آسیب اکستنشن مو به موها را بدانید و سپس تصمیم بگیرید

آسیب اکستنشن مو به موها

یکی از دلایل میل و رغبت خانم ها به اکستنشن مو معمولا به دلیل کوتاه بودن موها و کم بودن موها است، موهای بلند باعث زیبایی ظاهری زنانه بیشتر به شما می‌شود، اما این کار به شما آسیب زیادی می‌رساند.

و اگر از آسیب اکستنشن مو به موها آگاه نیستید، ما امروز در مجله لیلی لند شما را با مهمترین موارد آشنا می‌کنیم:

مهمترین آسیب اکستنشن مو به موها چیست؟

التهاب فولیکول‌های مو: اکستنشن مو با اینکه از نوک ریشه انجام نمی‌شود و تقریبا با فاصله یکی دو سانتی از ریشه انجام می‌شود، اما معمولا فولیکول‌ها را در معرض فشار زیادی قرار می‌دهد و باعث تحریک و در نتیجه ریزش مو می‌شود.

طاسی! همانطور که اشاره کردیم، فشار زیاد بر روی فولیکول‌های مو با چسباندن، آویزان کردن و یا بافت موهای اضافه به موی اصلی سرعت ریزش مو را تسریع می‌کند و بعضی اوقات منجر به مرگ پیاز مو می‌شود. این فشار در شب
اول پس از نصب مو کاملا محسوس بوده و بسیار آزار دهنده است، به طوری که گاها تعدادی از افراد این شب را نمی‌توانند بخوابند.

سردرد شدید، به خصوص هنگامی که تمامی ریشه ها تحت فشار و کشیدگی زیاد است و همینطور وقتی از موهای طبیعی از حالت عادی سنگین تر است. این موضوع در روز های ابتدایی از نصب بسیار قابل احساس است و گاها نیاز
به خوردن مسکن می‌شود.

حساسیت و التهاب پوست سر به خصوص هنگام تلاش برای شانه زدن موهای متصل به موهای طبیعی.

برخی از انواع اکستنشن‌ها توسط ژل نصب می‌شود که در معرض قرار گرفتن در معرض حرارت ذوب می‌شود و سپس آنها را به موهای طبیعی آزاد شما متصل می‌کند. با این حال، این فرایند ممکن است منجر به سوزش پوست سر
شود، به خصوص اگر عایق هایی که آن را از گرما محافظت می‌کند مانند روغن موها، اسپری ها و … استفاده نشود.

ژلی که برای رشته کردن موهای اکستنشن به کار می‌رود ممکن است در بعضی از خانم ها واکنش آلرژیک ایجاد کند و این واکنش علائمی مانند خارش و سوزش را دارد، همین امر در مورد مواد استفاده شده برای از بین بردن این
چسب نیز صدق می‌کند. پیش بینی نحوه واکنش بدن شما به این مواد دشوار است.

گلوله شدن و گره در نوک اتصالات به علاوه چسب مورد استفاده در اکستنشن، ممکن است باعث شود تا منافذ پوست دچار گرفتگی و ضعف فولیکول‌های مو شود، بنابراین باعث خشک شدن و ریزش موها می‌شود.

استفاده طولانی از موهای زائد رشد مو را کند می‌کند زیرا فولیکول‌ها خسته و ملتهب می شوند و بنابراین تغذیه به طور موثری به آنها نمی‌رسد.

عدم شستشوی مناسب کف سر و موهای دسته شده سبب خارش و کرک شدن موهایتان می‌شود.

پس از گذشت چندی از زمان نصب شما متوجه رشد موهای خود و فاصله گرفتن اکستنشن ها از ریشه ها می‌شوید که این نشان دهنده نیاز شما به ترمیم است، حال با مسئله کندن و جدا کردن موها با وسیله ای شبیه انبردست روبرومی‌شوید که باید بگوییم خودتان را برای درد کشیدن آماده کنید. در هنگام جدا کردن اکستنشن ها ممکن است در اثر کشیدگی تعدادی از موهای خودتان هم کنده شود و پس از نصب مجدد شما باز هم همان کشیدگی و درد را
در ریشه تجربه خواهید کرد. در ضمن شما باید هزینه سر کراتینه کردن موهای اکستنشن را پرداخت کنید.

فارق از مسئله ترمیم دوباره برخی از موهای اکستنشن که به رنگ های بلوند هستند پس از مدتی دچار موخوره شده و حالت طبیعی و زیبای خود را از دست می‌دهد.

هر چند که شما ممکن است از زبان آرایشگران بشنوید که این موها قابل رنگ شدن هستند، اما باید بگوییم در واقعیت اگر شما موهایتان را مجددا رنگ کنید برخورد اکسیدان با موها و سر کراتینه ها که همان نوعی چسب با پایه شیمیایی است، سبب جدا شدن چسب ها و گاها حل شدگی آنها می‌شود؛ پس عملا این موضوع از ریشه غیر ممکن است.

آرایشگر در هنگام نصب به شما توصیه می‌کند که از شامپو ها و روغن ها و برس های مخصوص باید استفاده کنید؛ پس این هزینه ها را به هزینه‌های دیگرتان اضافه کنید.

برای افرادی که موهای قسمت چتریشان کم است، باید اکستنشن ها را نازک تر کنند و به اصطلاح میکرو کردن گفته می‌شود، پس این هزینه را هم در نظر بگیرد.

در هنگام اکستنشن کرد لازم است موهای شما به صورت اریبی کوتاه شود و حالتی شبیه پیتاژ کردن به خود می‌گیرد و این به دلیل آن است که حجم موهای شما تا نقطه ای که موهای خودتان است، چندین برایر قسمت های پایینی می‌شود، و هنگامی که از داشتن اکستنشن منصرف شوید حتما باید موهایتان را به صورت یکدست و مرتب کوتاه کنید تا حالتی شبیه دم نداشته باشد.

اولین احساس نا خوشایند افراد پس از برداشتن اکستنشن این است که، افراد کاملا متوجه کاهش شدید حجم و مقدار موهای موهای خود می‌شوند که این موضوع در اولین حمام کردن بسیار وحشتناک خواهد بود.

پیشنهاد دوستانه

در پایان به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌توانید به جای هزینه‌های زیاد اکستنشن و مراقبت سخت و دائمی نبودن این کار، پول و زمان خود را صرف رسیدگی و بهبود موهای خود کنید و در زمینه های تغذیه و مراقبت از مو قدم بردارید تا علاوه بر نتایج دائمی و رضایت بخش، سختی و درد جسمی و روحی حاصل از استفاده از اکستنشن را به جان نخرید.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *