بهترین روغن ها برای پوست کدام اند؟

بهترین روغن ها برای پوست کدام اند؟

زمان خداحافظی کردن با مرطوب کننده های معمولی گذشته است. روغن های گیاهی و طبیعی به یک عامل زیبایی تبدیل شده اند. این مواد به لطف توانایی طبیعی خود برای هضم و تغذیه انواع پوست از بهترین روغن ها برای پوست محسوب می شوند.

با وجود این که نام آنها ممکن است شما را به این اشتباه بیاندازد که این محصولات پوست را چرب می کند، اما در حقیقت این طور نیست. این روغن ها پوست را چرب نمی کنند.  آن ها با مواد تشکیل دهنده خوبی که دارند برای شما مانند پلی فنل ها، اسیدهای چرب، و آنتی اکسیدان ها، برای کاهش التهاب و ایجاد تغییر در درخشش پوست عمل می کنند.

برای از بین بردن قرمزی، متوقف کردن سوزش ناشی از آکنه و یا روزاسه، چروک پوست، و یا مرطوب کردن پوست، بهتر است که از روغن های طبیعی روی پوست استفاده کنید. برای آشنایی با 5 نمونه از بهترین روغن ها برای پوست تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند ما را همراهی کنید.

معرفی بهترین روغن ها برای پوست

روغن نارگیل

این روغن شیرین خوراکی نه تنها برای بدن بلکه برای مراقبت از پوست نیز مفید است. این روغن با فشار دادن، از چربی گوشت نارگیل به دست می آید و در سال های اخیر به دلیل خواص درمانی خود، محبوبیت زیادی به دست آورده است.

چرا این روغن برای پوست خوب است؟

این روغن پر از ویتامین E است که می توان به عنوان یک مرطوب کننده سنتی از آن استفاده کرد. از آن جا که اسیدهای چرب در این روغن وجود دارد، به عنوان نوعی مانع بر روی پوست عمل کرده و رطوبت را قفل می کند. به طور طبیعی آنتی بیوتیک و ضد قارچ است و برای محافظت از پوست و مو از عناصر مفیدی تشکیل شده است. این روغن مخصوصا در طول ماه های زمستان برای مراقبت از پوست و مو عالی است.

نحوه استفاده از این روغن چگونه است؟

این روغن در دمای اتاق جامد است و دارای نقطه ذوب حدود 75 درجه فارنهایت می باشد. این بدان معنی است که در دمای اتاق بافت مشابه با کرم دارد. اما به محض این که شما آن را به پوست بمالید، ذوب می شود. با این حال، روغن نارگیل ممکن است برای کسانی که پوست چرب دارند کمی سنگین باشد. از آن قبل از حمام به عنوان یک کرم مرطوب کننده اصلاح و تقویت کننده مو، و یا بعد از آن به عنوان یک جایگزین طبیعی برای لوسیون و یا مرطوب کننده استفاده کنید.

روغن آرگان

روغن آرگان استخراج شده از دانه درخت آرگان مراکشی است. این روغن یک مرطوب کننده و تسکین دهنده قدرتمند برای همه انواع پوست می باشد.

چرا این روغن برای پوست خوب است؟

روغن آرگان با ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب ضروری غنی شده است و برای استفاده به عنوان یک مرطوب کننده روزمره به اندازه کافی سبک است. روغن آرگان می تواند برای درمان بیماری های پوستی شدید از قبیل اگزما یا روزاسه مفید باشد. با توجه به خواص آنتی اکسیدانی آن، روغن آرگان برای بهبود الاستیسیته پوست، از بین بردن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و افزایش درخشش پوست عالی است.

نحوه استفاده از این روغن چگونه است؟

این روغن نه تنها برای خشکی پوست خوب است بلکه می تواند برای کاهش تولید چربی پوست برای افرادی که پوست چرب دارند نیز مفید باشد. این روغن تغذیه کننده را می توان روزانه قبل از آرایش کردن و یا در شب برای ترمیم کردن پوست استفاده کرد. این روغن برای استفاده روی موها و ناخن های خشک نیز مفید است.

روغن گل رز

این تغذیه کننده قدرتمند پوست یکی از روغن های ضد پیری است. این روغن از یک نوع گل رز خاصی که عمدتا در شیلی رشد می کند استخراج می شود.

بهترین روغن ها برای پوست کدام اند؟
بهترین روغن ها برای پوست کدام اند؟

چرا این روغن برای پوست خوب است؟

روغن گل رز غنی از اسید های چرب ضروری است و حاوی ویتامین E، C، D و بتا کاروتن است. این روغن کمک می کند تا پوست محافظت شده و هیدراته بماند. همچنین از آسیب های رادیکال آزاد، و چین و چروک جلوگیری می کند. ویتامین ها و آنتی اکسیدان های جوان کننده پوست در این روغن باعث می شود تا خاصیت الاستیکی پوست بازگردد. ضمن این که این روغن به بهبود لکه های تیره کمک کرده و زخم ها را کاهش می دهد.

نحوه استفاده از این روغن چگونه است؟

این روغن را می تواند در کنار سایر روغن ها یا لوسیون ها به عنوان یک درمان مرطوب کننده و ضد پیری استفاده کرد.

روغن مارولا

این روغن از دانه درخت مورا آفریقایی گرفته شده، روغن مارولا به دلیل تطبیق پذیری، بافت سبک و خواص خود یکی از بهترین روغن ها برای پوست است. با توجه به خواص بهداشتی آن، نه تنها خشکی، بلکه تحریک و التهاب را نیز کاهش می دهد.

چرا این روغن برای پوست خوب است؟

روغن مارولا غنی از اسیدهای چرب است و متخصصان معتقدند که آنتی اکسیدان ها آن بیش از 60 درصد بیشتر از سایر روغن ها می باشد. به این معنی است که عامل قدرتمند در برابر آسیب های پیری و خورشیدی می باشد. روغن مارولا همچنین دارای خواص ضد میکروبی است، و از این رو برای پوست تحریک شده و یا مستعد آکنه مفید است.

نحوه استفاده از این روغن چگونه است؟

این روغن چند منظوره را می توان مانند کرم مرطوب کننده روی پوست، مو و ناخن استفاده کرد.

روغن جوجوبا

این روغن استخراج شده از گیاهان بومی شمال امریکا است. روغن جوجوبا برای همه چیز از آکنه گرفته تا پسوریازیس و آفتاب سوختگی استفاده می شود. اما در واقع این ماده یک روغن نیست. بلکه عصاره گیاه می باشد. ترکیبات موجود در  روغن جوجوبا از نظر شکل ساختاری و شیمیایی بیشتر شبیه به چربی بدن انسان است، به این معنی که از ساختار پوست تقلید می کند.

چرا این روغن برای پوست خوب است؟

از آنجا که روغن جوجوبا شبیه ساختار پوست ما است، می تواند چربی طبیعی پوست را تکثیر کرده و فعالیت غدد چربی را تنظیم کند. بنابراین، این ماده به توازن تولید چربی در پوست و از بین بردن آکنه کمک می کند. روغن جوجوبا از مواد معدنی مفید و مواد مغذی تشکیل شده است و پوست را در تمام طول روز، به عنوان یک نرم کننده مرطوب می کند.

نحوه استفاده از این روغن چگونه است؟

افرادی که پوست چرب دارند صبح و یا شب، برای مرطوب کردن و کمک به تعادل پوست از این روغن استفاده کنند. این ماده یک جایگزین عالی برای لوسیون بدن برای افرادی است که پوست حساس دارند. روغن جوجوبا ممکن است به درمان شوره سر نیز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *