلین لایه برداری کنید. وازلین را با شکر مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن لب‌ها استفاده کنید. این کار لب‌های شما را سالم و زیبا نگه می‌دارد.

کاربرد دیگر وازلین

لکه های رژ لب را با کمک وازلین به راحتی از روی لباس پاک کنید. وازلین به طور موثری در از بین بردن لکه ها عمل می‌کند و این کار دشوار را برای شما آسان می‌کند. وازلین با سالم نگه داشتن کوتیکول های ناخن، زیبایی دست ها را تقویت می‌کند. همیشه در هنگام انجام مانیکور از وازلین استفاده کنید تا دست و ناخن خود را ماساژ داده و تفاوت آن را ببینید. ماساژ منظم با وازلین همچنین در درمان مشکل شکنندگی ناخن ها کمک می‌کند. اگر از خشکی و مشکل پوستی رنج می‌برید، وازلین برای خلاص شدن از آن نتایج فوق العاده ای را ارائه می‌دهد. قبل از خواب شب، وازلین را روی پاهای خود بمالید و صبحگاه پوستی نرم و لطیف تحویل بگیرید. می‌توان از آن به عنوان لوسیون بدن استفاده کرد که بدن شما را مرطوب نگه می‌دارد و حتی، در تغذیه پاها و دست ها نیز، پس از تراشیدن مو‌های زائد آن نواحی نیز بسیار مفید است و ظاهری براق و ابریشمی را ارائه می‌دهد. ممکن است به نظر شما خنده دار باشد، اما به طور جدی می‌توانید از وازلین برای جلوگیری از خشکی لولا‌های پر سرو صدای کابینت‌ها هم استفاده کنید. استفاده از وازلین برای درمان سوختگی پوست بهره برد، زیرا اثر تسکین بی نظیری در سوختگی به همراه دارد و به درمان لکه های خشک روی پوست کمک می‌کند. می‌توانید آن را روی کیف و کفش چرمی خود بمالید تا درخشش آنها چند برابر شود.

بنابراین، یک بسته وازلین تهیه کنید و از مزایای شگفت انگیز آن لذت ببرید.

منابع:

https://khoobsurati.com/4-home-remedies-for-dry-and-flaky-skin-in-winters.html

https://khoobsurati.com/16-incredible-uses-of-petroleum-jelly.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *