آیا از پوست خود در برابر خطرات بالقوه در خانه محافظت می‌کنید؟

آیا از پوست خود در برابر خطرات بالقوه در خانه محافظت می‌کنید؟

در مطلب (آیا از پوست خود در برابر خطرات بالقوه در خانه محافظت می‌کنید؟) از مجله لیلی لند به موضوعی اشاره کرده‌ایم که معمولا بیشتر افراد از آن آگاهی ندارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آیا به خوبی از پوست خود در برابر خطرات در خانه‌تان از خود محافظت می‌کنید؟

برای بعضی از افراد‌، مراقبت روزانه از پوست یک لذت واقعی است‌، برای برخی دیگر از افراد یک وظیفه کسل کننده و غیرقابل تحمل است و نیز غیر ضروری است و هر روز کارشناسان ما را با چیزهای جدیدی آشنا می‌کنند که قبلاً ذر موردشان نشنیده ایم که ممکن است روی پوست ما تأثیر منفی یا مثبتی بگذارد و امروز تصمیم گرفتیم شما را از مخاطرات این کار آگاه کنیم.

مهمترین خطرات مربوط به پوست:

نشستن در کنار پنجره ها و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در خانه:
مطالعات ثابت کرده اند که پنجره شیشه ای اشعه UVB را دفع می‌کند‌، اما به پرتوهای UVA اجازه می‌دهد تا به عمق پوست نفوذ کرده و سلول‌های پوستی را از بین ببرد. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم از نشستن طولانی در کنار پنجره خودداری کنید و همچنین استفاده از ضد آفتاب در خانه ای که بسیار در معرض آفتاب است نیز ضروری به نظر می‌رسد.

آیا از پوست خود در برابر خطرات بالقوه در خانه محافظت می‌کنید؟
آیا از پوست خود در برابر خطرات بالقوه در خانه محافظت می‌کنید؟

آیا از پوست خود در برابر خطرات بالقوه در خانه محافظت می‌کنید؟
قرار گرفتن در معرض دمای زیاد

اکثر خانم های خانه دار وقت خود را صرف پخت و پز می‌کنند و همه این موارد منجر به افزایش دمای بدن و در نتیجه پوست می‌شود که این امر منجر به افزایش تولید روغن و چربی و قرار گرفتن در معرض بسیاری از مشکلات می‌شود و بنابراین باید از قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد خودداری کنید.
استفاده از مایع سفید کننده، که باعث ایجاد حساسیت مضاعف پوست شما می‌شود‌، همانطور که رادیکال های آزاد موجود در آب کلر (که ماده اصلی همه سفید کننده‌ها است) باعث تسریع در پیری پوست و کاهش تولید کلاژن طبیعی می‌شوند.علاوه بر این‌، کلر باعث خشک شدن پوست و خارج شدن روغن های طبیعی از آن می‌شود و این باعث ترک خوردگی و ظهور لکه های تیره بر روی آن می‌شود و همچنین به آن کمک می‌کند. کلر سد محافظتی پوست را تضعیف می‌کند و باعث می‌شود حتی بعد از مدتی‌ ضعیف‌ و شکننده می‌شوند.
اکثر زنانی که در کشورهای خاور میانه در یک محیط خنک اما خشک قرار دارند‌، به دلیل استفاده از سیستم های تهویه هوا که باعث خشک شدن پوست می‌شوند‌، در معرض کمبود آب بدن قرار دارند و ضرورت استفاده از مرطوب کننده را برای جلوگیری از خشک شدن پوست فراموش می‌کنند.
استفاده از حوله های کثیف و روتختی و بالش و همچنین عدم اختصاص حوله یا بالش برای هر فرد‌، که انتقال میکروب ها و باکتری ها با آلوده کردن پوست مشکلات بی شماری را به همراه دارد. بنابراین باید مراقب باشید حوله ها و روکش های بالش را تمیز کرده و از آنها به صورت شخصی استفاده کنید.
ما کوشش کرده ایم تا شما را با مهمترین خطراتی که ممکن است پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد اشنا کنیم با افزایش دانش خود در مورد مواردی که ممکن است آنها را مهم ندانید به خود و خانواده خود کمک کنید.

منابع:
https://www.bashartek.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *