فواید گل گیاه کاندولا و بابونه برای پوست و بدن

فواید گل گیاه کاندولا و بابونه برای پوست و بدن

فواید گل گیاه کاندولا و بابونه برای پوست و بدن چیست؟ گل تقویم چیست؟ فواید گل کالندولا برای پوست، فواید گل کالندولا برای بدن، عوارض جانبی احتمالی استفاده از گل و گل گیاه کاندولا، این برخی از موضوعاتی است که امروز در مجله لیلی لند می‌خواهیم در خصوص آنها صحبت کنیم.

گل تقویم چیست؟

Calendula یا Calendula بومی آسیا، اروپای غربی و مدیترانه است. از گل‌های خرد شده خشک برای تهیه چای برای آرام کردن درد معده استفاده می‌شود و شرکت‌های مراقبت از پوست به دلیل فواید بسیار خوبی که برای پوست دارند این گیاه را در محصولات خود گنجانده‌اند.

فواید گل گیاه کاندولا و بابونه برای پوست و بدن
فواید گل گیاه کاندولا و بابونه برای پوست و بدن

فواید گل کالندولا برای پوست

از روغن گل کالندولا می‌توان بصورت موضعی برای آرام کردن بیماری‌های مختلف پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده کرد. به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی، به جلوگیری از آکنه، جوش و جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. این گل سلول‌های پوست را احیا می‌کند زیرا حاوی ید، کاروتن و منگنز است. پوست را تغذیه می‌کند و با داشتن مواد مغذی، طراوت آن را افزایش می‌دهد. پوست خشک را مرطوب می‌کند و رطوبت را برای ساعات طولانی ذخیره می‌کند.

فواید گل کالندولا برای بدن

  1. علاوه بر معالجه زخم ها، زخم بستر، و واریس بر درمان زخم صدمات و نیش حشرات نیز کمک می‌کند.
  2. برای درمان زخم معده و درد معده می‌توان از چای کالندولا استفاده کرد.
  3. درمان التهاب دندان و التهاب دستگاه تناسلی.
  4. برخی مطالعات حاکی از نقش آن در پیشگیری و درمان سرطان به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی آن است.
  5. نوشیدن چای calendula دردهای مختلفی را در بدن تسکین می‌دهد.

عوارض جانبی احتمالی استفاده از گل و گل گیاه

به افرادی که به گل آلرژی و حساسیت دارند، توصیه می‌شود که از چای کالندولا ننشوند، و زنان باردار یا شیرده باید از نوشیدن آن پرهیز کنند، زیرا این امر ممکن است روی سطح هورمونها تأثیر بگذارد و باعث تحریک قاعدگی شود.

در صورت مصرف هرگونه دارویی، قبل از نوشیدن چای کاندولا باید با پزشک مشورت کنید تا از بروز هرگونه عوارض بین دارو و گل جلوگیری شود.

اگر از محصولات مراقبت از پوست که حاوی گل و یا گیاه گل کاندولا است بر روی پوست خود استفاده می‌کنید، و از قبل، از اهمیت این گل و فواید شگفت انگیز آن آگاه هستید، و همچنین می‌توانید در شب‌های سرد زمستان از چای کالندولا گرم لذت ببرید. در ادامه این مطلب به یک گیاه شگفت انگیز دیگر نیز توجه کنید؛ گل بابونه برای پوست و مو مفید است و دستور العمل‌های طبیعی آن را در ادامه خواهید دید. در ادامه در مورد فواید بابونه برای پوست و مو صحبت خواهیم کرد و مهمترین دستور العمل‌های طبیعی که بابونه در ترکیب معجزه آسایی تشکیل می‌دهد تا پوستی تازه و موهای طبیعی به شما بدهد.

فواید گل گیاه کاندولا و بابونه برای پوست و بدن
فواید گل گیاه کاندولا و بابونه برای پوست و بدن

بابونه برای پوست مفید است

بابونه به سفیدتر شدن پوست و همچنین خلاص شدن از لکه‌های تیره و رنگدانه کمک می‌کند. این امر به دلیل خاصیت پاکسازی، روند بهبود و ترمیم جزئی زخم را تسریع می‌کند. به انسان طراوت و درخشش می‌بخشد. منافذ پوست را محکم کرده و پوست را تغذیه می‌کند.

  • به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان‌ها، باعث آرامش پوست تحریک شده و تسکین قرمزی می‌شود.
  • به درمان برخی از بیماری‌های پوستی مانند اگزما کمک می‌کند.
  • به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده باعث از بین رفتن باکتری ها و قارچ ها، عامل اصلی آکنه، باعث کاهش ظاهر آکنه می‌شود.
  • چای بابونه پوست را تغذیه کرده و لایه های عمیق آن را مرطوب می‌کند.
  • بابونه با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، که این یکی از عواملی است که نقش عمده ای در پیری زودرس دارد.
  • کمپرس های خیسانده شده بابونه برای کاهش پف زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در روشن شدن دایره های تیره اطراف چشم نقش دارد.

همچنین از فواید بابونه برای موبدانید:

  • بابونه برای مو مفید است.
  • بابونه در مرطوب کردن و نرم شدن مو نقش اساسی دارد.
  • ماساژ دادن موها با استفاده از بابونه خشک شده، مشکل شوره سر را به شدت کاهش می‌دهد.
  • استفاده از گل‌های بابونه بصورت دائمی باعث تغییر رنگ مو در چندین درجه می‌شود.

دستور العمل های بابونه برای پوست

امروز در مورد 5 عملکرد مهم بابونه صحبت خواهیم کرد که هر روز شما را از بسیاری از مشکلات پیش روی پوست خلاص می‌کند.

لایه برداری بابونه

این دستورالعمل در خلاص شدن از سلول‌های مرده پوست و جوان سازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند. برای استفاده از آن، یک قاشق غذاخوری پودر شیر را با یک قاشق غذاخوری بابونه مخلوط کرده و سپس پوست صورت خود را به مدت 6 دقیقه با مخلوط مالش دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

بابونه برای خلاص شدن از شر حلقه‌های تیره دور چشم

اگر می‌خواهید از شر این مشکل خلاص شوید، محتویات یک کپسول ویتامین E را با یک قاشق مربا خوری بابونه خشک مخلوط کنید، سپس روزانه قبل از خواب آن را اطراف چشم ماساژ داده و صبح روز بعد آن را بشویید و در کمتر از یک ماه بهبود قابل ملاحظه ای خواهید دید.

بابونه برای سفید کردن پوست تیره

برای سفیدتر شدن پوست، فقط باید یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با یک قاشق مربا خوری بابونه خیس کرده مخلوط کنید، سپس صورت و گردن خود را ماساژ داده و به مدت 20 دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

بابونه برای هیدراتاسیون و طراوت پوست

نصف موز رسیده را خرد کنید و یک قاشق بابونه خشک را به آن اضافه کنید، صورت و گردن خود را ماساژ داده و به مدت 30 دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

بابونه برای خلاص شدن از شر آکنه

تنها چیزی که برای خلاص شدن از شر آکنه لازم است این است که یک قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری بابونه خشک و 10 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید، سپس صورت خود را ماساژ داده و روی نواحی آکنه تمرکز کرده و به مدت 30 دقیقه بگذارید بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

دستور العمل‌هایی برای مو

ما امروز در مورد مهمترین دستور العمل بابونه صحبت خواهیم کرد که هر روز شما را از بسیاری از مشکلات پیش روی موهایتان مانند خشکی خلاص می‌کند.

دستورالعمل بابونه برای خلاص شدن از شر شوره سر

این دستور العمل به خلاص شدن از شر شوره و خارش کمک می‌کند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را با یک قاشق بابونه خشک، یک قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک و 10 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید، سپس پوست سر خود را به خوبی ماساژ داده و 40 دقیقه بگذارید بماند. سپس با شامپوی شوره سر و آب ولرم بشویید.

دستور العمل بابونه برای روشن کردن مو

برای روشن تر شدن رنگ مو، فقط کافی است یک فنجان آب جوش و دو قاشق غذا خوری گل بابونه را به فنجان بیفزایید و 30 دقیقه بگذارید بماند، سپس موهای خود را با آن ماساژ داده و یک ساعت بگذارید بماند و سپس آن را با شامپو و آب ولرم بشویید. ما همچنین به شما توصیه می‌کنیم یک قاشق غذاخوری روغن بابونه را در بطری شامپوی خود بریزید.

دستور العمل بابونه برای مرطوب کردن مو

نصف آووکادو رسیده را خرد کنید و یک قاشق غذاخوری بابونه خشک را به آن اضافه کنید، سپس پوست سر و انتهای موهای خود را ماساژ داده و به مدت 30 دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

منابع:

https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *