دلایل انجام عمل لیفت سینه چیست؟

دلایل انجام عمل لیفت سینه

با افزایش سن بیمار، شکل و بعضا ابعاد سینه تغییر پیدا می‌کند و شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد. کارشناسان دلایل زیادی برای اینگونه تغییرات در سینه بانوان را بیان کرده‌اند.امروز در مجله لیلی لند با برجی از دلایل انجام عمل لیفت سینه آشنا می‌شوید، از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل انجام عمل لیفت سینه

حامله‌گی و بارداری

طی دوران حامله‌گی، رباط هایی که سینه مادر را به جهت بالا حفظ می‌کنند ممکن است با پر شدن و بزرگ تر شدن سینه، در شرایط هورمونی ایجاد شده کشیده شوند. این کشش ممکن است در برخی موارد باعث افتادگی سینه ها بعد از وضع حمل شود؛ در شرایطی که به کودک خود شیر می‌دهید نیز این امکان وجود خواهد داشت.

نوسان مداوم وزن

تغییرات وزنی می‌تواند پوست سینه را شل و کشش آن را از بین ببرد.

نیروی جاذبه زمین

با بالا رفتن سن و گذر زمان، جاذبه رباط‌های سینه را کشیده و آنها را شل می‌کند.

ماستوپکسی می‌تواند افتادگی سینه را کاهش داده و مکان نوک سینه‌ها و محیط تیره دور سینه را بالاتر ببرد. هم چنین اندازه آنها می‌تواند طی این عمل جراحی کاهش یابد تا آنها را در ظاهری جدید ببینید.

دلایل انجام عمل لیفت سینه
دلایل انجام عمل لیفت سینه

شما در چه زمانی ممکن است عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی را انجام دهید؟

  • اگر به دلایل زیر توجه کنید حتما خواهید دانست که چطور باید این کار را در چه زمانی انجام داد.
  • اگر سینه‌هایتان افتاده باشد یا حجم و اندازه آن ها دفرمه شده باشد یا بی شکل یا بلند تر شده باشد.
  • نوک پستان بیمار زیر پستان آویزان شده باشد.
  • نوک پستان و هاله اطراف آن به سمت پایین کشیده شده باشد.

ماستوپکسی برای همه افراد مناسب نیست. اگر قصد بارداری در آینده نزدیک را دارید، بهتر است لیفت سینه را به تاخیر بیندازید. در دوران بارداری، سینه‌هایتان ممکن است کشیده تر شوند و تاثیرات لیفتینگ را از بین ببرند.

شیردهی نیز یک مسئله اساسی است. اگرچه شیردهی معمولا بعد از ماستوپکسی هم ممکن است ولی از آنجا که نوک سینه از بافت زیرین پستان جدا نیست، بعضی از بیماران ممکن است در تهیه شیر کافی برای کودکشان دچار مشکل بشوند.

این در حالی است که ماستوپکسی برای هر سایز سینه قابل انجام است، بانوانی که افتادگی پستان کم تری دارند نتایج عمل مدت طولانی تری برایشان باقی می‌ماند. سینه‌های بزرگ، حجیم تر هستند که باعث می‌شود آن ها دوباره بیشتر شبیه به افتادگی سینه‌ها شوند.

برای یک عمل لیفت سینه باید منتظر چه چیزی باشید؟

لیفت سینه می‌تواند در یک بیمارستان یا مرکز جراحی محدود صورت بگیرد. بعضی از اوقات این روش با تزریق آرام بخش و بی هوشی موضعی انجام می‌گیرد. که تنها بخشی از بدن را بی حس می‌کنند. در برخی بیماران بنا به نظر پزشکان بیهوشی عمومی توصیه می‌شود.

راههایی که برای جدا کردن پوست پستان و تغییر شکل بافت آن به کار می‌روند، متفاوت هستند. در واقع روش خاصی که جراح پلاستیک تان انتخاب می‌کند، محل برش ها و زخم های ناشی از جراحی را تعیین می‌کند.

پزشک شما ممکن است روش های متفاوتی را برای انجام عمل لیفت سینه بکار بگیرد. برش‌ها ممکن است اطراف هاله نوک ایجاد شوند یا محیط تیره اطراف نوک پستان را نیز در بر بگیرند. یا این برش‌ها توسط جراح به صورت افقی در راستای خط زیر سینه شکل بگیرد. پزشک ممکن است بخیه های عمیقی در پستان ایجاد کند تا بافت سینه را تغییر شکل بدهد و در صورت نیاز، اندازه هاله دور نوک سینه را نیز کاهش دهد. جراح پوست اضافی سینه را برش زده و نوک سینه را بالاتر می‌کشد. سپس پوست سینه را به هم نزدیک کرده و زخم ها را با بخیه، چسب جراحی یا چسب های پوستی مخصوص جراحی می‌پوشاند. این روش معمولا 2 یا 3 ساعت طول می‌کشد و شما می‌توانید همان روز به خانه‌تان بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *