موثر ترین راه های طبیعی برای درمان جوش روی قفسه سینه

موثر ترین راه های طبیعی برای درمان جوش روی قفسه سینه

حضور آکنه در قفسه سینه می تواند شما را برای رفتن به استخر، کنار ساحل، سالن های ورزشی و حتی پوشیدن لباس های یقه باز معذب کند. وجود لکه های سیاه، جوش های سر سفید و ضایعاتی پر از چرک در نیمه تنه بالایی بسیار ناخوشایند است و می تواند به صورت ناخواسته نظر افراد دیگر را جلب کند. از آن جا که ناحیه قفسه سینه اغلب با لباس پوشیده شده است، عرق، تولید چربی اضافی و اصطکاک پوست با لباس می تواند عاملی برای ایجاد جوش روی قفسه سینه باشد. بنابراین می توان گفت ظهور این جوش ها تقریبا شایع است. اگر شما هم دچار چنین عارضه ای هستید، برای اطلاع از بهترین روش های طبیعی جهت درمان جوش روی قفسه سینه ما را در ادامه این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند همراهی کنید.

داروهای طبیعی بسیاری برای درمان جوش روی قفسه سینه وجود دارد. بسیاری از این داروها در طب سنتی برای از بین بردن باکتری ها در آکنه استفاده می شوند. ضمن این که این داروها می توانند التهاب را تسکین داده و میزان چربی پوست را نیز کاهش دهند.

در این مقاله شما نحوه استفاده از مواد طبیعی مانند روغن درخت چای، سرکه سیب، بلغور جو دوسر، آلوئه ورا و سایر داروهای طبیعی را برای کمک به از بین بردن آکنه روی قفسه سینه فرا خواهید گرفت.

اول از همه، مهم است بدانید چه چیزی باعث ایجاد جوش و آکنه در سینه می شود.

چه عواملی باعث ایجاد جوش روی قفسه سینه می شوند؟

دلایل شیوع آکنه روی قفسه سینه، دقیقا همانند دلایل ایجاد این ضایعه روی پوست صورت است. روی پوست غددی وجود دارد که برای محافظت ماده ای به نام سبوم را تولید می کنند. اگر این غدد به هر دلیل، سبوم بیش از حد تولید کنند، منافذ پوست مسدود شده و با آلوده شدن موجب ایجاد جوش می شوند. دلایل دیگری نیز برای ایجاد جوش روی قفسه سینه وجود دارد. محققان کلینیک مایو معتقدند که شیوع آکنه دلایل زیر را دارد:

  • رژیم غذایی ناسالم
  • کار در محیط آلوده
  • مصرف داروهای خاص
  • قرار گرفتن تحت استرس عاطفی یا فیزیولوژیکی

یکی دیگر از دلایل ایجاد آکنه قفسه سینه، پوشیدن لباس تنگ است که اجازه نمی دهد پوست شما نفس بکشد و منافذ پوستی قفسه سینه را مسدود می کند.

چرا درمان جوش روی قفسه سینه دشوار است؟

درمان های خانگی یکی از راه های موثر برای از بین بردن آکنه روی قفسه سینه می باشند. با این حال، عوامل متعددی وجود دارد که درمان آکنه قفسه سینه را مشکل تر از آکنه صورت می کند. در مجله Archives of Dermatology، بیماری به نام آکنه مکانیکا تعریف شده است. این اتفاق زمانی می افتد که آکنه در قفسه سینه با مواردی مانند مالیدن لباس که باعث ایجاد اصطکاک و فشار بر روی پوست می شود، ارتباط دارد. اگر آکنه به این دلیل ایجاد شده باشد معمولا درمان دشواری دارد.

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود درمان جوش های قرمز بر روی قفسه سینه دشوار باشد، این است که با نوع پوست در این ناحیه از سایر بخش های بدن متفاوت تر است. محققان وب سایت Acne می گویند که پوست کمر و سینه حاوی سبوم بیشتری است. بنابراین محیط ایده آلی برای رشد باکتری می باشد. ضمن این که پوست این نواحی ضخیم تر است و منافذ باز تری دارد. بنابراین بیشتر مستعد ورود چرک و آلودگی می باشد.

بهترین درمان های خانگی برای درمان جوش روی قفسه سینه

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان عالی طبیعی برای از بین بردن آکنه قفسه سینه است. روغن درخت چای حاوی ترکیبات ضد باکتری، ضد التهابی و ضد قارچی است که می تواند باعث کاهش التهاب در حفره های مسدود شده شود. روغن درخت چای برای درمان همه انواع آکنه مفید است. زیرا از باکتری های عامل آکنه در پوست می کاهد. روغن درخت چای همچنین یک درمان خانگی عالی برای جوش های سر سفید و سر سیاه است.

بسیاری از آزمایشات علمی اثر روغن درخت چای را برای درمان آکنه و کاهش ظاهر جوش ها تایید کرده اند. به عنوان مثال،  مجله Letters in Applied Microbiology در مورد خواص ضد باکتریایی روغن درخت چای گزارشی را منتشر کرده است. این بررسی نشان داد که روغن چای در مواجهه با طیف وسیعی از باکتری ها از جمله Propionibacterium acnes که یک سلول باکتریایی مرتبط با شیوع آکنه است موثر می باشد.

یک مطالعه در استرالیا نشان داد که روغن درخت چای دارای مزایای بیشتری نسبت به بنزوئیل پراکسید در درمان شیوع آکنه می باشد. محققان کشف کردند که استفاده از روغن چای نسبت به استفاده از محصولات بنزوئیل پراکسید، کمتر باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. محققان نتیجه گرفتند که روغن درخت چای یک درمان موثر آکنه با عوارض جانبی کم است.

نحوه استفاده

برای استفاده از روغن درخت چای به طور موثر، باید آن را با روغن های حامل رقیق کنیم.

  • 5 الی 10 قطره روغن درخت چای را به 30 میلی لیتر روغن حامل مانند روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، روغن گل رز یا روغن نارگیل اضافه کنید.
  • با استفاده از یک تکه پنبه، آن را به آکنه قفسه سینه بمالید.
  • برای جلوگیری از آکنه، کاهش باکتری ها و التهاب در منافذ های آلوده روزانه از این روش استفاده کنید.
روش دوم:
  • 5 الی 10 قطره روغن درخت چای را با ژل آلوئه ورا یا عصاره عنبر سائل (30 میلی لیتر) مخلوط کرده و به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست از آن استفاده کنید.
  • این ترکیب را با استفاده از یک تکه پنبه، به پوست آسیب دیده قفسه سینه بمالید و اجازه دهید خشک شود.
  • 3 بار در روز برای درمان جوش روی قفسه سینه از این روش استفاده کنید.

برخلاف سایر اسانس های دیگر (به غیر از روغن اسطوخودوس)، می توانید روغن درخت چای را به طور مستقیم به جوش آلوده (درمان موضعی) بمالید. کافی است یک یا دو قطره روغن درخت چای را روی پنبه ریخته و به طور مستقیم روی جوش های التهابی بمالید تا عفونت و التهاب کم شود.

روغن اسطوخودوس

یکی دیگر از روغن های مفیدی که می توانید برای از بین بردن آکنه از قفسه سینه استفاده کنید روغن اسطوخودوس است. روغن اسطوخودوس مانند روغن درخت چای دارای اثر ضد باکتری و ضد التهابی بر روی التهاب پوست و جوش است.

مطالعه ای که در مجله Molecules منتشر شد، نشان داد که اسانس اسطوخودوس دارای اثر ضد باکتری قوی بر علیه پروتئین های باکتری Propionibacterium acnes می باشد. سایر مطالعات نشان داده اند که اسطوخودوس می تواند به کاهش قرمزی، التهاب و تورم که همراه با عفونت های پوستی است، کمک کند.

شما می توانید از این روغن مانند روغن درخت چای برای کاهش تعداد جوش های روی سینه  استفاده کنید.

آلوئه ورا

شما می توانید با استفاده از آلوئه ورا برآمدگی های قرمز و جوش را در نیم تنه بالایی بدن کاهش دهید. آلوئه ورا یک درمان طبیعی ضد التهابی برای التهاب پوست است و خواص مفید آن به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند. نکته مهم در مورد استفاده از آلوئه ورا برای آکنه این است که می توانید آن را به تنهایی استفاده کرده یا با روغن درخت چای یا روغن اسطوخودوس، به منظور افزایش اثر ضد آکنه، مخلوط کنید.

آلوئه ورا یک درمان اثبات شده برای آکنه است. به عنوان مثال، The Journal of Dermatology Treatment گزارش داد که آلوئه ورا می تواند برای درمان موثر آکنه های خفیف تا متوسط استفاده شود. در واقع، تحقیقات نشان داده اند که وقتی ژل آلوئه ورا همراه با ترتینوئین مورد استفاده قرار گرفت، اثرات ترتینوئین بر آکنه را افزایش داد. این ترکیب باعث کاهش پوسته پوسته شدن و قرمزی که یک عارضه جانبی معمول بعد از مصرف ترتینوئین است، شد.

مطالعات دیگر در مورد مزایای آلوئه ورا برای پوست نشان می دهد که این ماده حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری برای داشتن پوست سالم می باشد. آلوئه ورا همچنین حاوی سالیسیلیک اسید است که در درمان آکنه برای پاک کردن منافذ و جلوگیری از ضایعات استفاده می شود. آلوئه ورا با افزایش تولید کلاژن، ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده

برای استفاده از آلوئه ورا موارد زیر را انجام دهید:

  • برای کاهش شدت آکنه، ژل خالص آلوئه ورا را مستقیما بر روی جوش بمالید.
  • این فرایند را دو بار در روز انجام دهید تا از قرمزی و تحریک منافذ ملتهب خلاص شوید.

گیاه فندق افسون گر

فندق افسون‌ گر یک قابض طبیعی است که می تواند به سرعت منافذ التهابی قفسه سینه را درمان کند. خواص قابض آن به خشک کردن جوش های آلوده کمک می کند. فندق افسون گر همچنین یکی از بهترین درمان های خانگی برای جوش های زیر پوستی است.

مجله Inflammation نیز در مورد فعالیت ضد التهابی فندق افسون گر گزارشی را منتشر کرده است. محققان دریافتند که این گیاه به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی و قابضش برای درمان جوش روی قفسه سینه مفید است. فندق افسون گر همچنین باعث کاهش التهاب ناشی از آکنه می شود و به از بین بردن باکتری های آکنه کمک می کند.

نحوه استفاده

استفاده از این گیاه بسیار ساده است.

  • یک تکه پنبه را به عصاره این گیاه آغشته کنید و بر روی پوست قفسه سینه بمالید.
  • دو تا سه بار در روز برای کاهش التهاب، پاک کردن باکتری از منافذ های آلوده و از بین بردن آکنه های قفسه سینه از این روش استفاده کنید.

جو دوسر

استفاده از ماسک تهیه شده با جو دوسر یکی از بهترین روش های درمان جوش روی قفسه سینه است. جو دوسر یک عامل ضد التهابی و پاک کننده طبیعی است که می تواند منافذ آلوده را پاکسازی کرده و چربی اضافه پوست را بگیرد. بلغور جو دوسر همچنین می تواند درد التهاب را کم کرده و روند بهبودی را سرعت ببخشد.

مطالعات مربوط به خواص درمانی جو دوسر برای پوست نشان می دهد که این ماده دارای طیف گسترده ای از کاربردها است. به عنوان مثال، یک مجله تخصصی پوست گزارش داد که جو دوسر ضمن درمان باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، می تواند خارش را کاهش داده، عفونت های پوستی را درمان کرده و التهاب را تسکین دهد.

نحوه استفاده

  • 2 قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب کافی را به شکل خمیر درآورید.
  • به آرامی ماسک را روی آکنه قفسه سینه ماساژ داده و صبر کنید تا خشک شود.
  • سپس پوست را با آب گرم بشویید و خشک کنید.
  • 2 الی 3 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.
روش دیگر:
  • وان حمام را با آب گرم پر کنید و 1 تا 2 فنجان جو دوسر داخل آب بریزید.
  • با استفاده از دست بلغور جو دوسر را در آب له کنید تا عصاره اش بیرون بیاید.
  • برای تقویت فعالیت ضد باکتریایی بلغور جو دوسر، چند قطره اسانس اسطوخودوس به آب اضافه کنید.
  • این روش نه تنها کمک می کند تا جوش روی قفسه سینه سریعتر درمان شود، بلکه اعصاب را نیز آرام می کند.
  • 20 دقیقه در وان بدنتان را خیس کنید.
  • سپس با آب گرم دوش بگیرید و پوست خود را خشک کنید.

جوش شیرین

خواص ضد باکتری و ضد التهابی جوش شیرین آن را به یک درمان طبیعی برای جوش روی قفسه سینه تبدیل کرده است. جوش شیرین برای جلوگیری از التهاب و کاهش قرمزی موثر است. بافت دانه دانه  آن یک لایه بردار خوب برای تمیز کردن منافذ مسدود شده و کاهش ظاهر آکنه و جوش های سر سفید است.

مطالعه ای در مورد خواص این ماده نشان داد که جوش شیرین یک عامل ضد باکتری طبیعی است که انواع مختلف باکتری ها را از بین می برد. مطالعات دیگر نشان داده اند که جوش شیرین یک اثر شفا بخش بر روی زخم ها دارد و می تواند به سرعت روند بهبودی کمک کند.

این ماده یک درمان عالی برای کاهش اندازه و التهاب جوش های بزرگ در قفسه سینه و تخلیه چرک آن ها می باشد.

نحوه استفاده

  • 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین، 2 قاشق سوپ خوری آب و 1 قاشق چای خوری آب لیمو را به شکل خمیر رقیق درآورید.
  • این محلول را به طور مستقیم روی جوش مالیده و 15 دقیقه صبر کنید.
  • سپس پوست را شستشو داده و خشک کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، از آبلیمو استفاده نکنید زیرا ممکن است بیش از حد سوزش ایجاد کند.

سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان طبیعی است و علاوه بر این که پوست شما را پاک می کند، منافذ مسدود شده را نیز باز خواهد کرد. سرکه سیب حاوی مقادیر بالای اسید استیک است که یک عامل ضد عفونی کننده و ضد التهابی طبیعی برای از بین بردن میکروب های آکنه می باشد. سرکه سیب همچنین یکی از بهترین داروهای خانگی برای جوش است.

نحوه استفاده

  • سرکه سیب خام و آب را به میزان مساوی ترکیب کنید.
  • با استفاده از یک تکه پنبه، محلول را روی قفسه سینه بمالید تا باکتری ها از روی پوست پاک شود.
  • دو بار در روز به منظور سرعت بخشیدن به درمان جوش روی قفسه سینه از این درمان استفاده کنید.

اگر تا به حال از سرکه سیب استفاده نکردید، حتما ابتدا مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوست تست کنید.

اسکراب شکر

یکی دیگر از راه های طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست از روی قفسه سینه و منافذ آن، استفاده از اسکراب شکر است. بافت غلیظ شکر کمک می کند تا چربی اضافی و گرد و خاکی که باعث آکنه می شود از بین برود.

در اسکراب شکر، می توانید مقداری آبلیمو برای مبارزه با شیوع آکنه در قفسه سینه اضافه کنید. آبلیمو حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که یک ماده طبیعی برای از بین بردن جوش محسوب می شود. عسل نیز خواص ضد باکتری و آرامبخش بر روی پوست ملتهب دارد.

نحوه استفاده

  • 1/4 فنجان شکر، آب نصف یک لیمو و 1 قاشق غذا خوری عسل خام را مخلوط کنید.
  • به آرامی این ترکیب را روی قفسه سینه ماساژ دهید.
  • 5 دقیقه صبر کنید و سپس اسکراب را پاک کنید.
  • 1 الی 2 بار در هفته این درمان را انجام دهید تا منافذ پوستتان از سلول های مرده و آلودگی پاک شده و از شیوع بیشتر آکنه جلوگیری شود.

کرم روی

بسیاری از افراد گزارش داده اند که استفاده از مکمل روی، آکنه قفسه سینه شان را درمان کرده است و از ایجاد جوش ها و التهاب منافذ جلوگیری کرده است.

مجله Cutaneous and Ocular Toxicology گزارش داده که بسیاری از افراد مبتلا به آکنه متوسط تا شدید کمبود روی، ویتامین A و E دارند. محققان این مجله معتقدند که با بهره گیری از یک رژیم غذایی حاوی روی، ویتامین A و E می توان شانس درمان آکنه را افزایش داد. رعایت رژیم سالم حاوی تمام ویتامین های مناسب و مواد مغذی نیز می تواند به جلوگیری از شیوع بیشتر آکنه کمک کند.

اگر از جوش های بزرگ و دردناک بر روی قفسه سینه رنج می برید، می توانید از روی به عنوان یک کرم موضعی استفاده کنید یا مکمل روی بخورید. می توانید از لوسیون حاوی 1.2٪ روی خریداری کرده و از آن 2 بار در روز بر روی آکنه قفسه سینه بمالید تا آکنه برطرف شود.

همچنین می توانید با مصرف مکمل یا مواد غذایی حاوی روی، میزان روی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. توصیه نمی شود که روزانه بیش از 50 میلی گرم روی مصرف کنید. زیرا روی بیش از حد می تواند در جذب سایر عناصر در بدن تداخل ایجاد کند.

سایر روش ها درمان جوش روی قفسه سینه

در این مقاله به بسیاری از روش های درمان جوش روی قفسه سینه اشاره کردیم. با این حال، اگر شیوع این جوش ها زیاد بود و روش های طبیعی نتوانست آن ها را درمان کند، باید از سایر روش های استفاده کنید. این روش های باید حتما توسط متخصص پوست و مو تجویز شوند.

برخی از درمان های رایج که متخصصین پوست برای درمان موارد شدید آکنه استفاده می کنند عبارتند از:

پراکسید بنزوئیل: این دارو کمک می کند تا باکتری روی جوش کم شود و با ایجاد خشکی بیش از حد پوست را پاک می کند. عوارض جانبی آن نیز خشکی، خارش، و قرمزی است.
اسید سالیسیلیک: برای کاهش قرمزی و لایه برداری از پوست جهت حذف سلول های مرده پوست از این درمان استفاده می شود. این دارو می تواند کهیر و قرمزی پوست ایجاد کند.
رتینوئید ها: برای پاک کردن منافذ و کاهش شدت شیوع آکنه از این دارو استفاده می شود. رتینوئید ها می توانند باعث تحریک و حساسیت پوست شوند.
آلفا هیدروکسی اسید: این دارو با لایه برداری از پوست مانع از ورود پوسته ها و ایجاد عفونت می شود.

چگونه از ایجاد جوش روی قفسه سینه جلوگیری کنیم؟

اگر پوست دارای آکنه دارید و از شیوع جوش در قفسه سینه رنج می برید، باید اقدامات پیشگیرانه را بهبود پوست و جلوگیری از آکنه انجام دهید.

در ادامه به چند نکته برای جلوگیری از آکنه روی قفسه سینه اشاره می کنیم:

  • به طور منظم و برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ، ایجاد عفونت ها و آلوده شدن، پوست قفسه سینه را لایه برداری کنید. می توانید از لیف لایه بردار برای حذف سلول های مرده پوست و جلوگیری از اضافه شدن چربی به آکنه روی قفسه سینه استفاده کنید.
  • چند قطره روغن درخت چای را به شامپو بدن خود اضافه کنید. این کار باکتری های عامل آکنه را در هنگام شستشو بدن از بین می برد.
  • لباس های تمیز و گشاد بپوشید تا پوست شما نفس بکشد و از ایجاد باکتری و بروز آکنه جلوگیری شود.
  • پس از عرق کردن برای از بین بردن باکتری های عامل آکنه دوش بگیرید.

3 پاسخ

  1. مطالبتون خیلی جامع و کامل بود واقعا من خوشم اومد سایتتون هم یه ظرافت و زیبای خاص خودشو داشت در عین سادگی در کل ممنون بابت این اطلاعات *.*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *