همه چیز درباره عمل بزرگ کردن سینه

همه چیز درباره عمل بزرگ کردن سینه

عمل بزرگ کردن سینه یا همان عمل تقویت سینه، عملی است که در آن با استفاده از ایمپلنت های پستان و یا انتقال چربی سایز و اندازه سینه افزایش پیدا می کند. این روش همچنین می تواند حجم سینه را پس از کاهش وزن یا بارداری به حالت عادی بازگرداند. گرد کردن شکل سینه و ایجاد تقارن در هر دو پستان نیز از دیگر کاربردهای عمل بزرگ کردن سینه می باشد.

حتما به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند که درباره عمل بزرگ کردن سینه است ما را همراهی کنید.

عمل بزرگ کردن پستان به نام ماموپلاستی افزایشی نیز شناخته می شود. این اصطلاح زمانی کاربرد دارد که چربی از بخش دیگری از بدن بیمار برداشته شده و برای افزایش حجم سینه به این ناحیه منتقل می شود. این روش به نام افزایش حجم سینه با تزریق چربی نیز شناخته می شود.

عمل بزرگ کردن سینه چه کاربردی دارد؟

این عمل در موارد زیر کاربرد دارد:

  • افزایش سایز و حجم سینه ها
  • ایجاد تعادل در فرم سینه ها و متقارن کردن آن ها
  • افزایش خودباوری و اعتماد به نفس در بیمار

عمل کارگزاری ایمپلنت سینه ها همچنین ممکن است برای بازسازی سینه بعد از ماستکتومی یا آسیب دیدگی نیز استفاده شود.

در عوض این عمل نمی تواند افتادگی شدید سینه را اصلاح کند. در این شرایط ممکن است پزشک توصیه کند که عمل لیفت سینه همراه با عمل بزرگ کردن سینه ها برای ایجاد فرم زیباتر انجام شود.

عمل لیفت سینه را هم می توان به صورت مجزا و هم به یک باره همراه با ایمپلنت پستان انجام داد. در مورد این موضوع جراح بهترین گزینه برای مشاوره است.

انجام این دو عمل با یکدیگر موجب سفت شدن و بالا آمدن پستان ها می شود.

چه کسانی بهترین نامزد برای انجام عمل بزرگ کردن سینه هستند؟

تصمیم برای انجام این عمل یک موضوع تقریبا شخصی است. یعنی این که انجام دادن آن نیاز به شرایط خاصی ندارد. اما تحقیقات نشان داده اند که در صورتی که خود فرد تصمیم به انجام این عمل بگیرد و به توصیه دیگران این کار را انجام ندهد، رضایت بیشتری بعد از عمل ایجاد می شود.

در حالت کلی بهترین افراد برای انجام عمل بزرگ کردن سینه کسانی هستند که شرایط زیر را دارند:

  • افرادی که از لحاظ جسمی سالم هستند و در دوره حاملگی یا شیردهی به سر نمی برند.
  • افرادی که انتظارات واقعی دارند.
  • افرادی که رشد سینه هایشان کامل شده است.
  • افرادی که از کوچک بودن بیش از حد پستان ناراضی هستند.
  • افرادی که پس از بارداری، کاهش وزن و یا پیری فرم سینه هایشان تغییر کرده است.
  • افرادی که قسمت بالایی سینه هایشان خالی است.
  • افرادی که سینه های نامتقارن دارند.
  • افرادی که یک یا هر دو سینه شان به طور طبیعی رشد نکرده یا رشد آن ها به طول است. یعنی سینه هایشان شکل کشیده دارد.

اگر یکی از شرایط ذکر شده در بالا را دارید پیشنهاد می کنیم که قبل از نهایی شدن تصمیمتان برای انجام عمل بزرگ کردن سینه ها حتما با متخصص مشورت کنید.

بازیابی بعد از عمل

بلافاصله بعد از جراحی، سینه ها در گاز استریل پیچیده شده و برای به حداقل رساندن تورم یک باند الاستیسیته و یا سینه بند محافظ دور آن ها بسته می شود. پس از گذشت یک ساعت یا بیشتر، ممکن است پزشک شما را ترخیص کند.

قبل از رفتن به خانه، دستورالعمل های خاص بعد از عمل به شما داده شده و وقت بعدی معاینه نیز تعیین می شود. ضمن این که چند دارو نیز برای شما تجویز می شود.

اکثر جراحان یک دارو ضد درد و یک آنتی بیوتیک را برای جلوگیری از عفونت پس از جراحی توصیه می کنند. هر چند ساعتی که پزشک به شما توصیه کرده است باید سینه بند مخصوص را در نیاورید. البته برخی از جراحان توصیه می کنند که به صورت روزانه باند لاستیکی یا سینه بند درآورده شده، روی زخم ها تمیز شود و سپس مجدد از پوشش استفاده شود. این موضوع بستگی به نظر متخصص جراح دارد. بنابراین از آن جایی که دستورالعمل های هر جراح منحصر به فرد است، مهم است که به دقت به دستورالعمل های جراح پلاستیک خود گوش کنید.

از آن جایی که ممکن است چند روز اول، جابجایی ایمپلنت سینه خونریزی ایجا شود، تا زمانی که مجوز افزایش سطح فعالیت را از پزشک خود دریافت نکردید، خوب استراحت کنید. درد حاد معمولا بعد از یک تا پنج روز کاهش می یابد، اما ممکن است چندین هفته درد مزمن و تورم وجود داشته باشد.

پس با توجه به توصیه جراح پلاستیک خود، ورزش و فعالیت طبیعی را ادامه دهید.

نتایج حاصل از عمل بزرگ کردن سینه

در حالی که این عمل در نهایت موجب می شود که سینه های زیباتر و بزرگتری داشته باشید اما کسب نتایج دقیق نیاز به زمان دارد. در واقع متخصصان معتقدند که چند هفته طول می کشد تا تورم کاهش پیدا کرده و فرم سینه خود را نشان دهد. این موضوع به خصوص در کسانی که نامتقارنی شدید داشته یا سینه هایشان قبلا خیلی کوچک بوده است، بیشتر صادق است. خطوط برش ایجاد شده توسط این عمل نیز به چند ماه یا حتی چند سال زمان نیاز دارند تا به طور کامل محو شوند.

نکته مهم در مورد نتیجه حاصل از عمل این است که باید به شدت به توصیه های جراح عمل کنید. این دستورالعمل ها در نتیجه حاصله نقش زیادی دارند.

ایمپلنت جایگزین سینه

ایمپلنت های پستان به عنوان ابزارهایی شناخته می شوند که مادام العمر نیستند و نیاز به جایگزینی دارند. به همین منظور باید به صورت سالانه از نظر سلامت عمومی بدن و سلامت ایمپلنتتان به متخصص جراح مراجعه کنید.

به مرور زمان، سینه های شما به دلیل پیری، نوسانات وزن، عوامل هورمونی و گرانش زمین تغییر خواهد کرد. به بیان دیگر ظاهر سینه های شما با زمان تغییر می کند. به همین دلیل برخی از بیماران که پستان های نامتقارن پیدا می کنند نیاز به جایگزینی ایمپلنت برای بازگرداندن ظاهر پستان هایشان دارند.

مراحل انجام عمل بزرگ کردن سینه

برای انجام این عمل مراحل زیر را انجام می دهند:

مرحله 1 – بیهوشی

ابتدا بیمار را با استفاده از داروهای آرامبخش بیهوش می کنند.

مرحله 2 – برش

پزشک سعی می کند تا برش های عمل را بر روی مناطقی ایجاد کند که کمتر مشهود باشد. این برش ها معمولا در قسمت های زیر زده می شود:

  • در امتداد لبه نوک پستان
  • زیر پستان
  • زیر بغل

برش های مختلف بر اساس نوع ایمپلنت پستان، میزانی که می خواهیم پستان را بزرگ کنیم، آناتومی خاص بدن و ترجیح بیمار و جراح متفاوت است.

مرحله 3 – قرار دادن ایمپلنت پستان

پس از ایجاد برش، یک ایمپلنت پستان در یکی از محل های زیر قرار می گیرد:

  1. در زیر ماهیچه های سینه
  2. پشت بافت پستان، در طول عضله سینه

روش قرار دادن ایمپلنت پستان بستگی به نوع ایمپلنت، میزان بزرگ کردن پستان، نوع بدن و توصیه های جراح شما دارد.

مرحله 4 – بستن برش

شکاف ها و بافت های لایه ای در سینه با چسب پوست یا نوار جراحی بسته می شوند.

به مرور زمان خطوط برش محو خواهند شد. کیفیت بافت اسکار به بسیاری از چیزها، از جمله ژنتیک بدن، قرار گرفتن بدن در معرض نیکوتین و عفونت بستگی دارد.

مرحله 5 – نتایج

نتایج افزایش حجم سینه بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است.

ریسک و ایمنی عمل بزرگ کردن سینه

تصمیم گیری در مورد عمل جراحی پلاستیک بسیار شخصی است و شما باید مزایای بالقوه را همراه با خطرات و عوارض احتمالی آن بشناسید. تصمیم گیری در مورد انجام دادن یا ندادن این عمل به عهده خودتان است.

در هر صورت ریسک و خطر انجام این عمل هر چند ناچیز می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ریسک بیهوشی
  • خونریزی یا هماتوم
  • عفونت
  • تغییرات در نوک پستان یا حس سینه
  • ضعف در بهبود زخم
  • انتخاب موقعیت نادرست برای ایمپلنت
  • نشت یا پارگی ایمپلنت
  • تشکیل بافت اسکار تنگ شده در اطراف ایمپلنت (انقباض کپسولی)
  • تجمع مایع (سروما)
  • چین و چروک شدن پوست روی ایمپلنت
  • درد پایدار
  • احتمال انجام مجدد جراحی

لازم به ذکر است که تاکید می کنیم این خطرات همواره احتمالی هستند و اگر عمل را زیر نظر پزشک مجرب انجام داده و از تمام دستورالعمل ها پیروی کنید، خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

ایمنی ایمپلنت سینه

ایمپلنت های پستان باعث سلامت پستان نمی شوند. بررسی دقیق تحقیقات علمی توسط گروه های مستقل مانند Institute of Medicine نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین ایمپلنت های پستان و بیمای های خود ایمنی یا سایر بیماری های سیستمیک پیدا نشده است.

سایر ملاحظات مهم:
  • تضمینی وجود ندارد که ایمپلنت های پستان مادام العمر باشند و انجام جراحی های بعدی ممکن است برای جایگزینی یک یا هر دو ایمپلنت ضروری باشد.
  • بارداری، کاهش وزن و یائسگی در طول عمر ممکن است بر روی ظاهر سینه ها پس از این عمل تاثیر بگذارد.
  • پس از افزایش حجم سینه باید به صورت دوره ای سلامت بیمار و وضعیت ایمپلنت ها بررسی شود.

انواع ایمپلنت های پستان

ایمپلنت های سالین

ایمپلنت های سالین با آب شور استریل پر می شوند. در صورتی که این نوع ایمپلنت کاشته شده و احیانا پاره شود، نمک داخل آن جذب شده و به طور طبیعی توسط بدن دفع می شود.

ایمپلنت های سالین یک شکل یکنواخت داشته و در حس و استحکام جزء ایمپلنت های خوب هستند. این نوع ایمپلنت توسط FDA برای استفاده توسط زنان 18 سال به بالا تایید شده است.

ایمپلنت های ساختاری سالین

ایمپلنت های ساختاری شور با آب نمک استریل پر شده و دارای یک ساختار درونی هستند که هدف آن ایجاد ایمپلنت طبیعی است.

ایمپلنت های سیلیکونی

ایمپلنت های سیلیکونی با ژل سیلیکون پر می شوند. ژل کمی شبیه تر به بافت طبیعی سینه است. اگر ایمپلنت نشت کند، ژل ممکن است در داخل پوسته ایمپلنت باقی بماند یا ممکن است به حفره ایمپلنت پستان وارد شود. نشت ایمپلنت پر شده با ژل سیلیکونی افت نخواهد کرد.

در صورتی که از این ایمپلنت های استفاده می کنید باید به طور منظم به جراح پلاستیک مراجعه کنید تا از کارکرد درست آن ها اطمینان حاصل کنید. غربالگری اولتراسوند یا MRI می تواند وضعیت ایمپلنت های پستان را ارزیابی کند.

ایمپلنت های سیلیکونی توسط FDA برای زنان بالای 22 سال تایید شده است.

ایمپلنت های چسبنده

ایمپلنت های مقاوم به فرم گاهی اوقات به عنوان ایمپلنت های چسبنده نیز شناخته می شوند، زیرا شکل خود را حتی زمانی که پوسته ایمپلنت شکسته می شود، حفظ می کند.

سازگاری ژل سیلیکونی داخل این ایمپلنت ضخیم تر از ایمپلنت های ژله ای سیلیکونی است. این ایمپلنت ها همچنین قوی تر از ایمپلنت های سنتی هستند.

ایمپلنت های مقاوم به فرم، بیشتر به شکل مخلوط هستند. اگر این نوع ایمپلنت بچرخد، ممکن است منجر به ایجاد ظاهر غیر معمول در پستان شده و نیاز به یک روش جداگانه برای اصلاح دارتد.

برای کار گذاشتن این ایمپلنت نیاز به برش بیشتری است.

ایمپلنت های گرد

ایمپلنت های گرد نسبت به ایمپلمت های مقاوم به فرم، گرایش به پر نشان دادن سینه دارند. یعنی بیشتر سینه را پر می کنند. از آنجا که پروتزهای گرد همان شکل پروتزهای مقاوم به فرم را دارند، نگرانی کمتری نسبت به چرخیدن آنها از محل خودشان وجود دارد.

ایمپلنت های صاف

ایمپلنت های صاف نرم ترین حس را در سینه ایجاد می کنند. این نوع ایمپلنت های پستان می توانند حرکت کنند. به همین دلیل ممکن است حرکت طبیعی تری داشته باشند.

ایمپلنت های صاف ممکن است لایه های قابل لمس یا قابل مشاهده در زیر پوست داشته باشند.

ایمپلنت های بافت دار

ایمپلنت های سفت شده بافتی، بافت اسکار را به سمت ایمپلنت می کشند، به این ترتیب احتمالا در شکل پستان تغییر ایجاد می کنند.

تولید کنندگان ایمپلنت های سینه گاهی اوقات سبک های جدید و انواع ایمپلنت پستان را معرفی می کنند. بنابراین ممکن است پروتز های دیگری نیز در دسترس باشد.

این موضوع که آیا باید ایمپلنت سالین را انتخاب کنید یا سیلیکونی، بستگی به این دارد که آیا می توانید به طور منظم به پزشک جراح مراجعه کنید یا خیر.

آمادگی قبل از عمل بزرگ کردن سینه

در طول روند آماده سازی جراحی پروتز سینه، ممکن است از شما خواسته شود که اقدامات زیر را انجام دهید:

  • آزمایش خون انجام دهید
  • داروهای خاصی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید
  • سیگار نکشید
  • از مصرف آسپرین و برخی داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید زیرا ممکن است خونریزی را افزایش دهند.
  • مصرف مخدرهایی مانند کوکائین را متوقف کنید.

جراحی بزرگ کردن پستان باید در یک مرکز جراحی معتبر یا یک بیمارستان انجام شود. این کار برای امنیت شماست. اگر جراحی در محیط نامناسب و توسط افراد غیر متخصص انجام شود، خطر ایجاد عوارض جانبی بیشتر می شود.

بیشتر افرادی که این عمل را انجام می دهند باید یک شب در بیمارستان بستری شوند. اما این موضوع نیز بسیار به متخصص شما ارتباط دارد.

در طول مراحل مشاوره قبل از انجام عمل بزگ کردن سینه به چه مواردی باید توجه کنید؟

در طول مراحل مشاوره در مورد موضوعات زیر با پزشک صحبت کنید:

  • چرا می خواهید جراحی افزایش حجم سینه را انجام دهید، انتظارات و نتیجه مطلوب از نظر شما چیست؟
  • بیماری ها، آلرژی های دارویی و درمان هایی که قبلا انجام داده اید
  • مصرف داروها، ویتامین ها، مکمل های گیاهی، الکل، دخانیات و مواد مخدر
  • سابقه خانوادگی سرطان پستان و نتایج حاصل از ماموگرام یا بیوپسی هایی که قبلا انجام شده است.

جراح پلاستیک نیز ممکن است در مورد موضوعات زیر ارزیابی هایی را انجام دهد:

  • وضعیت سلامت عمومی بدن
  • ارزیابی عوامل خطر
  • بررسی و اندازه گیری سینه از جمله اندازه گیری دقیق حجم و شکل آن، کیفیت پوست و وضعیت قرار گیری نوک سینه ها و آرئول ها
  • گرفتن عکس
  • بررسی انواع گزینه ها و ایمپلنت ها

فراموش نکنید که قبل از عمل مهمترین و بهترین زمان برای مشاوره و پرسیدن سوالات مهم از پزشک است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که در طی جلسات مشاوره حتما یک لیست از سوالات خود را تهیه کرده و نزد پزشک مطرح کنید.

مهم است که تمام جنبه های عمل جراحی افزایش حجم پستان را درک کنید. طبیعی است که قبل از عمل عصبی باشید، هیجان زده شوید و در مورد نتیجه عمل کمی استرس داشته باشید. در مورد این احساسات نیز می توانید با جراح پلاستیک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *