9 موردی که پزشک توصیه می‌کند قبل از رژیم غذایی در نظر بگیرید

9 موردی که پزشک توصیه می‌کند قبل از رژیم غذایی در نظر بگیرید

احساس می‌شود هر هفته یک رژیم جدید وجود دارد که نوید می‌دهد بهترین، سریعترین، آسانترین و اخلاقی ترین راه برای کاهش وزن یا حل مشکلات سلامتی شما باشد. اما واقعیت این است که، رژیم های غذایی به ندرت کار می‌کنند.

برای استفاده از مزایای سلامتی، بهتر است به همه موارد بزشکی و سلامت خود توجه کنید. با خوردن طیف گسترده ای از غذاهای مغذی و غیر فرآوری شده، به جای اینکه بخواهید یک رژیم غذایی سریع را که توسط افراد مشهور یا کارشناسان بهداشت یک شبه به بازار عرضه می‌شود را دنبال کنید، به دنبال دستیابی به سلامتی بلند مدت باشید.

اما اگر به فکر شروع یک رژیم هستید یا به موردی که در مورد آن شنیده اید کنجکاو شدید، در اینجا 9 مورد وجود دارد که باید قبل از انجام رژیم غذایی باید به آن فکر کنید.

9 موردی که پزشک توصیه می‌کند قبل از رژیم غذایی در نظر بگیرید

1. دلیل خود را پیدا کنید.

قبل از شیرجه رفتن به سمت رژیم غذایی، در نظر بگیرید که چرا می‌خواهید به رژیم غذایی بروید. آیا این برای کاهش وزن است یا مدیریت یک وضعیت سلامتی مانند دیابت نوع 2، آرتریت یا عدم تحمل مواد غذایی فرآوری شده؟
شاید بخواهید ردپای کربن خود را کم کنید یا در هزینه ها صرفه جویی کنید. روشن کردن دلایل شما می‌تواند به شما در جلوگیری از رژیم های غذایی مقصر و ناخوشایند کمک کند و از مشاوره صحیح بهره مند شوید.

2. با پزشک عمومی‌خود صحبت کنید.

بر خلاف باور عموم، پزشک عمومی ‌شما می‌تواند توصیه های فردی ارائه دهد. اگر به دنبال رژیم غذایی هستید، برای مدیریت نگرانی در مورد سلامتی مانند: نفخ یا گرفتگی معده هستید، مراجعه به پزشک عمومی‌می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت و استرس شما شود. پزشک معالج شما می‌تواند شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد که می‌تواند به شناسایی علت اصلی کمک کند و تعیین کند که برخی از مواد غذایی وضعیت شما را بهتر یا بدتر می‌کند. آنها‌ ممکن است به شما توصیه کنند رژیم خاصی را امتحان کنید، مانند رژیم کم FODMAP، رژیم غذایی بدون لاکتوز یا فاقد گلوتن. درمورد داروها‌و درمانهای موجود با پزشک معالج خود صحبت کنید و بدون مشاوره یک متخصص در رژیم غذایی خود تغییرات بزرگی ایجاد نکنید.

3.بدن شما چه چیزی را از دست خواهد داد؟

رژیم های غذایی مانند اتکین ها‌ و رژیم های پاک کننده کبد بسیار محدود کننده هستند و می‌تواند به معنای آن باشد که شما از مواد مغذی مهمی‌که بدن شما برای عملکرد خود نیاز دارد، از جمله کربوهیدرات ها‌، چربی های خوب،
آهن یا کلسیم را از دست بدهید.

رژیم های غذایی را دربرنامه خود بگنجانید که محدودیت کمتر و ساده تری را در طولانی مدت دارا هستند، اما اگر شما قطع محصولات حیوانی مطمئن باشید، رژیم غذایی شما شامل پروتئین کافی، ویتامین B12، D و کلسیم و آهن نخواهد بود. اگر دانستن اینکه چه چیزی را بخورید سخت است، برای برخی از توصیه های معتبر به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

4- روی چیزهای کوچک تمرکز کنید

اگر کاهش وزن یا ایجاد سلامتی طولانی مدت شما را تحریک کند، تغییرات سبک زندگی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.
روی پر کردن بشقاب خود با میوه و سبزیجات تازه، سبزیجات و غلات تمرکز کنید، غذاهای ناسالم فرآوری شده را محدود کنید و آب کافی بنوشید تا ادرار شما به حد کافی باشد.

9 موردی که پزشک توصیه می‌کند قبل از رژیم غذایی در نظر بگیرید

5- تحقیقات خود را انجام دهید

همه رژیم های غذایی برابر با استانداردهای تغذیه و سلامت تهیه نمی‌شوند. اگر شما باید رژیم غذایی را پیروی کنید، به دنبال آنهایی باشید که از شواهد پشتیبان تهیه شده و توسط سازمانهای معتبری تهیه شده اند که شما را به خوردن انواع زیادی از غذاهای کامل و غیر فرآوری شده تشویق می‌کند.

نکته: اگر یک شخص مشهور یا تأثیرگذار در حال ترویج رژیم است، بررسی کنید که آیا این مبتنی بر علم است.

6. به بچه های خود فکر کنید.

برای بچه ها ‌مهم است که طیف گسترده ای از غذاها ‌را کشف و لذت ببرند، و رفتار والدین خود را تقلید کنند.
تأثیر عادتهای غذایی شما بر آنها ‌تأثیر گذار است. به خصوص نوجوانان، که بدن آنها‌ رشد و تحول سریع را تجربه می‌کند.

بنابراین مجدداً به نکته شماره 2 توجه کنید و با پزشک عمومی ‌یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید، زیرا کمبودهای رژیم مانند کم خونی می‌تواند ناشی از رژیم غذایی باشد.

7. بلند مدت را در نظر بگیرید.

آیا رژیم جدید شما به شما اجازه می‌دهد تا برای جشن تولد مادر خود برای شام بیرون بروید؟ یا آیا باعث ایجاد استرس و ترس در موارد مهم اجتماعی می‌شود؟
اگر خیلی سفت و سخت باشد، احتمالاً پایدار نیست و ممکن است منجر به رژیم غذایی یو یو شود.

8. چه مقدار آن را به شما بازگرداند؟

آیا شما مجبور به مصرف آب میوه، برنامه غذایی، مکمل ها ‌یا سایر مواد فانتزی هستید؟
هرچه رژیم غذایی گرانتر باشد باید محتاط تر باشید. رژیم غذایی سالم و متعادل نیازی به هزینه زیاد ندارد.

9. طعمه بازاریابی نشوید!

غذاهای فراوری نشده زیادی وجود دارد که ممکن است در یک “رژیم غذایی” قرار بگیرند. فکر می‌کنید جایگزین‌های گوشتی فرآوری شده، بیسکویت های بدون گلوتن، انواع سریال ها و …مناسب هستند؟ اما ممکن است اینها‌ برای شما مناسب نباشند. غذاهای فرآوری شده اغلب با مواد ارزان قیمت مانند نمک، شکر و چربی بسته بندی می‌شوند. بنابراین میوه و سبزیجات تازه، سبزیجات و غلات و آب را انتخاب کنید (کیف پول شما نیز از شما تشکر خواهد کرد!).

سخن نهایی:

غذا بخش بزرگی از زندگی ما است. علاوه بر سوخت و ساز بدن ما و نیاز برای بقا و زنده ماندن، ما را نیز گرد هم می‌آورد و باعث شادی ما می‌شود. سعی نکنید با کاهش مواد غذایی به سمت کالری بسیار بسیار کم یا مواد مغذی سبک، نظم این چرخه بزرگ را به هم بزنید. خوردن طیف گسترده ای از غذاهای کامل، از تمام گروه های اصلی غذایی به شما در احساس رضایت و بهبود تغذیه کمک می‌کند.

منابع:

https://www.abc.net.au/life/what-to-consider-before-dieting/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *