سوالات متداول هر دختر از اولین دوره پریودی خود

اولین دوره پریودی

اکثر زنان اولین دوره پریودی خود را به یاد می آورند. اما همه ما آرزو می‌کنیم کاش کمی آماده تر بودیم! اگر شما در حال حاضر به دوره اول پریودی خود نزدیک شده اید و می‌خواهید برای آن آماده باشید ، یک برنامه عملی تهیه کنید تا بتوانید به راحتی آن را طی کنید. این آغاز مرحله جدیدی در زندگی یک دختر است، که نشان دهنده باروری است. دختران در دوران مدرسه، تمام اطلاعات مربوط به قاعدگی را دریافت نمی‌کنند و برخی از سوالات آنها بدون جواب مانده است. شما امروز برای پاسخ به تمام سؤالات خود در مجله لیلی لند هستید.

1. بعد از گذراندن دوره اول پریودی ، دوره بعدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنید. چرا؟

پس از 12-18 ماه از سپری شدن دوره؛ قاعدگی نامنظم ظاهر می‌شود. دوره های هر دختر متفاوت است. این فقط نشانه این است که بدن در حال کار کردن ریتم خاص خود است. دوره ها برای مدتی پراکنده خواهد بود و درنهایت یک ریتم برقرار می‌شود.

2. مدت زمان دوره من به چه مدت ادامه خواهد یافت؟

به طور متوسط ​​دوره بین 4-7 روز به طول می‌انجامد. طبیعی است که در ابتدا دوره های نامنظم داشته باشیم. و در این زمان، دوره می‌تواند به اندازه 2 روز و تا 7 روز کوتاه باشد. ویا سنگین و درد ناک، البته فرضیه هایی وجود دارد که معتقد است، طول دوره بستگی به وراثت دارد.

3. دوره های من دردناک است. در این مدت دردهای شدید شکمی دارم. چرا این اتفاق می‌افتد؟

جای نگرانی نیست و بسیار طبیعی است که در دوره‌های اول درد ایجاد شود و این ممکن است تا سالها ادامه داشته باشد. طبیعی است که در این دوره به دلیل انقباضات رحمی، گرفتگی خفیف داشته باشید؛ در این مدت رحم سفت و آرام می شود، این می تواند باعث گرفتگی، و علائمی مانند درد شود.

اولین دوره پریودی
اولین دوره پریودی

4- نشانه‌هایی که می‌خواهم اولین دوره پریودی خود را تجربه کنم چیست؟

به طور کلی یک دختر 2 سال پس از رشد سینه های خود، دوره پریود خود را تجربه می‌کند. نشانه دیگر ترشحات واژن است که او می تواند روی لباس زیر خود مشاهده کند. پس از 6 ماه تا 1 سال از این علائم، یک دختر شروع به گرفتن دوره های خود می‌کند. همچنین در طی دوره‌هایی بدن منحنی‌تر می‌شود (فرم باسن و گودی کمر …) و موهای زائد در قسمت های مختلف بدن شروع به رشد می‌کند.

5- در چه سنی می توانم انتظار دوره اول خود را داشته باشم؟

به طور کلی سنی که یک دختر برای اولین بار برای شروع عادت ماهیانه 12-14 سال است. اما ممکن است بعضی اوقات خیلی زود یا خیلی دیرتر اتفاق بیفتد و این کاملاً طبیعی است. بنابراین نمی‌توانیم مطمئن باشیم که حتما در این رنج سنی، اولین دوره قاعدگی خود را شروع می‌کنید؛ اما حدوداً در دوران بلوغ که از 8 سالگی تا 13 یا 14 سالگی شروع می‌شود خواهد بود.

منابع:
https://khoobsurati.com/menstrual-cycle-onset-in-teenagers.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *