آیا اپیلاسیون خط مایو و بیکینی کاملا بی خطر است؟

اپیلاسیون خط مایو و بیکینی

از بین بردن مو‌های زائد بدن بخصوص در نواحی حساس بسیار مشکل است. هرچند که روش‌های مختلفی برای اپلاسیون وجود دارد اما هنوز هم یک روش کاملا بی خطر و بی درد کشف نشده است. در مجله لیلی لند مطالبی در این موضوع منتشر شده است. مطلبی که در ادامه می‌خوانید( اپیلاسیون خط مایو و بیکینی )یکی از این مقالاتی است که به نقل یکی از دوستان امروز در مچله درج شده است. اولین باری که خط مایو و بکینی ام را با موم برداشتم، فکر کردم می‌خواهم از درد بمیرم. بنظرم کاملا مطمئن نبودم که علت مرگ من دقیقاً چه چیزی گزارش خواهد شد. و کاملا مطمئن نبودم که آیا این درد دل دردناک من را خواهد کشت یا اشک‌های شرم آوری که بر اثر ترسیدن از این عمل می‌ریختم. من فوراً به این فکر افتادم، چرا کسی این کار را باید با خود انجام دهد، این درد وحشتناک حتی زمانی که برای نواحی کوچکی مانند اطراف ابرو نیز بکار می‌رود بسیار غیر قابل تحمل است.

اما چطور کسی می‌تواند این کار را در نواحی بزرگتری مانند خط مایو و بکینی انجام دهد. اما بعد از گذشت چند دقیقه، هنگامی که درد و شرم اشک ریختم اندکی کاهش پیدا کرد و احساس خجالت از من دور شد. به این موضوع پی بردم که اپیلاسیون بهترین روش از بین بردن مو‌های زائد است. هنوز هم به طور مرتب به سالن اپلاسیون برمی گردم تا زیبایی بدنم را حفظ کنم.

مزایای اپیلاسیون خط مایو و بیکینی چیست؟

بسیاری از خانم ها برای مسائل بهداشتی و تقویت رابطه جنسی، از بین بردن موهای ناحیه تناسلی را مفید می‌دانند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مردان جوان تمایل بیشتری به جذب خانم هایی دارند که موهای کمتری دارند، اما هنوز هیچ مطالعه‌ای رابطه مستقیمی بین بهبود رضایت جنسی و وجود یا عدم وجود مو را نشان نداده است. اما ما نمی‌دانیم که آیا این مسئله در احساس افراد نسبت به رابطه جنسی تأثیر می‌گذارد یا نه. و از دیدگاه بهداشت عمومی، با برداشتن موهای زائد، موجودات میکروسکوپی موجود در موهای زائد تقریبا از بین رفته اند.

نظرات مختلف برای اپیلاسیون

قدمت اپلاسیون به بیش از یک قرن می‌رسد. اما امروزه اپلاسیون نسبت به گذشته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این بدان معنا است که اکثر زنان اپیلاسیون را به عنوان یک روش محبوب برای رفع مو‌های زائد می‌پسندند. بنابراین واقعیت داستان رفع مو‌های زائد با اپیلاسیون چیست؟ مانند همه موضوعات، جوانب مثبت و منفی بسیاری وجود دارد.

اپیلاسیون خط مایو و بیکینی
اپیلاسیون خط مایو و بیکینی

خطرات اپیلاسیون:

در حالی که کار اپیلاسیون کاران دارای مجوز در سالن های معتبر به احتمال زیاد بی خطر هست، همیشه خطراتی وجود دارد. شایعترین عوارض آن سوختگی بر اثر موم داغ روی پوست است، واکنش های آلرژیک و عفونت ها، از دیگر عوارض است، ممکن است این عوارض بسیار شدید باشد، اما به ندرت رخ می‌دهد. بیشتر اوقات، سوختگی‌های کوچک یا عفونت‌ها می‌توانند در خانه با بهداشت خوب یا با آنتی بیوتیک‌های پزشک معالجه شوند. اما بعضی اوقات افراد باید در بیمارستان بستری شوند، تحت عمل جراحی قرار بگیرند و حتی زخم دائمی بهمراه داشته باشند.ئبا اطلاعاتی از این دست، چگونه کسی تصمیم می‌گیرد كه موم داغ اپلاسیون را دریافت كند؟ اگر به همه داستانهای ترسناک اعتقاد دارید، به نظر می‌رسد اپلاسیون بدترین ایده ای است که تا به حال دیده اید. اما اگر عقیده عامه را باور دارید، این بزرگترین اختراع بشر است. پس کدام رویکرد درست است است؟

انتخاب با شما است

این واقعا به شما بستگی دارد با اقدامات ایمنی و بهداشتی مناسب، به احتمال زیاد اپلاسیون بی خطر است. قبل از قرار ملاقات برای اپلاسیون، سالن زیبایی را بررسی کنید و مطمئن شوید که هم از نظر بهداشتی و هم بلحاظ تخصصی سالن درستی را انتخاب کرده‌اید و در آن احساس راحتی می‌کنید. مهمترین چیزی که به شما احساس امنیت خواهد داد، برسی وسایل، تجهیزات و موم است که باید تمیز و ضد عفونی باشند. متخصص زیبایی باید دستکش بپوشد و به سطح بدن بدون دستکش دست نزند. اگر همیشه شک دارید، خدمات اپلاسیون را انجام ندهید. هیچ کس نباید احساس امنیت را فقط برای از بین بردن موهای زائد قربانی کند!

انجام اپلاسیون و مراقب‌های بعد از آن

اپلاسیون کارشما قصد دارد این کار را برای شما انجام دهد، یا فکر می‌کنید این کار برای شما خطرناک است؟، بنابراین یک سالن خوب را انتخاب کنید! در حالت ایده آل، شما می‌خواهید کسی که تجربه زیادی در کار زیبایی داشته باشد این کار را برای شما انجام دهد، زیرا هر چه مدت اپلاسیون تان بیشتر طول بکشد، درد بیشتری را تجربه می‌کنید. قبل از انجام اپلاسیون یک مسکن ضعیف را حدود یک ساعت قبل استفاده کنید بطور مثال یک قرص استامینوفن یا ایبوپروفن گزینه خوبی است. و در پایان حتما 24 ساعت بعد از اپلاسیون از نزدیکی و پوشیدن لباس تنگ خوداری کنید.

منابع:
https://blogs.webmd.com/womens-health/20150910/is-it-safe-to-wax-down-there

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *