منافذ پوستی صورت، دلایل و تمام روش‌های درمانی

منافذ پوستی صورت، دلایل و تمام روش‌های درمانی

در مطلب (منافذ صورت، دلایل و تمام روش‌های درمانی) از مجله لیلی لند به موضوع منافذ باز پوستی اشاره خواهیم کرد که معضل بسیاری از بانوان است. درصد زیادی از خانم‌ها از منافذ زیاد در پوستشان رنج می‌برند زیرا این منافذ نمایی ناخوشایند به پوست می‌دهند‌، بنابراین لازم است علل منافذ بزرگ را مشخص کنیم و آیا می‌توانیم آنها را با مخلوط‌های طبیعی یا کرم‌ها درمان کنیم یا تنها راه حل آنها لیزر است‌، هر چیزی که می‌خواهید بدانید در این مقاله پیدا خواهید کرد مطالبی مفید و جالب در ادامه با ما همراه باشید.

علل منافذ بزرگ پوستی چیست؟

عوامل ژنتیکی: عوامل ژنتیکی ممکن است برای تعیین اندازه منافذ موثر باشند‌، این چیزی است که ما نمی‌توانیم به آن غلبه کنیم اما در تلاشیم تا آن را کاهش دهیم.
نوع پوست: زنانی که ترکیبی از پوست چرب و مخلوط دارند بیشتر از سایر خانم‌ها از منافذ بزرگ رنج می‌برند.
عوامل محیطی پیرامون: محیط آلوده منجر به تجمع گرد و غبار و خاک بر روی پوست می‌شود که در نهایت به منافذ مسدود شده ختم می‌شود. در عین حال این منافذ از داخل منبسط می‌شوند و به دلیل تجمع گرد و غبار گسترش می‌یابند.
تغییرات هورمونی در بزرگسالی: این مرحله از زندگی با تغییرات هورمونی متعدد و ناگهانی همراه می‌شود که منجر به افزایش فعالیت غدد چربی و در نتیجه مسدود شدن منافذ با روغن و سپس گسترش آنها می‌شود زیرا این منافذ حاوی روغن‌های اضافی بر روی پوست هستند.
پیری: ترشح پروتئین بدن با گذشت زمان کاهش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود پوست طراوت خود را از دست داده و باعث شکسته شدن آن شود و همه این عوامل منجر به ترشح چربی اضافی روی پوست می‌شوند چربی‌ها ممکن است موقتا ترشح اضافه داشته باشند، مانند قرار گرفتن در هوای گرم یا عدم مراقبت و رعایت بهداشت بر روی سطح پوست جمع شوند و این منجر به گسترش منافذ خواهد شد.
اختلالات هورمونی: مانند افزایش هورمون پرولاکتین (هورمون شیر)‌، تخمدان‌های پلی کیستیک یا افزایش ترشح غده فوق کلیوی‌، همه منجر به تغییر در ساختار و گسترش فولیکول‌ها می‌شوند.
قرار گرفتن در معرض مستقیم و مداوم پرتوهای خورشید: قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش منجر به از بین رفتن کلاژن پوست و در نتیجه از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌شود و این باعث می‌شود که اندازه منافذ با گذشت زمان گسترش بیابند.
استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی متناسب با نوع پوست: عدم پاک کردن صحیح آرایش منجر به افزایش ترشح چربی‌ها و در نتیجه گسترش منافذ می‌شود.
استرس و اضطراب: مطالعات علمی‌ثابت کرده است که استرس و فشار روانی منجر به افزایش ترشح غدد سبوم و در نتیجه منجر به گرفتگی منافذ و تغییر در اندازه آنها می‌شود.

منافذ پوستی صورت، دلایل و تمام روش‌های درمانی
منافذ پوستی صورت، دلایل و تمام روش‌های درمانی

برای درمان منافذ گسترده پوستی چه روش‌هایی مناسب هستند؟

روش‌های مختلفی برای درمان منافذ بزرگ در پوست وجود دارد که یکی از آنها استفاده از مخلوط‌های طبیعی است، درمان منافذ گسترده پوستی، به دانش گسترده ای از مواد طبیعی نیاز دارند که به از بین بردن یا خلاص شدن از شر آنها کمک می‌کند‌، بنابراین ضروری است که ماسک‌های طبیعی را با دقت انتخاب کنید که باعث بدتر شدن آنها نشوند‌، از آنجا که ما مشتاق هستیم تا بهترین‌ها را برای شما فراهم کنیم‌، ما 3 ترکیب طبیعی را که به دقت مطالعه شده اند برای خلاص شدن از منافذ بزرگ‌، جمع آوری کرده ایم.

برای خلاص شدن از منافذ گسترده‌، عسل‌، جو و شیر را مخلوط کنید
مواد لازم:
6 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
3 قاشق غذاخوری جو دوسر
یک چهارم فنجان شیر تازه
طرز تهیه:
مواد را به خوبی مخلوط کرده و صورت خود را با مخلوط در حرکات دایره ای ماساژ دهید و به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید تا نتیجه تضمین شده حاصل شود هفته ای 2 بار از این دستور العمل استفاده کنید.

تخم مرغ و آب لیمو را مخلوط کنید تا منافذ پهن را ببندید
مواد لازم:
یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق چایخوری آب لیمو تازه
طرز تهیه:
مواد را با هم مخلوط کرده و سپس آنها را با حرکات دایره ای بر روی صورت خود مالش دهید‌، اجازه دهید خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید و برای اطمینان از اینکه منافذ بسته است می‌توانید 3 دقیقه صورت خود را با یخ ماساژ دهید. این عمل را سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه رضایت بخش حاصل شود.

پاپایا‌، لیمو و گلاب را بکار بگیرید تا منافذ پوستی را ببندید
پاپایا برای رهایی پوست از چربی اضافی و بازگرداندن منافذ به اندازه طبیعی عمل می‌کند.
مواد لازم:
دو قاشق غذاخوری پاپایا
یک قاشق چایخوری آب لیمو
یک قاشق عسل
10 قطره گلاب
طرز تهیه: پاپایا را رنده کرده و سپس لیمو‌، گلاب و عسل را اضافه کنید‌، صورت خود را در حرکات دایره ای با مخلوط ماساژ دهید و سپس به مدت 20 دقیقه آن را بگذارید بماند‌، سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک گوجه فرنگی و جو دوسر راه حل مناسبی برای باریک کردن منافذ پوستی شما است
جو دوسر به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده خوب برای سلول‌های مرده پوست عمل می‌کند و توانایی جذب روغن اضافی را دارد‌، در حالی که آب گوجه فرنگی به عنوان قابض عمل می‌کند و پوست را محکم می‌کند.
مواد لازم:
یک قاشق رب گوجه فرنگی طبیعی
دو قاشق پودر جو دوسر
نحوه تهیه:
مواد را به خوبی مخلوط کرده و سپس با حرکات دایره ای آن را روی صورت خود مالش دهید‌، ماسک را روی صورت بگذارید تا خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید و برای اطمینان از اینکه منافذ بسته است می‌توانید صورت خود را به مدت 3 دقیقه با یک مکعب یخ ماساژ دهید. این دستور را دو بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه رضایت بخش حاصل شود.

درمان منافذ پوستی بزرگ با کرم‌های دارویی
توصیه می‌شود برای تجویز کرم‌های مناسب برای نوع پوست خود‌، با پزشک مشورت کنید.کرم‌هایی که در این حالت خاصیت قابض دارند‌، معمولاً برای کاهش ترشح سبوم استفاده می‌شوند. بهتر است کرم‌های شبانه که حاوی رتینول هستند را انتخاب کنید زیرا حاوی ویتامین A است و برای لایه برداری ملایم پوست بسیار خوب عمل می‌کند‌، که باعث کاهش تجمع پوست مرده و کاهش ترشح چربی می‌شود و اندازه منافذ را حفظ می‌کند.

درمان با لیزر منافذ پوستی باز
کاهش منافذ پوستی توسط لیزر بستگی به رفع مشکلاتی دارد که منجر به بروز منافذ بزرگ می‌شود. ما 3 روش لیزر را انتخاب کردیم که منجر به از بین بردن منافذ بزرگ می‌شود.

فناوری لیزر فراکشنال
این وسیله ای است که با یک سیستم نور کار می‌کند و روی نوسازی سلول‌ها تمرکز دارد‌، نور به پوست نفوذ می‌کند و باعث احیا سلول‌های پوستی و تشکیل کلاژن می‌شود و همین امر باعث می‌شود پوست شما روشن تر‌، شفاف تر و شاداب تر شود.

فناوری لیزر واضح
این فن آوری است که به لایه برداری عمیق پوست (حداکثر بیش از 3 میلی متر) توسط لیزر تکیه می‌کند‌، که سلول‌های مرده و خاک‌های جمع شده و در نتیجه باریک شدن خود به خود منافذ را از بین می‌برد. هر جلسه این درمان 20 دقیقه است و نتیجه آن فوری است و عوارض جانبی نیز ندارد و همچنین بدون درد است.

فناوری Pixel Perfect
این نوع درمان برای تحریک لایه برداری پوست موثر است و این روش ممکن است شما را در انجام کارهای روزانه به مدت یک هفته با مشکل مواجه کند‌، اما نتیجه آن بسیار عالی است زیرا تشکیل سلول‌های جدید پوست در طی یک هفته تحریک می‌شود.

ترفند‌های روزانه برای رهایی از منافذ بزرگ پوستی
روزانه دو بار پوست را تمیز کرده و یک تونر مناسب برای نوع پوست خود را انتخاب کنید و بهتر است حاوی اسید سالیسیلیک باشد که برای کاهش ترشح پوستی سبوم عمل می‌کند و در عین حال بیش از حد تمیز نشود زیرا تمیز کردن بیش از حد باعث تحریک سلول‌ها برای ترشح سبوم می‌شود تا کمبود روغن را جبران کنند و در نتیجه روغن‌های منافذ را مسدود می‌کند. و اندازه آنها را تغییر می‌دهد.
بدون استفاده از کرم ضد آفتاب خانه را ترک نکنید.
کرم‌هایی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب باشد‌، حاوی مواد قابض و رتینول باشند.
صورت خود را مرتباً لایه برداری کنید.
مواد آرایشی خود را با دقت انتخاب کنید‌، و آنها باید برای نوع پوست شما‌، ترجیحا مواد طبیعی مناسب باشند.
از استرس و فشار روانی دوری کنید زیرا این امر به طریقی روی پوست شما تأثیر می‌گذارد.
درمان منافذ گسترده پوستی به معنای واقعی آگاهی گسترده‌ای را می‌طلبد‌، صبر بیشتر در درمان منافذ و شادی گسترده برای رهایی از آنها‌ را شامل خواهد شد، پیروی از توصیه‌های ما و استفاده از مخلوط‌های ما برای رسیدن به نتیجه رضایت بخش بسیار مفید است‌، و در انتها فراموش نکنید که تجربه شخصی خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *