همه چیز درباره مزایای پیاده روی روزانه

پیاده روی روزانه

پیاده روی روزانه فواید بسیاری دارد که معمولا ما از آنها غافل هستیم، با این وجود اگر مزایای این ورزش ساده، سبک و ارزان را بدانیم شاید از همین امروز شروع به پیاده روی کنیم اما پیش از تصمیم برای پیاده روی روزانه پیشنهاد می‌کنیم؛ در این مطلب (همه چیز درباره مزایای پیاده روی روزانه) را مطالعه کنید. در این مقاله از مجله لیلی لند همه آنچه که شما می‌بایست در خصوص پیاده روی بدانید بازگو شده است. در ادامه با ما همراه شوید.

چرا باید پیاده روی روزانه داشته باشیم؟

می‌خواهید همه مشکلات سلامتی خود را برطرف کنید؟ راه رفتن را امتحان کنید! پیاده روی معمولاً خطر ابتلا به بیماریهای مزمن را کاهش می‌دهد و یک تمرین کم تحرک است که برای قلب و مفاصل شما نیز مفید است. بنابراین، اگر می‌خواهید از مشکلات بیماری‌های مزمن دوری کنید، به مزایای سلامتی پیاده روی توجه کنید!

کاهش وزن در پیاده روی روزانه

چاقی موضوعی است که امروزه در همه جا مشاهده می‌شود و در ادامه با شرایط بیماری‌های ناشی از اضافه وزن روبرو می‌شود. بنابراین، برای از دست دادن وزن، پیاده روی روزانه را امتحان کنید! پیاده روی به طور مرتب وزن ما را کنترل می‌کند و به سالم و فعال نگه داشتن بدن کمک می‌کند. بنابراین، دفعه بعد که می‌خواهید به بازار محلی سری بزنید بجای سوار شدن به خودرو یک کفش ورزشی بپوشید و اندکی قدم بزنید و شروع به پیاده روی کنید!

مبارزه با سرطان: یکی از مهمترین مزایای ارزشمند پیاده روی روزانه است

سرطان یک بیماری مزمن است و سبک زندگی بی تحرک یکی از مهمترین دلایل سرطان است. اینجاست که تمریناتی مانند راه رفتن بسیار ارزش پیدا می‌کند. پیاده روی نه تنها به کاهش وزن شما کمک می‌کند بلکه خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این، اثر شیمی درمانی را نیز کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به سرطان پستان را تا 70 در صد کاهش می‌دهد!

پیاده روی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

دیابت یکی از شایع ترین بیماری‌های جامعه امروزی است. سبک زندگی بی تحرک یکی از دلایل دیابت است ، بنابراین، برای درمان دیابت نوع 2، دانشمندان حدود 3000 تا 7500 قدم در روز را توصیه می‌کنند. پیاده روی سطح قند خون را کنترل می‌کند و از این طریق احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

پیاده روی روزانه بر روی سیستم گوارش شما تاثیرات بسیار مثبتی دارد

هضم نامناسب غذا می‌تواند منجر به یبوست، ناراحتی دستگاه گوارش یا اسهال شود و حتی می‌تواند باعث سرطان روده بزرگ شود. بنابراین، داشتن یک رژیم غذایی سالم با تمرینات مناسب بسیار مهم است. برای بهبود هضم، پیاده روی روزانه ضروری است. بعد از غذا باید پیاده روی کنید زیرا راه رفتن راهی عالی برای بهبود هضم شماست. پیاده روی روزانه نه تنها از دستگاه گوارش شما محافظت می‌کند بلکه به کاهش وزن شما نیز کمک می‌کند.

پیاده روی مداوم تاثیر مستقیمی روی تقویت حافظه دارد

دمانس یک بیماری عصبی است و یک اصطلاح پزشکی برای از بین رفتن حافظه است. عملکردهای شناختی و از دست رفتن تدریجی حافظه می‌تواند شما را قادر به انجام کارهای روزانه خود نکند، و از این طریق در زندگی روزمره شما نیز دخالت خواهد داشت. بنابراین، پیاده روی روزانه با سرعتی متوسط ​​به جلوگیری از زوال عقل، بهبود توانایی ذهنی و ایجاد اعتماد به نفس در افراد کمک می‌کند!

کاهش استرس‌های روزانه با پیاده روی

قدم زدن گردش خون شما را بهبود می‌بخشد، اکسیژن را به سلول ها می‌دهد و در نتیجه سطح استرس شما را کاهش می‌دهد. این امر باعث کاهش تولید هورمونهای استرس و تحریک گیرنده های سیستم عصبی می‌شود. در حین راه رفتن نفس می‌کشیم. بنابراین، اگر احساس استرس می‌کنید، حتما یک برنامه تمرینی پیاده روی روزانه را داشته باشید.

پیاده روی روزانه ظرفیت ریه‌ها را افزایش می‌دهد

اگر می‌خواهید ظرفیت ریه خود را افزایش دهید، شروع به راه رفتن کنید زیرا هنگام راه رفتن، اکسیژن بیشتری تنفس می‌کنید. بنابراین به افزایش ظرفیت ریه شما کمک می‌کند. همچنین پیاده روی باعث افزایش استقامت شما می‌شود و ظرفیت عملکرد ورزشی شما را نیز افزایش می‌دهد! پیاده روی همیشه به معنای پیاده روی سریع نیست، یک پیاده روی با سرعت متوسط و در حدود ​​60 دقیقه ای نیز کافی است.

اشتباهاتی که ممکن است در هنگام پیاده روی روزانه انجام دهید

پیاده روی یکی از ساده ترین فعالیت ها محسوب می‌شود که نه تنها سلامتی شما را حفظ می کند بلکه به روند کاهش وزن نیز کمک می‌کند. اگر شما نیز فردی هستید که قصد دارید با راه رفتن وزن خود را کاهش دهید، نکات خاصی وجود دارد که باید آنها را به خاطر بسپارید زیرا چند قدم اشتباه ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارد. بنابراین، در این بخش به چند اشتباه معمول در هنگام پیاده روی اشاره می شود که باید کاملاً از آنها جلوگیری کنید.

قدم زدن بسیار طولانی

افراد زیادی وجود دارند که فقط پیاده روی روزانه را در مسیر طولانی طی می‌کنند. اما، آنها تقریبا فراموش می‌کنند که به بدنشان بدون آمادگی قبلی در تمرینات طولانی مدت آسیب خواهد دید. بنابراین، توصیه می‌شود فرد سریعتر راه برود اما برای مسافت کمتری پیاده روی کند. به این ترتیب، فرد به کاهش وزن خواهد رسید و همچنین سلامتی او حفظ خواهد شد. توصیه می‌شود مدت پیاده روی روزانه بیش از یک ساعت نباشد اما سرعت قدم زدن به تناسب فرد می‌تواند تغییر کند.

پیاده روی و تمرکز روی دستان

در اینجا ما نمی گوییم که روی دستهای تمرکز نداشته باشید. پیاده روی به عنوان یک تمرین برای تمام بدن در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به تقویت ماهیچه‌ها و عضلات شما کمک کند. اما، برای این کار، باید مطمئن شوید که بازوهای خود را هنگام پیاده روی روزانه، درست در محل مناسب قرار می‌دهید به عنوان مثال قرار دادن آرنج های در زاویه 90 درجه و سپس بازگشت، به حالت آرامش؛ همیشه سعی کنید برعکس پاهای خود حرکت بازوهای خود را حفظ کنید. این نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید.

پیاده روی با روش قدم گذاری نادرست

این یک اشتباه رایج دیگر است که اکثر مردم مرتکب می‌شوند. به طور کلی مردم به جای قرار دادن سطح پا از پاشنه تا انگشتان پا بصورت ادامه دار، پاهای خود را  روی زمین صاف قرار می‌دهند. دلایل زیادی در پشت این اشتباه وجود دارد مانند سختی حفظ تعادل و لرزهای ضعیف بدن در هنگام تعادل. اما با تمرین منظم می‌توانید این اشتباه را به طور مؤثری تصحیح کنید. بنابراین، این معدود اشتباهاتی بود که هنگام راه رفتن ممکن است مرتکب شوید.

پیاده روی روزانه
پیاده روی روزانه

پیاده روی روزانه یا دویدن روزانه کدام برای شما مفید تر است؟

آیا اخیراً دچار اضافه وزن شده‌اید؟ حتما شنیده اید که بسیاری از افراد به شما توصیه می‌کنند دویدن یا راه رفتن را شروع کنید؟ دقیقاً پیاده روی و دویدن، هر دو  بهترین شکل برای ورزش کردن هستند. اما برای شما مهم است که بدانید کدام یک از این ورزش‌ها برایتان مناسب ترند: دویدن یا راه رفتن. حتی اگر از نظر ظاهری کاملاً عالی باشید، باید حداقل 30 دقیقه از روز خود را برای سلامتی خود سرمایه گذاری کنید. اعتبار تمرینات برای هر نوع بدن یکسان است. پیاده روی و دویدن، دو ورزش هوازی اصلی است که عمدتا برای کاهش وزن شناخته می‌شوند. اما این سؤال در اینجا ایجاد می‌شود، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ در اینجا در این بخش، ما مزایای سلامتی در هنگام دویدن و پیاده روی را با هم مقایسه خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر است.

مزایای پیاده روی روزانه و دویدن

راه رفتن و دویدن مزایای سلامتی خاصی دارد که برای هر دو مشترک است. اگر در حال دویدن یا راه رفتن هستید، مزایای سلامتی را نیز بدست خواهید آورد.

  • به کاهش وزن و حفظ وزن، بعد از کاهش وزن کمک می‌کند.
  • باعث بهبود کیفیت خواب و خلق و خوی کلی فرد می‌شود.
  • باعث افزایش استقامت شما می‌شود.
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می‌دهد.
  • هر دو ارزان ترین انواع ورزش هستند. نیازی به سرمایه گذاری در تجهیزات مناسب برای تناسب اندام نیست.

چه چیزی هنگام پیاده روی روزانه برای شما مناسب است؟

پیاده روی بهترین نوع ورزش برای کسانی است که تازه کار را شروع می‌کنند. پیاده روی روشی عالی است که می‌توانید اولین قدم خود را به سمت تناسب اندام بردارید. این فعالیت هوازی شما را افزایش داده و استقامت شما را تقویت می‌کند.

پیاده روی روزانه برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

اگر وزن زیادی برای از دست دادن دارید پیاده روی برای شما مناسب است. اگر از هرگونه آسیب و مصدومیت رنج برده‌اید، پیاده روی یک درمان ملایم و در عین حال مؤثر برای شما است. قدم زدن در مقایسه با دویدن فشار کمتری به مفاصل شما وارد می‌کند. این کالری شما را می‌سوزاند. برای افزایش مقاومت می‌توانید از یک تردمیل شیب دار استفاده کنید. قدم زدن در یک زمین مرتفع نیز راه دیگری است.

چه زمانی دویدن برای شما مناسب است؟

دویدن تأثیر بیشتری در سلامتی شما نسبت به پیاده روی دارد، به تنهایی؛ این فشار بیشتر بر روی مفاصل شما ایجاد می‌کند تا پیاده روی. به کنترل عضلات و استحکام استخوان در بدن کمک می‌کند. این یک مزیت اضافی است که بیش از راه رفتن دارد. دویدن می‌تواند به شما در کاهش وزن قابل ملاحظه در زمان بسیار کمتری کمک کند. بنابراین، اگر عجله برای کاهش وزن دارید، پس دویدن برای شما مناسب است. برای تقویت استقامت می‌توانید در فواصل زمانی دویدن و راه رفتن را امتحان کنید. شما می‌توانید خود را در یک ماراتن ثبت نام کنید یا در گروه‌های در حال اجرا شرکت کنید تا خود را ترغیب کنید که شروع به دویدن کنید.

چه زمانی نباید به سراغ دویدن رفت؟

در صورتی که از ورم مفاصل یا مشکل تنفسی رنج می‌برید، قبل از دویدن با پزشک خود مشورت کنید. برای جلوگیری از صدمات و آسیب‌ها، از کفش مناسب استفاده کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدنتان آب زیادی بنوشید. در ابتدا فعالیتی را که دوست دارید انتخاب کنید تا در دراز مدت بتوانید ادامه دهید.

بنابراین، به جای نشستن در خانه و تماشای تلویزیون، فقط کفش ورزشی خود را بپوشید و پیاده روی کنید. موفق باشید!

https://khoobsurati.com/benefits-of-walking-every-day.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *