استفاده از کرم ویتامین B12 برای درمان اگزما

استفاده از کرم ویتامین B12 برای درمان اگزما

اگزما که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می شود، یک بیماری پوستی آلرژیک است که باعث ایجاد قرمزی، پوسته پوسته شدن و تکه های خشکی روی پوست می شود که بسیار خارش دارند. این اختلال به ویژه در بزرگسالان، کودکان و نوزادان رایج است. اگزما به صورت دوره ای ظهور کرده و به خودی خود از بین می رود و اغلب همراه با سایر بیماری های آلرژیک مانند آسم است. متخصصین پوست معمولا این بیماری را با استروئیدهای موضعی درمان می کنند، اما بسیاری نیز معتقدند که این داروها تنها مشکل را سرکوب می کنند و ممکن است به مرور زمان آن را بدتر کنند. استروئیدها همچنین می توانند تاثیر منفی بر روی سیستم ایمنی داشته باشند. در ادامه این مطلب مجله لیلی لند بیشتر در مورد استفاده از کرم ویتامین B12 برای درمان اگزما صحبت می کنیم.

مصرف کرم ویتامین B12 برای درمان اگزما

کرم ویتامین B12 که در یک مطالعه کوچک در آلمان مورد آزمایش قرار گرفت، در کاهش میزان و شدت اگزما موثر بود. در این مطالعه فقط 49 بیمار شرکت کردند. آن ها از کرم ویتامین B12 در یک طرف بدن و یک پلاسبو در طرف دیگر استفاده می کردند، اما نمی دانستند که موادی که روی پوست می مالند چیست. تیم تحقیق و بیماران بعد از هشت هفته نتیجه گرفتند که کرم ویتامین B12 یک کرم “خوب” یا “بسیار خوب” در بهبود علائم است. در حالی که پلاسبو به عنوان داروی “متوسط” یا “ضعیف” شناخته شد.

استفاده از کرم ویتامین B12 برای درمان اگزما
استفاده از کرم ویتامین B12 برای درمان اگزما

رویکرد مفید برای درمان اگزما

هیچ رویکرد درمانی جهت استفاده از کرم ویتامین B12 برای درمان اگزما وجود ندارد. با این حال، رویکردی که در زیر شرح داده می شود، برای بسیاری از بیماران کارکرد خوبی و رضایت بخشی دارد:

  • در گام اول مصرف شیر گاو و تمام محصولات تهیه شده از شیر ​​گاو را متوقف کنید، همچنین غذاهای حاوی روغن های گیاهی حاوی هیدروژنه (این روغن اغلب در غذاهای آماده و نیمه پخته وجود دارد) و چربی های ترانس (مارگارین و روغن های گیاهی) را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
  • 500 ميلي گرم روغن مویز سياه يا روغن پيرموز گل مغربی را دو بار در روز (نصف اين دوز براي كودكان كمتر از 12 سال) مصرف كنيد. این مواد منابعی برای تامین گاما لینولنیک (GLA) یا همان اسید چرب امگا 6 ضروری هستند که باعث رشد پوست، مو و ناخن می شود. شما باید در عرض 6 تا 8 هفته تغییرات مثبتی را مشاهده کنید.
  • از ژل آلوئه ورا تازه یا لوسیون و مرطوب کننده های حاوی آلوئه روی قسمت های آسیب دیده پوست بمالید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • لوسیون ها و پمادهای حاوی چاپارل (Larraa divaricata) را آزمایش کنید. این ماده یک گیاه بیابانی محلی است که در طب سنتی مکزیکی برای بیماری های پوستی استفاده می شود.
  • تجسم و هیپنوتیزم نیز می تواند تاثیر قابل توجهی در درمان بیماری های پوستی مربوط به آلرژی داشته باشد. سعی کنید استرس خود را مدیریت کنید استرس می تواند اگزما را بدتر کند. از تکنیک های آرامش بخش مانند تمرینات تنفسی و یوگا استفاده کنید.

نکته آخر

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که پس از تعریق در اسرع وقت حمام می کنید. در طول استحمام از صابون های مرطوب کننده و فاقد عطر استفاده کنید. کرم مرطوب کننده را بلافاصله بعد از خشک کردن پوست استفاده کنید. وقتی پوست خود را خشك کردید زیاد آن را مالش ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *