آیا لیزر بهترین روش برای از بین بردن تاتو و خالکوبی است؟

آیا لیزر بهترین روش برای از بین بردن تاتو و خالکوبی است؟

در مطلب (آیا لیزر بهترین روش برای از بین بردن تاتو و خالکوبی است؟) از مجله لیلی لند به موضوع پاک کردن خالکوبی‌ها اشاره شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

قبلاً خالکوبی‌ها‌ دائمی‌تلقی می‌شدند، اما به لطف پیشرفت‌ها‌ی تکنولوژی لیزر، لیزرهای امروزی می‌توانند با خیال راحت تر و موثرتر شما را از خالکوبی‌هایتان خلاص کنند، از بین بردن جوهر تاتو با معالجات کمتری انجام می‌شود و در درمان‌های سنتی تر رنگ‌های جوهری که یکباره حذف آنها دشوار بود؛ در درمان لیزری در یک جلسه امکان پذیر خواهد بود. آیا خالکوبی جذابیت خود را از دست داده است؟ آیا خالکوبی دائمی‌شما از آنچه تصور می‌کنید دیگر جذاب به نظر نمی‌رسد؟ اگر به فکر حذف آنها هستید، باید یک واقعیت اساسی را بدانید:

لیزرها تا حد زیادی جایگزین روش‌ها‌ی دیگر حذف خالکوبی شده اند

با قدردانی از پیشرفت‌ها‌ی اخیر در تکنولوژی لیزر، لیزرهای امروزی می‌توانند:
با خیال راحت و موثرتر از خالکوبی‌هایتان خلاص‌تان کند
با لیزر جوهر خالکوبی را با درمان کمتری از بین می‌برید
با رنگ‌ها‌ی جوهری که حذفشان به یکباره مشکل بود دیگر نگرانی نخواهید داشت.
در حالی که فناوری لیزری بهبود یافته است، نتایج بدست آمده پس از درمان شما تقریباً کاملاً به فردی که پاک کردن خالکوبی را انجام می‌دهد بستگی دارد. به همین دلیل FDA توصیه می‌کند که با یک متخصص پوست در این رابطه مشورت کنید. برای درک بهتر آنچه در مورد پاک کردن خالکوبی، از لیزر انتظار دارید، در ادامه مقاله جواب‌ها‌یی را خواهید یافت که بیماران اغلب از متخصصین پوست درباره پاک کردن خالکوبی می‌پرسند.

برخی از پرسش‌های معمول بیماران این موارد هستند:
من فقط می‌خواهم یک خالکوبی برداشته شود. چرا به مشاوره احتیاج دارم؟
قبل از برداشتن خالکوبی در واقع باید نکاتی در نظر گرفته شود. این شامل اطلاعاتی از این قبیل است:

چه مدت است شما خالکوبی کرده اید
چقدر جوهر به پوست شما نفوذ کرده است
رنگ‌ها‌ی موجود در خالکوبی شما چند عدد است
جایی که خالکوبی روی بدن شما است نیز در درمان موثر است
سلامتی شما از اهمییت بالایی برخوردار است
داروهایی که در حین و زمان پس از عمل مصرف می‌کنید چیست؟
اگر تا به حال با لیزر روی پوست خود عملی انجام داده اید سابقه و نحوه عمل را باید در درمان‌های بعدی در نظر گرفت

مشاوره می‌تواند برای شما نیز مفید باشد. این امکان را برای شما فراهم می‌کند که سؤال کنید. ممکن است بخواهید عکس‌های قبل و بعد از عمل بیمارانی که متخصص پوست شما با لیزر خالکوبی‌شان را برداشته است را ببینید. دیدن این عکس‌ها‌ می‌تواند به شما نشان دهد که چه انتظاری باید در عمل از این کار داشته باشید.

پرسش بعدی که بسیار تکرار پذیر است آن است که آیا نمی‌توانم فقط به یک مرکز خالکوبی که خدمات پاک کردن تاتو را ارائه می‌دهد مراجعه کنم؟
برای اینکه با ایمنی و کارآیی برداشتن خالکوبی به وسیله لیزر انجام شود، شخصی که خالکوبی را پاک می‌کند باید موارد زیادی از جمله سلامتی شما را در نظر بگیرد.
متخصصان پوست آموزش‌ها‌ی پزشکی لازم را برای در نظر گرفتن سلامتی‌تان و سلامت پوست شما دیده‌اند. آنها می‌دانند چه کسی با اطمینان می‌تواند از لیزر برای از بین بردن خالکوبی‌هایش استفاده کند.
اگر تصمیم دارید به یک متخصص آرایشی یا خالکوبی این عمل را انجام دهید، هیچ بهره‌ای از این آموزش پزشکی نخواهید داشت. ایجاد عوارض جانبی در افراد فاقد آموزش‌های پزشکی بسیار شایع تر است.

عوارض جانبی احتمالی برداشتن خالکوبی با لیزر چیست؟

برخی از افراد لکه‌ها‌ی سبک یا تیره روی پوست‌شان ایجاد می‌شود. این لکه‌ها‌ در طی 6 تا 12 ماه از بین می‌روند.

سایر عوارض جانبی هنگام انجام عمل توسط متخصص پوست که از لیزر استفاده می‌کند معمولا نادر است. هنگامی‌که کسی فاقد آموزش پزشکی در این موارد است، عوارض جانبی زیر شایع تر است:
زخم
تغییر در بافت پوست
سوختگی و سایر زخم‌ها‌
از آنجا که هنرمندان و آرایشگران زیبایی خالکوبی اغلب فقط از یک نوع لیزر استفاده می‌کنند، همچنین ممکن است که شما در خالکوبی‌تان از چند رنگ متفاوت استفاده کرده باشید. یک لیزر واحد نمی‌تواند تمام رنگ‌ها‌ی جوهری را از بین ببرد.

پرسش متداول دیگر آن است که: من می‌خواهم الان خالکوبی خود را بردارم. چرا به بیش از 1 جلسه درمان لیزر نیاز دارم؟
هنگامی‌که خالکوبی می‌کنید، هنرمند خالکوبی جوهر‌ها را لایه لایه زیر پوستتان می‌کند. لیزر با اطمینان نمی‌تواند تمام لایه‌ها‌ را در 1 جلسه درمانی تجزیه کند.
همچنین زمان بین درمان‌ها برای سلامتی شما ضروری است. پوست شما برای بهبودی به زمان نیاز دارد. بعد از برداشتن خالکوبی با لیزر، ممکن است قرمزی، تورم و کمی‌تاول را مشاهده کنید. که برای بهبود کامل به زمان نیاز است.
بدن شما همچنین برای بیرون آمدن جوهر به زمان نیاز دارد. بله، بدن شما به جای لیزر جوهر را از بین می‌برد. هنگامی‌که نور لیزر به جوهر برخورد کرد، نور جوهر را در ذرات ریز خرد می‌کند. بدن شما باید این ذرات ریز را با تجزیه کردنشان بیرون کند.

آیا لیزر بهترین روش برای از بین بردن تاتو و خالکوبی است؟
آیا لیزر بهترین روش برای از بین بردن تاتو و خالکوبی است؟

پرسش و پاسخ بیماران از متخصصین زیبایی و پزشکان درباره از بین بردن تاتو و خالکوبی با لیزر

آیا برداشتن تاتو با لیزر برای همه بی خطر است؟

بیشتر افراد با خیال راحت می‌توانند با لیزر خالکوبی‌شان را از بین ببرند. هر چند استثنا هم وجود دارد. برای عمل با دستگاه لیزر پاک کننده تاتو نیاز به سیستم ایمنی سالم دارید. و زنانی که باردار هستند و یا شیر می‌دهند نباید تحت درمان قرار گیرند.

آیا کسی با برداشتن تاتو با لیزر صدمه دیده است؟

برداشتن تاتو با لیزر می‌تواند در فرد احساس ناراحتی یا درد را ایجاد کند. برای پیشگیری از ناراحتی و درد، متخصص پوست می‌تواند به شما یک کرم بی حسی یا یک تزریق ساده را پیشنهاد دهد.

آیا کاری هست که برای رسیدن به نتایج بهتر باید انجام دهم؟

بله، شما در نتایجی که می‌گیرید نقش کلیدی بازی می‌کنید. انجام موارد زیر به شما در رسیدن به بهترین نتیجه و کاهش خطر عوارض جانبی کمک می‌کند:

تمام قرارهای درمانی خود را برای از بین بردن تاتو با لیزر به موقع انجام دهید. بیشتر اغلب، مردم بعد از مشاهده نتایج بهینه درمان را متوقف می‌کنند. هر درمان جوهر بیشتری را از بین می‌برد. باید تمام جلسات را تا انتها برای بهبودی کامل پیگیری کنید.

دستورالعمل‌ها‌ی متخصص پوست را برای مراقبت در منزل جدی بگیرید. ممکن است لازم باشد ناحیه درمان را بشویید و برای چند روز پماد آنتی بیوتیک به آن بمالید. استفاده از مرطوب کننده و پوشاندن ناحیه تا بهبودی پوست نیز حائز اهمیت است.

به مدت 3 ماه از پوست درمان شده خود در برابر آفتاب محافظت کنید . بهترین راه برای محافظت از پوست شما پوشیدن لباس‌ها‌یی است که ناحیه درمان را بپوشاند. لباس‌ها‌یی که پوست درمان شده شما را می پوشاند باید چنان ضخیم باشد که نور آفتاب را کاملاً مسدود کند.

یکی دیگر از پرسش‌های معمول بیماران آن است که من یک خالکوبی کوچک دارم. آیا یک کرم یا پماد پاک کننده خالکوبی درست مانند لیزر کردن خالکوبی برای من عمل نمی‌کند؟
در برابر وسوسه انتخاب تاتو به عنوان یک پروژه ساده به دست خودتان مقاومت کنید. با این روش‌ها سلامت شما و ظاهر پوست شما در معرض خطر است.

به دلیل برخی از عوارض جانبی جدی، FDA به مصرف کنندگان درباره کرم‌ها‌ی رفع خالکوبی، پمادها و کیتها‌ی رفع خالکوبی هشدار می‌دهد. آنچه FDA درباره این محصولات می‌گوید در ادامه آورده شده است این موارد را می‌توانید در وب سایت رسمی این مرکز هم پیدا کنید:
در بخش اثربخشی: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هیچ یک از این محصولات می‌توانند بصورت موثر یک خالکوبی را از بین ببرند.
در بخش ایمنی: محصولات اغلب حاوی اسیدهای قوی هستند که می‌توانند به پوست شما آسیب رسانده و باعث ایجاد بثورات (التهابات جوش مانند بر روی پوست)، سوختگی یا اسکار دائمی‌شوند. و شما هنوز هم آن خالکوبی ناخواسته را داشته باشید.

آیا استفاده از نمک برای از بین بردن خالکوبی در خانه بی خطر است؟

فیلمها‌ی زیادی خواهید یافت که به شما نشان می‌دهد چگونه از سالابراسیون (تکنیکی که از نمک برای از بین بردن خالکوبی استفاده می‌کند) در خانه استفاده کنید.
Salabrasion روشی است که شامل از بین بردن لایه‌ها‌ی بالای پوست و سپس مالیدن نمک به پوست خام برای پاک کردن جوهر خالکوبی است. این روش بسیار دردناک است. ممکن است شما به یک عفونت جدی مبتلا شوید. هنگامی‌که پوست شما بهبود می‌یابد، ممکن است جای زخم بر روی محل درمان باقی بماند.

متخصصین پوست روش‌هایی برای تسریع در برداشتن خالکوبی را در آینده نزدیک پیدا می‌کنند
یک متخصص پوست و مو می‌داند که بیماران می‌خواهند به سرعت یک خالکوبی برداشته شود. آنها برای اینکه سریعتر به بیماران خود کمک کنند به تحقیق در مورد فناوری‌ها‌ و فنون نوین می‌پردازند. که در مدت کوتاه‌تری به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا کنند.

نتایج حاصل از این تحقیق امیدوار کننده به نظر می‌رسد. در یک مطالعه، بیماران با اطمینان 4 درمان لیزر را در مدت 1 روز انجام دادند. متخصصان پوست همچنین دريافتند كه می‌توانند با استفاده از لیزرهای مختلف جوهر بیشتری را از بین ببرند. در یک مورد، بیماران به اندازه 50٪ از جوهرها که در طی یک مراجعه به مطب خارج شده بودند را در درمان داوطلبانه‌شان از دست داده بودند که این یک خبر بسیار خوب است.

قبل از اجرای کردن این روش‌های درمانی، تحقیقات بیشتری لازم است، اما یک چیز مسلم است. لیزر به روش‌های دیگری برای از بین بردن خالکوبی دست پیدا خواهد کرد که در آینده نزدیک به ‌آنها خواهیم پرداخت.

منابع:
https://www.aad.org/public/cosmetic/hair-removal/laser-tattoo-removal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *