مبانی مراقبت از پوست مختلط در تابستان

مراقبت از پوست مختلط

در مطلب (مبانی مراقبت از پوست مختلط در تابستان) از مجله لیلی لند به این موضوع پرداخته‌ایم، پوست مختلط چیست؟ مخلوط پوست چرب با پوست خشک ترکیبی را ارائه می‌کند که به آن پوست مختلط می‌گویند، بنابراین مراقبت از آن ممکن است نیاز به تلاش خاصی داشته باشد، خصوصاً در تابستان، زیرا برخی از بخش‌های پوست کم آب می‌شوند و برخی دیگر تولید چربی را افزایش می‌دهند، که این ممکن است باعث ناراحتی و اضطراب شود در اینجا اصول مراقبت از پوست مختلط در تابستان آورده شده است.

پوست مختلط چیست؟

پوست مخلوط در قسمت گونه‌ها با منافذ کمی بزرگ است که در این ناحیه خاصیت یک پوست خشک را داراست، در حالی که در ناحیه بینی، پیشانی و چانه چرب است.

مبانی مراقبت از پوست حساس در تابستان

برای ایجاد نشدن حساسیت، پوست حساس نیاز به مراقبت‌های اضافی دارد، در اینجا ما ماسک‌های مناسبی برای این کار را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسک گلاب و عسل
1 قاشق غذاخوری گلاب را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید، سپس ماسک را روی پوست خود پخش کنید و به مدت 20 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

ماسک خیار و عسل
1/2 خیار را رنده کنید و 1/2 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق چایخوری عسل را به آن اضافه کنید، سپس ماسک را روی صورت خود بمالید و 15 دقیقه بگذارید بماند، در آخر با آب ولرم بشویید.

چگونگی مراقبت از پوست‌های مختلط
روش‌های سالم و طبیعی بسیاری برای تمیز کردن پوست مختلط در خانه وجود دارد، بدون آنکه هزینه‌ای را متحمل شوید، در اینجا برخی از آنها ذکر شده است.

خیار
صورت خود را به مدت 5 دقیقه با خلال‌های خیار سرد مالش دهید، یا 1 دانه خیار را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو در مخلوط کن برقی مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی صورت خود پخش کرده و به مدت 20 دقیقه بگذارید بماند.

شیر
شیر حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی برای پوست است، یک تکه پنبه را به شیر سرد آغشته کرده، آن را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماست
ماست کمک می‌کند تا خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست مخلوط افزایش یابد. همچنین رنگ آن را یکدست می‌کند. به سادگی ماست را روی صورت خود پخش کنید، بگذارید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک‌های مراقبت از پوست مختلط در تابستانی

اگر به طور مرتب از این ماسک‌ها استفاده کنید، پوستی بی عیب و نقص به دست خواهید آورد.

روغن بادام و تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری روغن بادام را با 1 عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید، ماسک را روی صورت خود بمالید، 20 دقیقه آن را بگذارید بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب زمینی پوره شده
1 دانه سیب زمینی پوره را با 1 قاشق غذاخوری نشاسته، 1/4 قاشق چایخوری روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری ماست و 4 قاشق غذاخوری آب برنج مخلوط کنید، سپس ماسک را روی صورت خود بگذارید و 10 دقیقه بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

جعفری
جعفری را در میکسر برقی قرار داده و آنرا ریز خرد کنید، سپس 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بمالید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

در این مقاله، ما اصول اولیه مراقبت از پوست را در تابستان به شما ارائه دادیم به آن توجه کنید تا پوست شما در طول این فصل گرم سال سالم و تازه شود.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *