22 نکته طلایی برای بدست آوردن چهره روشن و شفاف

چهره روشن و شفاف

با تمرکز و وقت کمی می‌توانید چهره روشن و شفاف داشته باشید، این تنها در حد یک جمله و یا شعار نیست که ما در مجله زیبایی لیلی لند از آن صحبت می‌کنیم، اما نتیجه این کار؛ افزایش اعتماد به نفس است که به راحتی می‌توانید با توصیه هایی که به شما می‌دهیم و پیروی از آن، از توانایی پوست خود برای ترمیم و احیای خودش شگفت زده خواهید شد.
برای شناختن کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌های مناسب پوستتان؛ ابتدا نوع پوست خود را بشناسید، زیرا این مهمترین قدم برای بدست آوردن پوست خالص و بی‌نقص است.

اطمینان حاصل کنید که روزانه پوست خود را با کرم‌های متناسب با نوع پوستتان و یا با مرطوب کننده‌های طبیعی مرطوب می‌کنید (ژل آلوئه ورا برای همه انواع پوست مناسب است، در حالی که روغن ها برای پوست های خشک بهترین هستند).

در طول روز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده (از محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش) در خانه خارج نشوید، زیرا این مرحله به محافظت از پوست شما در برابر آکنه و رنگدانه کمک می‌کند، که این مانعی برای بدست آوردن پوست روشن است.

بدست آوردن چهره روشن و شفاف با چندین توصیه

حداقل روزانه 1 بار پوست خود را تمیز کنید، اما هنگام تمیز کردن آن، خیلی سخت و محکم نکشید و از لوسیون ای که حاوی الکل یا عطر نیست استفاده کنید، به خصوص اگر پوستتان حساس باشد.

در صورت لزوم پوست خود را لایه برداری کنید (هفته ای یک بار برای پوست خشک کافی است و پوست چرب باید دو بار یا 3 بار در هفته لایه برداری شود).
عینک آفتابی استفاده کنید و استفاده از وسایل الکترونیکی را به خصوص در شب و هنگام خاموش بودن چراغ ها کاهش دهید تا از کوچک شدن چشم و چروک اطراف خود جلوگیری کنید.

بلافاصله پس از ورود به خانه آرایش خود را پاک کنید و بدون از بین بردن اثرات آن به طور کامل تحت هیچ شرایطی نخوابید، زیرا اثرات آرایش در منافذ پوست جمع شده و آنها را مسدود کرده و باعث بروز جوش‌های سرسیاه می‌شود.

به جای قهوه، کاکائو بنوشید، زیرا حاوی دو ماده یعنی آپیکاتین و کاتسین است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند، باعث حفظ رطوبت در پوست و صاف شدن آن می‌شود و در کاهش ظاهر چین و چروک های صورت و شفاف سازی و صاف کردن آنها نقش دارد.

سرم ویتامین C برای روشن شدن پوست

  • سرم ویتامین C، باعث افزایش تولید کلاژن، مسئول صافی و جوانی پوست است.
  • لبخند و اخم را به حداقل می‌رساند و ماهیچه‌های صورت را آرام می‌کند تا از چروک های زودرس صورت جلوگیری کند.
  • در مکانهایی که دارای تهویه مطبوع مرکزی هستند از مرطوب کننده ها استفاده کنید، زیرا آنها به طور مداوم پوست شما را خشک می‌کنند.
  • با پیروی از تمرینات ویژه صورت روزانه یا با استفاده از دستگاه های ماساژ، صورت خود را ماساژ داده و سپس از کرم های مراقبت از پوست استفاده کنید تا منافذ باز به خوبی جذب شود.
  • برای افزایش پمپاژ اکسیژن به سلولهای پوست و در نتیجه افزایش تولید الیاف کلاژن، روزانه ورزش کنید.
  • یک بالش نرم برای زیر سر خود انتخاب کنید و سعی کنید تا حد ممکن روی پشت خود بخوابید.
  • قبل از شروع مراقبت از چین و چروک، چه با مواد طبیعی و یا انواع مختلف موجود در بازار، ماسک های پوستی را بطور دوره‌ای اعمال کنید.
چهره روشن و شفاف
چهره روشن و شفاف

انتخاب کرم های پوست

  1. کرمهای مراقبت از پوست را، از منبع معتبر را انتخاب کنید، و مواردی را که حاوی اسید هیالورونیک هستند و باعث حفظ رطوبت در پوست برای مدت طولانی می شوند، انتخاب کنید.
  2. از مصرف رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات ها و قندها به میزان قابل توجهی خودداری کنید، زیرا متابولیسم کربوهیدرات ها و قندها نیازمند گلوکز موجود در پروتئین ها است، که از جمله این پروتئین ها کلاژن است، که برای خاصیت ارتجاعی پوست مناسب است و در صورت کمبود و تخریب آن، چین و چروک روی صورت ظاهر می‌شود. در عوض، غذاهای حاوی روغن امگا 3 را بخورید تا باعث افزایش شادابی و جوانی پوست شما شود.
  3. حداقل دو لیتر آب بنوشید تا پوست شما از داخل مرطوب شود.
  4. سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را متوقف کنید تا به پوست شما آسیب نرسد، زیرا مصرف این مواد خشکی پوست را افزایش داده و ظاهر چین و چروک‌های صورت را تسریع می‌کند.
  5. هر روز حداقل 7 ساعت بخوابید، خوابیدن در شب به پوست شما کمک می‌کند تا خودش را ترمیم کند و جوانی آن را افزایش دهد.
  6. استرس و اضطراب در زندگی خود را کاهش دهید تا چهره یک جوان را داشته باشید، زیرا تنش طول DNA ما را کوتاه می‌کند و بنابراین پوست ما تحت تأثیر این تغییر قرار می‌گیرد.
  7. با مشاوره از یک متخصص پوست و مو، بوسیله کرم یا لایه برداری پوست با لیزر، رنگ پوست خود را درمان کنید.

هر خانمی می خواهد اندامی باریک و زیبا داشته باشد و به همین دلیل بیشتر خانم ها به دنبال پیروی از بسیاری از رژیم‌های سریع و نامتعادل هستند و همین امر باعث لکه دار شدن پوست آنها و از بین رفتن طراوت و سرزندگی می‌شود.
به منظور داشتن یک بدن و پوستی برازنده و سرشار از نشاط و طراوت امروز در این مقاله به شما مجموعه‌ای از خوراکی‌هایی را نشان می‌دهیم که توصیه می‌شود، در ضمن پیروی از رژیم غذایی برای حفظ درخشش و زیبایی پوست از آنها مصرف کنید.

میوه ها:

میوه ها با داشتن مواد مغذی خود می‌توانند لطافت و شادابی زیادی به پوست شما بدهند. بنابراین حتماً در رژیم غذایی خود انواع مختلفی از سیب مانند سیب، پرتقال، زردآلو و سایر موارد را بگنجانید.

سبزیجات:

انواع سبزیجات علاوه بر داشتن کالری بسیار کم، مواد مغذی زیادی نیز برای بدن و پوست دارند، و این باعث می‌شود این رژیم برای شما ایده آل باشد.

آجیل:

انواع آجیل خام یکی از مهمترین غذاهایی است که حاوی روغنهای طبیعی لازم برای مرطوب کردن پوست است. همچنین باعث حفظ بافت پوست شده و با علائم پیری مبارزه می‌کند.
بنابراین توصیه می‌شود ضمن پیروی از رژیم غذایی، روزانه چند دانه از انواع آنها را میل کنید.

آووکادو:

میوه جادویی که حاوی مقادیر زیادی از چربی‌های اشباع نشده سالم است، که به پوست، تازه‌گی و شادابی می‌بخشد.

ماهی های روغنی:

ماهی قزل آلا، ساردین، ​​ماهی سالمون، ماهی تن و سایر ماهی ها باعث شادابی و نشاط پوست می‌شوند، زیرا سرشار از اسیدهای امگا 3 است که برای بهبود ظاهر پوست مفید است و باعث می‌شود پوست طراوت و درخشندگی فوق العاده داشته باشد.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی

یک رژیم ایده آل در رژیم های غذایی است، زیرا دارای کالری کم و سرشار از ویتامین A است که پوست برای طراوت به آن نیاز دارد، علاوه بر این سرشار از بسیاری از ویتامین های دیگر لازم برای پوست است.

مانگا:

علاوه بر طعم خوشمزه، برای پوست نیز بسیار مفید است زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که به پوست رطوبت می بخشد و رنگ پریدگی را برطرف می‌کند.

چای سبز: چای سبز

حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که زیبایی پوست را بازیابی می‌کنند و با علائم پیری مبارزه می‌کنند.

آب:

آب مهمترین و اساسی ترین مؤلفه بدن و پوست بویژه در طول رژیم غذایی است و رطوبت بدن و پوست را حفظ می‌کند و آن را با رطوبت از دست رفته در طول رژیم جایگزین می‌کند و به همین دلیل لازم است روزانه مقادیر زیادی از آن میل کنید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *