بوتاکس و دیسپورت ؛ کدام روش برای درمان چین و چروک صورت مناسب است؟

بوتاکس و دیسپورت ؛ کدام روش برای درمان چین و چروک صورت مناسب است؟

ملیون ها نفر در سراسر جهان از خطوط پنجه کلاغی، خطوط اخم و سایر چین و چروک های روی پوست رنج می برند. روش های بسیاری نیز برای درمان این عارضه وجود دارد. یکی از محبوب ترین روش های رفع چین و چروک، تزریق بوتاکس است. در حالی که بوتاکس به طور مداوم در صنعت درمان ضد چین و چروک کاربرد دارد، دیسپورت نیز که یک روش مشابه است، نتایج قابل توجهی را از خود نشان داده است. حال سوال اینجاست که کدام روش بهتر است و هر کدام چگونه کار می کنند. برای اطلاع از نحوه کارکرد، شباهت ها و تفاوت های بوتاکس و دیسپورت ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند را از دست ندهید.

نحوه کارکرد بوتاکس و دیسپورت چگونه است؟

بوتاکس و دیسپورت با روش های تقریبا مشابه ای عمل می کنند. هر دو به صورت موقت عصب عضلات را هدف قرار داده و آن را مسدود و فلج می کنند. این فرایند منجر به انقباضات عضلانی کمتر می شود. انقباض عضلانی کم نیز باعث کم شدن چین و چروک پوست می شود.

بوتاکس و دیسپورت چه شباهتی با هم دارند؟

بوتاکس و دیسپورت هر دو روش تزریق بوتولینوم نوع A تایید شده توسط FDA هستند. آن ها چین و چروک و خطوط پوست را با شل کردن موقت عضلات اطراف، کم می کنند. نتایج، زمان بهبودی و هزینه این دو روش به احتمال زیاد مشابه خواهد بود.

دکتر Myriam Loyo، Portland، Ore، جراح پلاستیک صورت می گوید که: “اغلب بیمارانم می گویند که انتخاب بین بوتاکس و دیسپورت تقریبا چیزی شبیه به انتخاب بین کک و پپس است.” “هیچ مطالعه ای نتوانسته است که تفاوت های قطعی بین این دو روش را اثبات کند.”

تفاوت بوتاکس و دیسپورت در چیست؟

نتیجه نهایی استفاده از این دو روش برای درمان چین و چروک ممکن است یکسان یا بسیار مشابه باشد، اما چگونه بوتاکس و دیسپورت این نتایج را به دست می آورند کمی متفاوت است. بزرگترین تفاوت، سطح تمرکز است. دیسپورت از بوتاکس رقیق تر است.

یک واحد بوتاکس تقریبا مشابه سه واحد دیسپورت است. این نسبت به طور معمول بین 1 به 2.5 تا 1 به 3 متغیر است. بنابراین بیمارانی که قبلا درمان بوتاکس را دریافت کرده اند احتمالا هرگز از همان  تعداد واحدهای دریافت شده بوتاکس برای درمان دیسپورت استفاده نخواهند کرد.

دکتر انیل شارما، متخصص گوش و حلق و بینی در ادمونتون، بیوتکنولوژی، می گوید: “رقت بیشتر باعث نمی شود دیسپورت کمتر موثر باشد.” “دوز مصرفی عمدتا توسط متخصصی که تزریق را انجام می دهد کنترل می شود.”

رقت دیسپورت در مقایسه با بوتاکس یک تفاوت جزئی در نحوه درمان ایجاد می کند. این رقت باعث می شود که دیسپورت نسبت به بوتاکس تمایل بیشتری به گسترش داشته باشد. این بدان معناست که به تزریق کمتری، به ویژه در مناطق وسیعی از پوست برای درمان نیاز است. یعنی اگر شما بخواهید کل منطقه پیشانی را تزریق کنید، به میزان کمتری ماده نیاز دارید.

پزشک کالیفرنیایی دکتر دیوید بودرو می گوید: “بسیاری از جراحان پلاستیک، از این ویژگی به نفع خود برای ایجاد نتایج طبیعی تر استفاده می کنند.” “با این حال، زمانی که برای درمان چروک پیشانی و خطوط پنجه کلاغی از این ماده به طور گسترده ای استفاده نشود، احتمال بیشتری دارد که پلک ها و ابروها دچار افتادگی شود.”

تفاوت قیمت جهانی بوتاکس و دیسپورت چقدر است؟

هزینه نهایی بوتاکس و دیسپورت احتمالا مشابه خواهد بود. بزرگترین تفاوت در قیمت واحد هر ماده است. هر واحد دیسپورت نسبت به بوتاکس به طور قابل توجهی ارزان تر است و قیمت آن به 4 تا 5 دلار برای هر واحد می رسد. اما بوتاکس احتمال دارد که بین 10 تا 20 دلار برای هر واحد هزینه در پی داشته باشد. با این حال، به دلیل اینکه دیسپورت بیشتر از بوتاکس رقیق شده و به واحدهای بیشتری برای تزریق نیاز دارد، قیمت کلی درمان نیز احتمالا یکسان است. هر واحد بوتاکس تقریبا سه برابر هر واحد دیسپورت هزینه دارد.

چه انتظاری از بوتاکس و دیسپورت دارید؟

هر دو درمان برای کاهش چروک و خطوط موجود روی پوست صورت طراحی شده اند و هر دو طول عمر مشابهی از سه تا پنج ماه دارند. بنابراین نمی توان گفت که این دو روش تفاوت زیادی با یکدیگر، حتی در نتیجه نهایی دارند.

اگر بخواهید تفاوت عمده ای را بین روش تزریق بوتاکس و تزریق دیسپورت نام ببریم، می توانیم به سرعت عمل کردن هر کدام بر روی پوست اشاره کنیم. دکتر Boudreault معتقد است که دیسپورت اجازه می دهد تا جذب سریع تر انجام شده، و زودتر از بوتاکس اثر گذاری درمان مشخص شود. بعضی از افراد استفاده کننده از این روش در درمان چروک پوست، در طول 24 ساعت بعد از درمان متوجه تاثیر قابل توجهی این روش می شوند. این در حالی است که بوتاکس احتمال دارد بین سه تا پنج روز و حتی یک هفته طول بکشد تا نتایج خود را نشان دهد.

در بسیاری از موارد، نتایج حاصل از این دو روش کمتر به نوع درمان انتخاب شده و بیشتر به مهارت حرفه ای پزشکی که تزریق را انجام می دهد بستگی دارد. بنابراین اولین گام در کسب نتیجه این دو روش این است که متخصصی را انتخاب کنید که شیوه تزریق را به درستی می داند.

جراحان و متخصصان مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند، سال هاست که در زمینه درمان های زیبایی به ارائه خدمت می پردازند. به همین دلیل از توان و تجربه کافی برای انجام هر نوع عمل زیبایی برخوردار هستند و می توانند در این زمینه خدمات با کیفیتی را به شما عرضه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *