روش درمان چروک های پنجه کلاغی و سیاهی دورچشم را مورد توجه قرار دهید.

چروک های پنجه کلاغی

چروک‌های پنجه کلاغی اطراف چشم و سیاهی پوست دور چشم از معضلاتی است که معمولا اکثر افراد با آن روبرو می‌شوند. آیا راهکاری برای جلوگیری از این معضل وجود دارد؟ آیا درمانی برای چروک‌های پنجه کلاغی و سیاهی دورچشم وجود دارد؟ در مقاله پیش رو در مجله لیلی لند با عنوان (روش درمان چروک های پنجه کلاغی و سیاهی دورچشم را مورد توجه قرار دهید.) به این موضوع از نگاه متخصصان پرداخته ایم.

خطوط و چروکی به شکل یازده، حلقه های تاریک اطراف و زیر چشم، پف کردن پلک ها همه و همه علائم پیری در اطراف ناحیه چشم است. رابرت آنولیک، پزشک متخصص پوست در نیویورک توضیح می‌دهد: “پوست این ناحیه بسیار نازک است و در نتیجه بیشتر در معرض آفتاب و پیری قرار دارد.”

علاوه بر قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، حرکت های عضلانی مداوم؛ مواردی مانند خیره شدن، چشمک زدن و لبخند زدن کمک بزرگی به ایجاد خطوط و چین و چروک دور چشم می‌کند. الیزابت هاله، پزشک متخصص پوست در نیویورک می‌افزاید: “حتی برای افرادی که در حال پیر شدن هستند، تقریباً اجتناب ناپذیر است که آنها متوجه علائم پیری در اطراف چشم خود نشوند، زیرا علامت‌های زیادی در چهره ایجاد می‌کند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.” او همچنین می‌گوید: ” به دلیل اینکه پوست دورچشم بسیار لطیف است، از بین رفتن کلاژن و یا از بین رفتن خاصیت ارتجاعی در پوست خیلی زودتر نمایان می‌شود.” این در حالی اتفاق می‌افتد که در برخی دیگر از قسمت‌های پوست صورت این نتایج معمولا اندکی به تعویق خواهد افتاد.

در نتیجه برای درمان چروک های پنجه کلاغی و سیاهی دورچشم چه کاری می‌توان انجام داد؟

اول از همه، همانطور که احتمالاً می‌دانید، استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار مهم است. همچنین مرطوب نگه داشتن پوست اطراف چشم با استفاده منظم از کرم دورچشم و همچنین استفاده از عینک آفتابی در تمام طول سال برای جلوگیری از آسیب رساندن اشعه مضر خورشید بسیار مهم است. برای اینکه گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم، در مورد درمان های غیر تهاجمی، گزینه های جراحی و فرمول های پوستی با پزشکان و جراحان پلاستیک مشورت کردیم. و همچنین با آرایشگران مشهور گفتگو کردیم، که نکات مهمی برای برطرف کردن نگرانی های شما در خصوص چروکهای اطراف چشم و هاله تیره دور چشم ارائه دهند. راه حل های متخصصان را برای مقابله با بزرگترین مسئله مربوط به زیبایی چشم را در ادامه بخوانید.

نکاتی که پزشکان برای درمان چروک های پنجه کلاغی دور چشم توصیه می‌کنند.

برای کمک به بهبود ظاهر خطوط و چین و چروکها چشم چه باید کرد؟ برای خطوط و چین و چروک دور چشم، پزشکان چندین روش درمانی را پیشنهاد می‌کنند. دکتر آنولیک برای کاهش چروک‌های اطراف چشم، تزریق را پیشنهاد می‌دهد. او می‌گوید: برای مقابله با چین و چروک های پویا (مانند چروک‌های یازده میان ابرو‌ها وخطوط پنجه کلاغی) که ناشی از سالها حرکات عضلات چشم است، این روش درمانی بسیار مناسب است. وی می گوید: “بنابراین بسیاری از این خطوط نتیجه انقباض ماهیچه ها هستند، و هنگامی که تزریق به خوبی انجام شود، خطوط و چین و چروک ها به طور موقت کاهش می‌یابد.” بیماران معمولاً می‌توانند حداقل زمان درمان و حداقل کبودی را انتظار داشته باشند و برخی از نتایج در چند روز پس از درمان شروع می‌شود، و نتایج نهایی در حدود یک ماه قابل مشاهده است.

برخی درمان‌های مناسب بهبود ظاهر خطوط و چین و چروکها چشم

  • تزریق بوتاکس باعث کاهش چین و چروک می‌شود، از آن برای صاف کردن موقت ظاهر چین و چروک های متوسط ​​تا شدید در قسمت های خاصی از صورت مانند پیشانی، خطوط اخم و خطوط پنجه کلاغی استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس نباید بیشتر از هر سه ماه یکبار استفاده شود. مانند هر روش درمانی، خطرات و عوارض جانبی احتمالی دارد. برای این کارحتما با یک پزشک صحبت کنید تا ببینید آیا تزریق بوتاکس مناسب شما است یا خیر.
  • اگر چین و چروک شما به دلایل دیگری غیر از انقباض عضلانی باشد، پزشکان اغلب به سمت استفاده از روشهای درمانی لیزری روی می‌آورند که به پوست شما کمک می‌کند کلاژن و الاستین جدید تولید کند. بسته به عمق و بزرگی چین و چروک‌های شما، پزشکان می‌توانند گزینه های متعدد لیزر درمانی را توصیه کنند. دکتر هیل که لیزر درمانی استفاده می‌کند ، می‌گوید: “برای هر نوع چین و چروکی لیزر درمانی کار می‌کنند، این فقط به شدت خطوط بستگی دارد.” بسته به شدت درمان، پوست می‌تواند به مدت یک هفته تا حداکثر یک ماه به رنگ صورتی، خشک و حساس ظاهر شود. به منظور دیدن کامل نتایج که می‌تواند از سه ماه تا یک سال طول بکشد، می‌بایست منتظر بمانید. دکتر هیل توصیه می‌کند از کرم‌های ضد آفتاب با طیف گسترده SPF در طول روز استفاده کنید. (او از کرم های ضد آفتاب معدنی نام می‌برد.) با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب می‌توانید از چین و چروک‌های اطراف چشمتان جلوگیری کنید. توجه کرم‌های ضد آفتاب معدنی، توسط زنان باردار، با توجه به بارداری یا شیردهی، نباید مورد استفاده قرار گیرد. لطفا قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.
  • حلقه های تاریک اطراف چشم می‌تواند نتیجه رنگدانهای پوستی یا مشکل خون رسانی عروق باشد. اولین قدم این است که بفهمیم مقصر کدام یک است. دکتر هیل می‌گوید، اگر آنچه در زیر چشمان شما مشاهده می‌شود به رنگ صورتی تیره، بنفش یا رنگ آبی تغییر کند، این سیگنال را نشان می‌دهد که ممکن است به دلیل رگ‌های گرفته شده و جمع شدن خون دچار مشکل عروقی شده باشید. وی توضیح می‌دهد: “از آنجا که پوست پلک بسیار نازک است، تمایل به شفافیت بیشتری دارد، بنابراین عروق زیرین را بیشتر از قسمت‌های دیگر صورت و بدن می‌بینید.”برای درمان آن ، از پزشک خود بپرسید که آیا کاندید تزریق چربی هستید یا خیر. برای این درمان، میکروپروپلت های چربی برداشت شده از مناطق دیگر بدن شما به داخل حفره های زیر پلک تزریق می‌شود، که به کمرنگ شدن دایره های تیره کمک می‌کند و باعث روشن تر شدن منطقه تزریق می‌شود.
  • لکه های روشن تا قهوه ای تیره، ممکن است در اثر آسیب آفتاب یا تحریک مزمن ایجاد شود، مانند مالیدن چشم به دلیل آلرژی. اگر حلقه‌های تاریک اطراف چشم شما به دلیل مشکل رنگدانه ایجاد شده است، سرم های روشن کننده پوست اطراف چشم و همچنین لیزر درمانی با انرژی کنترل شده می‌توانند مفید باشد.
  • بخاطر داشته باشید که هنگام درمان لیزری به خصوص در اطراف پلک ها، نتایج می‌بایست با احتیاط بدست بیاید. زیرا پوست اطراف چشم بسیار حساس است، بهترین مسیر برای اینکار برنامه ریزی برای یک تا پنج جلسه درمانی است. یک برنامه محافظه کارانه با نتایج تدریجی که برای روشن کردن رنگدانهای پوست اطراف چشم تهیه شده باشد. با پزشک خود مشورت کنید تا با او در یک برنامه درمانی که برای شما و نیازهای شما بهترین است کار کنید.

با کیسه های زیر چشم چه کنید؟

كوچك كردن كيسه ها و كاهش پف اطراف چشم واقعاً يكي از گزينه هاي مهم براي اين مشكل چشم بلفاروپلاستي است. هنگام انجام این عمل جراحی، پزشک شما چربی اضافی را در اطراف پلک ها، با برداشتن پوست و بدون برداشتن پوست، چربی این ناحیه را کاهش می‌دهد.اینکار برای بازگرداندن بیشتر جوانی به ناحیه پلک صورت می‌گیرد، دکتر کلکر ادامه می‌دهد ، افزودن چربی اتولوگ به مجاری اشک و گونه‌ها یکی دیگر از روشهای متداول در ارتباط با بلفاروپلاستی است. طول درمان می‌تواند از ده روز تا دو هفته باشد.

برای داشتن ظاهری مناسبترعمل بالا بردن ابرو افتادگی چشم را بسیار بهبود می‌بخشد. ممکن است یک جراحی برای بالا بردن ابرو برای تکمیل بلفاروپلاستی لازم باشد. دکتر کلکر می گوید: “در حالی که هیچ عمل جراحی واحدی نیازهای بیماران را برآورده نمی‌کند،” یکی از موثرترین اقدامات برای افزایش نتایج مثبت روش بالا بردن ابرو پس از عمل پلک است.” در طی انجام این روش، برش های کوچکی در پوست سر در پشت خط مو ایجاد می شود و پوست پیشانی و ابروهای جانبی مجدداً جابجا می‌شوند. در این عمل جراحی طول درمان و بهبودی تقریباً دو تا چهار هفته است.

برای کشیدن پلک بالا و پایین یک روش فرکانس رادیویی تک قطبی یک انتخاب محبوب است. در حالی که دکتر هیل می‌گوید که نتایج آن فقط با جراحی قابل مقایسه نیست، او معتقد است که این بهترین گزینه غیر جراحی است. نحوه کار این دستگاه با استفاده از یک نوک مخصوص طراحی شده، صدها پالس گرما را به صورت پرتوی رادیواکتیو روانه پوست بیمار می‌کند، که با تحریک تولید کلاژن، به محکم تر شدن پوست منجر می‌شود. عوارض در این روش حداقل است و تنها تا چند ساعت پس از درمان پوست محل عمل صورتی رنگ خواهد بود و نتایج نهایی آن دو تا شش ماه طول می‌کشد تا نمایان شود. به گفته دکتر هیل، شما می‌توانید علاوه بر داشتن پوستی محکم به حالت ایده آل نیز کمی ابروهایتان را نیز بالا ببرید.

چروک های پنجه کلاغی
چروک های پنجه کلاغی

نکاتی در خصوص زیبا سازی پلک و اطراف چشم از زبان متخصصان آرایشگری

در هنگام آرایش کردن نتایج بدست آمده بسیار متفاوت تر از روش های جراحی است ممکن است این روشها مانند جراحی پاسخی مناسب برای رفع چین و چروک اطراف چشم یا سیاهی اطراف چشم نباشند، اما می‌توانند برای آن دسته از کسانی که قصد انجام عمل های جراحی که در قسمت اول این مقاله ذکر شد را نداشته باشند، گزینه های آرایشی برای بهبود این مشکلات چشمی مفید باشد. قبل از پرداختن به نکاتی در خصوص کم رنگ کردن هاله سیاهی دور چشم و پر کردن چین و چروک اطراف چشم به چند نکته می‌بایست دقت شود. اول آنکه تمامی روشهای گفته شده در این بخش خاصیت موقتی دارند و شما نمی‌توانید بصورت دائم از آنها استفاده کنید. اگر برای نتایج دائمی می‌خواهید تلاش کنید حتما از گزینه های جراحی و یکی از روشهای جراحی در قسمت اول مقاله استفاده کنید، با یک مرکز زیبایی تماس بگیرید و با پزشک متخصص خود در رابطه با مشکلتان گفتگو کنید. نکته دوم در خصوص راهکارهای آرایشگران در خصوص رفع چین و چروک اطراف چشم و درمان سیاهی دور چشم آن است که تمامی روش های آرایشی ممکن است برای شما مناسب نباشد. اجرای روشهای آرایشی از بین بردن چین و چروک و سیاهی اطراف چشم با مواد آرایشی مختلف ممکن است برای همه مفید نباشد. اگر به مواد آرایشی حساسیت دارید و یا سابقه حساسیت به مواد آرایشی دارید و یا حتی از برخی از مواد آرایشی برای اولین بار استفاده می‌کنید حتما با احتیاط و تحقیقات کامل این کار را انجام دهید. ممکن است برخی از لوازم آرایشی برای شما حساسیت زا باشند.

اولین روش مناسب برای کمرنگ کردن چین و چروک اطراف چشم استفاده از انواع مرطوب کننده های پوست اطراف چشم است. برای بهبود هر چه بیشتر پوست اطراف چشم بهتر است همیشه مراقب خشک نشدن پوست این منطقه باشید بهترین روش کم کردن چروک های این نقطه از صورت مرطوب نگاه داشت آن است. از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید، کرم درخت چای و جوان کننده های پوستی بسیار توصیه می‌شود. همچنین از مرطوب کننده های معدنی نیز می‌توانید استفاده کنید. کرم های آبرسان و براق کننده که حاوی کانسیلر مناسب اطراف چشم باشد جلوه ای سبک به پوست اطراف چشم خواهد بخشید.

کانسیلر‌های مایع را بعد از کانسیلر های پودری استفاده کنید معمولا کانسیلرهای پودری خاصیت پر کنندگی بیشتری نسبت به کانسیلر‌های مایع دارند. از سایه های روشن و براق استفاده نکنید. زیرا این رنگها تمایل دارند چروک ها را برجسته‌تر نشان دهند. برای کم کردن چین و چروک ها از رنگ های تیره و غیر براق در قسمت پشت پلک استفاده کنید. بهترین روش محو کردن سایه های تیره در پوست اطراف چشم استفاده از سایه های به رنگ پوست روشن شماست معمولا رنگ های پرتقالی و هلویی و همچنین مخلوطی از رنگهای کرمی برای هر نوع پوستی گزینه مناسب است. این بسته به نوع رنگ پوست صورت شماست برای صورت های برنزه تمایل بیشتر باید بسمت نارنجی های تیره تر باشد.

کوچک کردن کیسه ها و کاهش پف کردگی پوست اطراف چشم

اگر به دنبال رفع موقت برای تسکین پف اطراف چشم خود هستید، غلتک زیبایی یا ابزارهای غلتکی را امتحان کنید تا ظاهری بهتر به پوست این ناحیه بدهید. برای بهترین نتیجه، شما باید ابزار مورد نظر خود را با یک ماساژ لنفاوی شروع کنید. برای انجام این کار، غلتک‌ها را به سمت بیرونی صورت خود بکشید فشار دست یکنواخت و مناسب برای پوست باشد. این کار را می‌توانید در یک برنامه ماساژ روزانه نیز انجام دهید. اگر دچار بیماری های مختلفی هستید که از دارو های رقیق کننده خون استفاده می‌کنید، قبل از استفاده از ابزار با پزشک خود مشورت کنید.

یک روش ساده تر برای درمان چروک های پنجه کلاغی و سیاهی دورچشم

دو قاشق فلزی را به مدت دوازده ساعت در یخچال بگزارید و صبح آنها را روی چشم خود قرار دهید. این قدیمی ترین ترفند مورد استفاده توسط آرایشگران حرفه‌ای است.

در پایان هر روشی که می‌تواند به شما کمک کند تا از چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم و سیاهی دور چشم خلاصی یابید تنها، برای آن است که زیبایی شما دو چندان شود. نکته حائز اهمییت آن است که سلامتی عمومی ارزش بسیار بیشتری نسبت به زیبایی شما دارد و همچنین استفاده از روشهای درمانی توصیه شده در این مقاله و حتی روشهای دیگری که در اینجا به آنها اشاره ای نشده است. نباید برای سلامتی شما ایجاد مخاطره کند. در استفاده از روشهای مذکور و هر نوع روش درمانی اصل اول حفظ سلامتی جسمی می‌بایست باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *