مزایا و مضرات انواع روش‌های از بین بردن موی صورت

مزایا و مضرات انواع روش‌های از بین بردن موی صورت

مزایا و مضرات روش های برداشتن موی صورت را در مطلب (مزایا و مضرات انواع روش‌های از بین بردن موی صورت) بخوانید زنان ایرانی تمام وقت به دنبال یک راهکار همه جانبه برای از بین بردن موی زائد صورت هستند، بنابراین آنها روی کوچکترین جزئیات از جمله موهای صورت تمرکز می‌کنند، که برداشتن آنها ممکن است تفاوت زیادی در برجسته کردن ویژگی‌های زیبایی بخصوص کسانی که پوست سبک و موهای تیره دارند ایجاد کند. ما در این مطلب از مجله لیلی لند روش‌های از بین بردن موهای صورت، را برای پاسخ به کلیه سؤالاتی که باعث می‌شود تمایلی به از بین بردن موهای صورت خود داشته باشید را برجسته می‌کنیم و بدین ترتیب به شما در یافتن مناسب ترین روش برای از بین بردن آنها کمک می‌کنیم.

لیزر موهای زائد

این یکی از جدیدترین روش‌هایی است که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود و به گرما ساطع شده توسط نور برای تأثیرگذاری بر بافتهای هدف بستگی دارد. و شما در اینجا دو گزینه دارید، یا اینکه موهای صورت خود را در کلینیک تخصصی بردارید یا لیزر برای استفاده در منزل داشته باشید که برای مناطقی از بدن با ناحیه ای کوچک مانند صورت مناسب است، آیا شما به اندازه کافی جسارت دارید؟ باید دید.

مزایا : طولانی ترین نتیجه آن در مقایسه با سایر روش‌های رفع موی زائد، دستگاه های مدرن باعث درد کمتری نسبت به مدل‌های قدیمی تر آن می‌شوند.

مضرات : برای همه انواع مو یکسان نسیت و اثربخشی آن برای خانم هایی که موهای تیره و ضخیم دارند مدت زمان طولانی تری لازم است، جلسات گران قیمت لیزر یکی از موارد است و بعضا ممکن است استفاده مکرر از لیزر باعث ایجاد رنگدانه و قرمزی در روی پوست شود. و ممکن است منجر به تورم و التهاب شود که پس از مدتی از بین می‌رود و ناحیه تحت درمان نباید در معرض نور آفتاب باشد.

دستگاه الکترولیز

این فرآیند با قرار دادن یک سوزن فلزی بسیار ریز متصل به یک وسیله الکتریکی برای رسیدن و از بین بردن فولیکول مو انجام می‌شود، که برای افرادی که موهای نرم و بلوند دارند، گزینه ارجح است.
مزایا : روی انواع مو موثر است و زایش مو پس از استفاده از آن نادر است.
مضرات : جلسات دردناک، گران و طولانی مدت که در آن هر مو به تنهایی درمان می‌شود.

برداشت مو توسط موم

نتایج استفاده از موم از یک زن به زن دیگر متفاوت است، در حالی که بهترین راه برای برخی از آنها است، اما این برای دیگران تجربه‌ای بی رحمانه است و من یکی از آنها هستم! توصیه می‌کنیم از موم سرد بر روی صورت خود استفاده کنید زیرا این ماده بیشتر اثر گذار است و نسبت به موم داغ دارای اثرات سبک تر بر روی پوست است.

مزایا : علاوه بر از بین بردن فولیکول های مو، نتیجه ای برای مدت زمانی بین 2 تا 3 هفته به طول می انجامد که این امید را به شما می‌دهد که هنگام استفاده مکرر، قیمت ارزان، تراکم مو کاهش می‌یابد.
مضرات : دردناک است و ممکن است باعث ایجاد حساسیت و قرمزی شود که به راحتی و سریع از بین نرود و هیچ گونه کرمی نباید به مدت 24 ساعت روی صورت بمالید و همچنین توصیه می‌شود که در معرض آفتاب قرار نگیرید. در مورد این روش در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایا و مضرات انواع روش‌های از بین بردن موی صورت
مزایا و مضرات انواع روش‌های از بین بردن موی صورت

موچین

برای از بین بردن مو از ریشه های خود از فناوری موچین کوچک استفاده می‌کند و رایج ترین روش برای از بین بردن موهای صورت است زیرا کوتاهترین موها را برطرف می‌کند.
مزایا : نتایج آن بین 2 تا 4 هفته به طول می‌انجامد، باعث افزایش تراکم مو نمی‌شود، اما استفاده مکرر باعث کاهش موهای صورت می‌شود، هزینه آن ناچیز است.
مضرات : عوارض جانبی استفاده از آن قرمزی و حساسیت ساده است، در این حالت یک مکعب یخ را روی محل قرمزی بمالید، دستگاه بعد از هر بار استفاده نیاز به تمیز کردن مناسب دارد و برای به دست آوردن نتیجه خوب توصیه می‌شود صورت را با آب گرم و صابون مناسب شستشو دهید و دستگاهی با کیفیت مناسب انتخاب کنید.

از بین بردن موها با کرم ها

ما حامی استفاده از کرم های صورت نیستیم.

مزایا : این روش ساده ترین و سریعترین روش برای از بین بردن موهای صورت، بدون درد و ارزان است.
مضرات : برخی از کرم ها ممکن است باعث ایجاد پوست حساس شوند، بنابراین توصیه می‌کنیم آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید، و مطمئن شوید که آن به صورت شما آسیبی نمی رساند، و باعث افزایش رشد مو می‌شود و موها بعد از گذشت چند روز ظاهر می‌شوند. و از آنجا که آنها حاوی مواد شیمیایی هستند، بوی تند آنها ممکن است برخی را اذیت کند و مراقب باشید که آنها را در هر منطقه ای که زخم یا التهاب دارد استفاده نکنید.

مزایا و مضرات انواع روش‌های از بین بردن موی صورت
مزایا و مضرات انواع روش‌های از بین بردن موی صورت

از بین بردن موی صورت، مراقبت از صورت بعد از موم

امروز ما به اصول اولیه مراقبت از صورت بعد از موم خواهیم پرداخت تا از عوارض جانبی اپیلاسیون مو تا حد امکان جلوگیری شود، از قرمزی شروع شود و به درماتیت مزمن ختم نشود.

مبانی مراقبت از صورت پس از موم

قبل از شروع برداشتن موهای صورت با موم، این مراحل را دنبال کنید:

قبل از شروع برای از بین بردن موهای زائد، پوست صورت را با آب گرم مرطوب کنید، این به صاف کردن مو و پوست و بی حس کردن موقت پوست کمک می‌کند، که این امر روند تسریع مو را تسهیل می‌کند.
پوست را با صابون ملایم با مواد طبیعی بشویید و بدن را با یک حوله نرم و پنبه ای خشک کنید.
از برداشتن مو در دوران قاعدگی خودداری کنید، زیرا پوست در این مرحله بیشتر مستعد عفونت و جوش است.
در مدت 6 ماه پس از استفاده از روش‌های درمانی حاوی ترکیبات رتین A به دلیل ترس از تعامل آنها با موم، از این روش از بین بردن موهای زائد خودداری کنید.

هنگام برداشتن موهای صورت با موم، این مراحل را دنبال کنید:

حتماً ابزارهای تمیز و مکانی تمیز برای از بین بردن مو انتخاب کنید.
مراقب باشید دمای موم زیاد نباشد تا پوست صورتتان بسوزد.

اپیلاسیون موهای صورت

پس از اپیلاسیون موهای صورت، این مراحل را دنبال کنید:
بعد از برداشتن موها (ترجیحا به مدت 24 ساعت) پوست صورت را در معرض گرمای بیش از حد یا تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. اگر مجبور به بیرون رفتن در هوای آفتابی هستید، باید هنگام خروج از یک کلاه بزرگ یا عینک آفتابی استفاده کنید، زیرا ممکن است باعث افزایش التهاب و قرمزی شود. استفاده از کرم ضد آفتابی که حاوی عطر، پارابن و مواد تحریک کننده نباشدنیز توصیه می‌شود. برای تسکین پوست یک کرم مرطوب کننده ملایم را روی پوست صورت بمالید. استفاده از محصولی بدون عطر، الکل یا مواد معدنی بهتر است زیرا این مواد باعث افزایش حساسیت پوست می‌شوند. می‌توانید از کرم های طبیعی سرشار از ژل بابونه یا آلوئه ورا استفاده کنید. می‌توانید مکعب های یخی را بعد از انداختن موم صورت روی پوست بمالید تا التهاب ها آرام شود و قرمزی و سوزش را کاهش دهد. شما باید بلافاصله پس از انجام این روش از بین بردن موهای زائد از حمام بخار خودداری کنید زیرا ممکن است باعث افزایش التهاب پوست شود.
در پایان، اگر تمام این مراحل را هنگام برداشتن موهای صورت با موم انجام دادید و متوجه التهاب مداوم پوست صورت خود شدید، باید با یک متخصص مشورت کنید تا از حاد تر شدن این موضوع جلوگیری کنید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *