رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها و منابع دریافت آنها

رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها

ویتامین‌های زیادی وجود دارند که به تغذیه پوست و رسیدن آن به سلامت کمک می‌کنند و هر ویتامین به درمان یک مشکل خاص در پوست به صورت تخصصی عمل می‌کند. اگر به دنبال راه حلی برای رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها هستید، برای شناختن ویتامین‌های مورد نیاز پوست، باید مطلب امروز ما را در مجله لیلی لند بخوانید.

رفع مشکلات پوستی با ویتامین A

این ویتامین به بازسازی بافت پوست کمک کرده و در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، سلولهای تیره و آسیب دیده را با سلولهای جدید جایگزین می‌کند.

ویتامین A شما را از شر لکه های تیره یا قهوه ای که در پوست شما ظاهر می‌شود، رهایی می‌بخشد.

 رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها
رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها

این ماده در مبارزه با چین و چروک و علائم پیری نقش دارد و اگر پوست شما خشک است، و یا مستعد ترک خوردگی و آکنه هستید؛ به این معنی است که به ویتامین A احتیاج دارید.

مهمترین منابع طبیعی ویتامین A: سبزیجات، میوه‌های سبز تیره مانند کلم بروکلی، اسفناج، هویج، سیب زمینی شیرین، طالبی، کدو تنبل و زردآلو؛ همچنین می‌توانید این ویتامین را در شیر، پنیر و تخم مرغ نیز پیدا کنید.

ویتامین B برای اپیدرم پوست

ویتامین B3 در بهبود سلامت کلی پوست نقش دارد و ظاهری تازه و جوان به آن می‌بخشد.

خوردن ویتامین B5 به عنوان یک مکمل رژیم غذایی یا از طریق غذاهای سرشار از آن، ظاهر آکنه را کاهش می‌دهد، این ماده نیز باعث کاهش رنگدانه های پوستی ناشی از اثرات آکنه می‌شود.

ساخت ویتامین B12 و B5 به عنوان یک مکمل غذایی یا از طریق غذاهای سرشار از آن باعث می‌شود که از شر مشکلات پوستی از جمله اگزمای مزمن و پسوریازیس و همچنین کاهش رنگ پریدگی پوست خلاص شوید.

ویتامین B12 به مرطوب شدن پوست و حفظ نرمی آن کمک می‌کند.

ویتامین B3 خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد زیرا به عنوان محافظ طبیعی پوست در برابر اشعه UV عمل می‌کند.

مهمترین منابع طبیعی ویتامین B1: تخم مرغ، آجیل و کشمش، علاوه بر گوجه فرنگی، کلم بروکلی و هویج. برنج قهوه ای (مخصوصاً سبوس برنج)، ماهی، لوبیا، جگر، بادام زمینی، نخود فرنگی، جوانه گندم، غلات سبوس دار، مخمر آبجو، جو دوسر، کلم بروکلی، گیاهان حاوی ویتامین B1 می‌توان به رازیانه، دانه رازیانه، ریشه باقلا، جعفری و نعناع اشاره کرد.

ویتامین C غذایی برای پوست

 رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها
رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها

اگر احساس می کنید پوست شما کسل کننده و کمرنگ است و روال مراقبت از پوست شما از استفاده از یک ماده پاک کننده اصلی و مرطوب کننده خارج نمی‌شود، ما به شما توصیه می‌کنیم توجه بیشتری به پوست خود داشته باشید و یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی که ممکن است در این حالت به آنها نیاز داشته باشید ویتامین C یا رتینول است؛ که به شما در حفظ سلامت پوست کمک می‌کند و اگر به دنبال بهترین نتیجه هستید، نظر شما در مورد مخلوط کردن آنها با یکدیگر چیست؟

فواید ویتامین C و رتینول

در حالی که ویتامین C تفاوت زیادی در رنگ پوست شما ایجاد می‌کند و همچنین به خنثی کردن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می‌کند، به ویژه اگر در سرم‌ها متمرکز شده باشد. اثرات قوی رتینول بر روی چین و چروک‌های پوست شناخته شده است، زیرا رتینول باعث می‌شود که لایه خارجی پوست سریعتر بازسازی شود و این موضوع به شدت به روند زیباسازی پوست شما کمک می‌کند. این ویتامین در کاهش ظهور خطوط و چین و چروک‌ها و درخشش فوق العاده و همچنین توانایی آن در درمان آکنه، استاندارد سازی رنگ پوست و افزایش تولید کلاژن و … بسیار مهم بوده و در نهایت به پوست شما طراوت خاصی می‌بخشد.

نحوه استفاده از روال مراقبت از پوست که ترکیبی از رتینول با ویتامین c است

اضافه کردن مواد و محصولات اضافی به روال مراقبت از پوست شما کار ساده‌ای نیست، اما طبق تجربه، ما شما را با بهترین روال مراقبت از پوست که ترکیبی از ویتامین C با رتینول است آشنا خواهیم کرد.

مهم نیست که کدام مواد تشکیل دهنده را می‌خواهید روی پوست خود بمالید، ابتدا باید با یک چهره تمیز شروع کنید. در اینجا شما باید از لوسیون استفاده شده برای نوع پوست خود استفاده کنید.
سپس چندین قطره از سرم ویتامین C را به طور مساوی روی صورت و گردن خود بمالید، ما همیشه به شما توصیه می‎کنیم بعد از شستن صورت خود از سرم ویتامین C استفاده کنید، زیرا این امر باعث افزایش نفوذ محصول می‌شود تا در رسیدن به بهترین نتیجه به شما کمک کند.
اگر برای اولین بار از رتینول استفاده می‌کنید، توصیه می کنیم در ابتدا آن را به مقدار کم میل کنید، یعنی 3 بار در هفته امکان پذیر است و از آنجایی که رتینول می‌تواند باعث حساسیت پوست در برابر نور خورشید شود، بهتر است آن را در شب و بعد از استفاده از سرم ویتامین C میل کنید.

مراقب پوست خود باشید و کمتر از دو هفته پس از قرار دادن ویتامین C و رتینول در برنامه مراقبت از پوستتان، نتایج قابل ملاحظه ای دریافت خواهید کرد.

  • ویتامین C به خنثی کردن رادیکالهای آزاد که باعث تسریع در آسیب های پوستی می‌شوند؛ کمک می‌کند و همچنین در برابر پیری ناشی از اکسیداسیون و آفتاب سوختگی، از پوست محافظت می‌کند.
  • استفاده از سرم ویتامین C در واکنش‌های التهابی پوست، سبب کاهش التهابات پوست می‌شود.
  • ویتامین C به افزایش تولید سرامیدها و سایر چربی‌ها در سطح پوست کمک می‌کند، که این عملکرد به طور خودکار سدیم پوست را بهبود می‌بخشد و سطح رطوبت پوست را بالا نگه می‌دارد و بدین ترتیب پوست حالت، صاف و الاستیک‌تری را به دست می آورد که می تواند علائم پیری را کاهش دهد.
  • ویتامین C یک دفع کننده طبیعی پوست برای خلاص شدن از سلول های مرده پوست است که می‌تواند چهره کسل و خسته را به سرعت بهبود ببخشد و پوستی روشن تر و جوان تر به وجود آورد.
  • سرم ویتامین C باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود و این باعث می‌شود پوست صاف و الاستیک باشد، که باعث کاهش ظاهر چین و چروک می‌شود و جوانی پوست را تا حد امکان حفظ می‌کند.
  • ویتامین C رنگ پوست را یکپارچه می‌کند و به بهبود ظاهری لکه های تیره ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک کند و همچنین روند پیری پوست را کند می‌کند و ادامه استفاده آن؛ از تولید ملانین جلوگیری می‌کند و برای اصلاح لکه های تاریک موجود تلاش می‌کند تا پوست را شفاف و تمیز کند.
  • ویتامین C در لایه بردای و مرطوب کردن پوست بسیار موثر است؛ زیرا در مقابله با باکتریها و التهاب‌های پوستی و متعادل کردن میزان ترشحات چربی موجود در پوست مانند و نظیر ندارد. ویتامین C به رفع مشکلات چربی پوست کمک می‌کند تا بهترین دوست کسانی که پوست چربی دارند، باشد.

مهمترین منابع طبیعی ویتامین C: پرتقال، لیمو، توت فرنگی کیوی، هندوانه، گواوا، پاپایا، توت فرنگی، گریپ فروت و بسیاری از سبزیجات است. همچنین می‌توان سبزیجاتی که حاوی ویتامین C به مقادیر زیاد هستند، مانند فلفل دلمه‌ای رنگی، کلم بروکلی، کلم، اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، جوانه بروکسل، خیار، فلفل، کلم، روغن‌های گیاهی و همه این ماده حاوی، و روغن جوانه گندم اشاره کرد.

ویتامین E برای پوست

کاربرد موضعی روغن ویتامین E به روش ساده ای باعث کاهش فشار خون می‌شود و در هنگام افزودن ویتامین С به آن، اثر آن افزایش می یابد.
درمان کاربرد آن در درمان زخم‌ها: برخی ادعا می‌کنند که استفاده از آن به خلاص شدن از شر زخم ها کمک می‌کند، اما مطالعات نشان می‌دهد که بی اثر است و روند بهبودی را تسریع نمی‌کند، و این بدان معنی است که استفاده از آن برای این منظور نتایج مطلوبی را ارائه نمی‌دهد.
این ویتامین به مرطوب کردن پوست به خوبی کمک می‌کند و این ممکن است باعث جوان تر شدن پوست شود.
باعث کاهش خارش، و تسکین اگزما می‌شود، اما نمی تواند آلرژی، عفونت ها و سایر شرایطی که باعث خارش می‌شود را درمان کند، بلکه فقط به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند و به طور موقت خارش ناشی از این عوامل را تسکین می‌دهد.

با توجه به نقش ویتامین E در خاصیت مرطوب کننده‌گی و آرام کردن پوست های خشک و پوسته پوسته، از آفتاب سوختگی جلوگیری کرده و یا اثرات آن را کاهش می‌دهد، بنابراین ممکن است به کاهش آفتاب سوختگی و خارش ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند.

 رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها
رفع مشکلات پوستی با ویتامین‌ها

مهمترین منابع طبیعی ویتامین E: سیب زمینی شیرین، انبه، کره، تخم مرغ، روغن جوانه گندم، سویا، اسفناج، کلم بروکلی، ذرت، آووکادو. آجیل همچنین حاوی درصد زیادی ویتامین E است، مانند آجیل، فندق، تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج، جعفری، خردل، گلوله، کاهو، آرگان، کلم بروکلی، مارچوبه، گوجه فرنگی، کلم، کرفس، هویج همه منابع غنی از مقادیر زیادی از ویتامین E هستند.

نقش ویتامین K برای پوست

استفاده از ویتامین K به درمان رنگدانه‌های پوستی ناشی از مویرگ های ضعیف یا آسیب دیده کمک می‌کند، زیرا مستقیماً در رگ های خونی جذب می‌شود تا به درمان کبودی کمک کند. همچنین به خلاص شدن از اثر حلقه‌های تیره زیر چشم کمک می‌کند.

منابع طبیعی ویتامین K: گیاهان دارای برگ سبز مانند اسفناج، خردل، کاهو، کلم، شلغم، گل کلم یافت می‌شود؛ همچنین در میوه‌هایی مانند انگور، آووکادو و کیوی مقادیر زیادی ویتامین K وجود دارد.

منابع:

https://www.bashartek.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *