در اینجا 6 ایده وجود دارد که، با به کار بردن آن در دوران بارداری، درخشش خاصی خواهید داشت. و در ادامه چند واقعیت وجود دارد، که همیشه با بهترین حالت ایده آل ما مطابقت ندارد. مطمئناً ممکن است در دوران بارداری، ناخنها و موهای شما ضخیم تر باشد و بعضی از افراد دارای درخشندگی لطیفی در پوست خود باشند، اما ممکن است همه این اتفاقات زیبا، چند چیز ناخوشایند‌تری هم به همراه آورد؛ از جمله آکنه در دوران بارداری. امروز در مجله لیلی لند با ارائه چند راهکار، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید این دوران را، ایمن سپری کنید.

این که مطلب که لک های بزرگ و کوچک را مدتی در صورت خود تحمل کنید و سپس همه چیز به روز اول برگردد؛ یا اگر تا زمان بارداری همیشه پوست کاملاً زیبا و خوبی داشته‌اید؛ در دوران بارداری هم به همین منوال خواهد بود، کاملا در اشتباه هستید. تغییرات هورمونی که در طی این نه ماه اتفاق می‌افتد، می توانند جوش ها و یا لکه ها را با خود به ارمغان بیاورند. ، در این صورت، شما به سادگی نمی‌توانید از همان روش‌های درمانی که ممکن است قبل از بارداری استفاده کرده باشید، استفاده کنید؛ مانند رژیم غذایی، کاهش مصرف کافئین و ورزش روزمره و…
درمان آکنه شما در دوران بارداری، موضوع خاص دیگری است که باید 40 هفته از آن استفاده بمانید. در اینجا راهکارهایی را برای پاک کردن پوست در این دوران اختیار شما قرار می‌دهیم.

مدیریت آکنه در دوران بارداری شامل چه راهکارهایی است؟

اول از همه، شاید لازم باشد برخی از محصولات مورد علاقه خود را برای مبارزه با آکنه کنار بگذارید.
دکتر پاپری سکار گفت: محصولات حاوی رتینوئید یا رتینول و مشتقات ویتامین A در لیست ایمنی در دوران بارداری نیستند. دلیل این امر این است که تحقیقات نشان داده اند که، نسخه‌های مشخصی از این ماده می تواند به جنین در حال رشد آسیب برساند. اگرچه نسخه‌های خوراکی اولیه این ماده (مانند ایزوترتینوئین) خطرناک است، اما اکثر متخصصین پوست به بیماران می گویند که از همه مواد تشکیل دهنده این نوع محصولات دوری کنند.

همچنین اگر به خانواده آنتی بیوتیک‌های خوراکی مثل تتراسایکلین برای آکنه (از جمله داکسی سایکلین و مینوسیکلین) اعتماد هم داشته باشید، نمی توانید آنها را در دوران بارداری مصرف کنید؛ زیرا این امر می تواند، باعث تغییر رنگ دندانهای در حال رشد جنین و جلوگیری از رشد استخوان شود. دکتر تیفانی جی لیبی، متخصص پوست و مو در شهر نیویورک می گوید؛ آنتی بیوتیک های خوراکی و موضعی دیگری نیز وجود دارد که، ممکن است متخصص پوست شما را در دوران بارداری آن ها را برای شما امتحان کند.پس بهتر است با متخصص پوست خود کار همکاری کنید تا ببینید چه گزینه‌هایی برای شما مناسب‌تر است.

ناامید نشوید: هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید برای رفع آکنه در دوران بارداری از آنها استفاده کنید.

به گفته آکادمی پوست آمریکا، اسید ها و پاک کننده های طبیعی وجود دارند، که می توان آنها را در دوران بارداری برای بهبود وضعیت سلامت پوست بدون هیچ نگرانی استفاده کرد. استفاده از محصولات طبیعی و ارگانیک باعث می شود چراغ سبزی برای پوست در طول بارداری وجود داشته باشد. مثل طرفداران انتخاب تسکین پوست با چای سبز، که این ماده می‌تواند بسیار عالی منافذ پوست را پاک کند.

سایر مواد مؤثر در جنگ با لکه های آکنه در دوران بارداری را بشناسید

مواد متشکل از بنزوئیل پراکسید (به مقدار محدود و تحت نظر و تجویز پزشک)، ذغال فعال، ویتامین C و خاک رس. در مورد آکنه های متوسط ​​و پوست های روغنی و چرب، سکار توصیه می‌کند از ماسک‌های سفالی یک تا دو بار در هفته و بنزوئیل پراکسید به عنوان یک درمان لکه‌ای استفاده کنید. درمان لکه های آکنه را با سرم‌های حاوی ویتامینC و ماسک‌هایی که حاوی اسید گلیکولیک است ( با مشورت پزشک) امتحان کنید.

[در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نگرانی در مورد محصولات یا ترکیبات، حتما با پزشک خود صحبت کنید.]

آکنه در دوران بارداری
آکنه در دوران بارداری

چند توصیه برای جلوگیری از آنکه در دوران بارداری

وضعیت بالشت های خود را بررسی کنید.

شما ساعت های زیادی را در رختخواب می گذرانید و یا در خواب هستید، و یا احتمالا درادامه ی دوران بارداری، در حال چنگ و ضربه، کشتی گرفتن با آنها هستید. بنابراین مهم است که حتماً مطمئن شوید که بالش کاملا تمیز است. لیبی می گوید: “ما می دانیم که چربی ها، خاک و باکتری ها می توانند در بروز آکنه نقش داشته باشند. بنابراین، عاقلانه است که تماس این عوامل با پوست ما به حداقل برسد. از آنجایی که بالش ها می توانند چربی ها و خاک را به خود جمع کنند، شستن آنها به طور مرتب، حداقل یک یا دو بار در هفته، مفید است.”

گوش و گوش و گوش خود را از همیشه تمیز نگه دارید.

این تاکید بی دلیل نیست، دکتر سارکار، که طبع شوخی هم دارد، می گوید: “خدا را شکر که لبخند بچه دار شدن پاداش همه این سختی‌ها در پایان کاراست ”
او می گوید: همیشه میکروب ها و باکتری هایی روی صفحه نمایش گوشی و هدفون، حتی کنترل ها وجود دارند، که می توانند مستعد ایجاد عفونت و یا قارچ ها باشند؛ پس اطمینان حاصل کنید که مرتباً هفته‌ای یک مرتبه با پاک کردن اساسی مبتنی بر الکل از شر آنها خلاص شده‌اید.
سارکار می گوید، زمانی که شما دراین دوران هستید؛ صورت خود را از دست خود دور کنید به این معنی که زیاد سر و صورت خود را با دست مالش ندهید. بهتر است صورت خود را مرتبا با مواد ضد آکنه تمیز نگه دارید.

با خارجی ترین لایه پوست خود؛ درم صحبت کنید

دکتر لیبی می گوید روش های لایه برداری زیادی امروزه در دسترس متخصصان پوست و زیبایی قرار دارد، که می تواند آکنه ها را در دوران بارداری کنترل کند. تنها مشکل برخی از این راه حل‌ها، بی حس کردن صورت است که ممکن است برای کودک بی خطر نباشد، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت امکان، قبل از بارداری سعی کنید آکنه های خود را کنترل کنید.

لیبی می گوید، متأسفانه به دلیل نوسانات هورمونی، آکنه ها اغلب در دوران بارداری بدتر می شوند. وی می‌افزاید: “اگر شما از داروهایی برای درمان آکنه استفاده می‌کنید و قصد بارداری دارید، یا باردار شده اید، توصیه می کنم با یک متخصص پوست، در مورد رژیم درمانی پوست؛ که برای شما بی خطر و مؤثر است، مشورت کنید.”

سارکار توضیح می دهد که برخی از اتفاقات ناخوشایند مثل جوش های سفید یا جوش های سر سیاه گرفته تا آکنه های کامل کیستیک باشد. سارکار خاطرنشان می‌کند،خبر خوب است که پس از اتمام بارداری، ممکن است بخاطر درمان های به موقع و روش های نگه داری و مراقبت از پوست؛ پوست شما به همان حالت قبل برگردد.

امیدوارم با این نکات بتوانید از ایجاد هرگونه لکه بر روی پوست خود جلوگیری کنید، اما اگر در طی بارداری احساس ناخوشایند تری از پوست خود نسبت به دوره قبل از آن دارید، از دیدن یک متخصص پوست نترسید. فقط به این دلیل که زندگی ایجاب می کند که این مراحل را طی کنیم واین، به این معنی نیست که تغییرات هورمونی شما باید روی شما تأثیر منفی بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *