مواد غذایی ضد چین و چروک که مصرف آن ها برای جوان ماندن پوست مفید است

مواد غذایی ضد چین و چروک

آنچه که ما می خوریم و می نوشیم اغلب بر روی پوستمان اثرات خود را نشان می دهد. چند شب بی خوابی، نوشیدن الکل و مصرف وعده های غذایی غیر معمول، باعث می شود که نشانه هایی از خستگی و پیری زودرس روی پوستمان ایجاد شود. اما شما به راحتی می توانید با استفاده از مواد غذایی ضد چین و چروک از چین و چروک های غیر معمول جلوگیری کرده و پوستتان را با مواد مغذی ار دورن تغذیه کنید. اگر می خواهید وضعیت پوستتان را بهبود ببخشید، باید مصرف مواد غذایی ضد چین و چروک را که در ادامه این مطلب مجله لیلی لند آن ها را معرفی می کنیم، در نظر داشته باشید.

مواد غذایی ضد چین و چروک

آووکادو

آووکادو یک ماده غذایی فوق العاده عالی و درمان مناسبی برای مشکلات مختلف پوستی شماست. این میوه غنی از اسید های چرب ضروری است که پوست شما را تغذیه کرده و مرطوب می کند. علاوه بر خود آووکادو، روغن آووکادو نیز یکی از بهترین روغن های گیاهی برای بهبود سلامت پوست است.

آووکادو حاوی ویتامین E و ویتامین B است که پوست را صاف کرده و برای بهبود خاصیت ارتجاعی آن لازم هستند. ویتامین B ویتامینی است که اگر می خواهید علائم قابل رویت پیری را کمتر کرده و چروک های سینه، صورت و گردن را بکاهید باید از آن بیشتر استفاده کنید. آووکادو همچنین غنی از ویتامین C است که یک ماده طبیعی است برای تولید اپیدرم در پوست می باشد.

مواد غذایی ضد چین و چروک
مواد غذایی ضد چین و چروک

انواع توت

توت ها پر از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را از بین می برند و از آسیب پوستی جلوگیری می کنند. آن ها به بازسازی سلول ها کمک کرده و پوست جدید و نرمی برای ما به جا می گذارند. اگر در مورد آلاینده های محیطی و تاثیر آن ها بر روی پوست خود نگران هستید و می ترسیدید که بعضی از سموم پوستتان را خراب کند، توت بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بلوبری و تمشک در بین انواع توت از ویژگی های ضد چروک بهتری برخوردار هستند. بلوبری وحشی یک نیروگاه از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را در اختیار شما قرار می دهد. آنها حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین ها و ویتامین C هستند. هر دو این مواد رادیکال های آزاد را از بین می برند و اثرات ضد پیری دارند. توت ها همچنین منبع خوبی از ویتامین E می باشند و از پوست مراقبت می کنند.

ماهی سالمون

همه ماهی های چرب منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اما ماهی سالمون ممکن است بهترین گزینه برای برآورده ساختن نیازهای تغذیه ای بدن و حفظ طراوت پوست شما باشد. اسیدهای چرب امگا 3 یک نوع مرطوب کننده پوست هستند و از بدن در برابر آسیب UV که اغلب باعث چین و چروک زودرس می شود، محافظت می کنند. اسیدهای چرب امگا 3 دارای مزایای شگفت انگیز دیگری نیز برای بدن هستند. تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است نشان می دهد که امگا 3 برای پیشگیری از سرطان پستان نیز مفید می باشد.

انتخاب ماهی سالمون وحشی، زمانی که به دنبال ماهی می گردید که عاری از سموم (جیوه و آفت کش ها) است، یک انتخاب عالی است. رنگ صورتی شگفت انگیز گوشت سالمون نتیجه وجود آنتی اکسیدان قوی به نام آستاگزانتین در بدن این حیوان است. این کاروتنوئید برای از بین بردن رادیکال های آزاد، که زمانی که به شدت در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته اید ایجاد می شود، یک انتخاب هوشمندانه است. بنابراین دو بار در هفته از این ماهی استفاده کنید. این شکل از تغذیه نه تنها چین و چروک را خنثی می کند، بلکه باعث حفظ سلامت کلی بدن نیز می شود.

عسل

عسل اغلب در ماسک های با کیفیت استفاده می شود. این ماده دارای ماهیت جاذب رطوبت است. این کلمه به این معنی است که وقتی در معرض هوا قرار می گیرد، به طور طبیعی رطوبت را از هوا، جذب کرده، در نتیجه پوست هیدراته شده و از خشکی جلوگیری می شود.

عسل مانند شکر موجب التهاب نمی شود. اما از پوست شما محافظت می کند و باکتری های مضر را می کشد. عسل فرآوری نشده و خام سرشار از آنتی اکسیدان است و باید در حد اعتدال به عنوان یک شیرین کننده طبیعی برای افزایش درخشش پوست از آن استفاده شود.

ماست طبیعی یا کفیر

ماست طبیعی، تمام مزایای پروبیوتیک را وارد بدن می کند. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی برای بدن هستند که از پوست از داخل و خارج محافظت کرده و آن را تغذیه می کند. شما باید ماست فرآوری نشده استفاده کنید تا جادوی آن را بر روی هرگونه التهاب یا قرمزی شاهد باشید. از طرفی ماست و کفیر سلامت دستگاه گوارش را ارتقاء می دهند. هنگامی که دستگاه گوارش سلامت باشد، احتمال ابتلا به هر گونه بیماری پوستی کمتر شده و سیستم ایمنی بدن می تواند به بهترین نحو عمل کند.

اگر ماست دوست ندارید می توانید نوشیدنی شیرین تخمیر شده یا دوغ کفیر را جایگزین ماست کنید. این نوشیدنی ها یکی دیگر از مواد غذایی پروبیوتیک هستند که سه برابر بیشتر از ماست معمولی حاوی پروبیوتیک می باشند.

آجیل

یکی دیگر از مواد غذایی ضد چین و چروک انواع مغز ها می باشد. این خوراکی ها مانند بادام، بادام زمینی، گردو، پسته و یا فندق جایگزین سالمی برای میان وعده های شیرین است که همگی موجب ایجاد التهاب در بدن می شوند.

بادام با ویتامین E غنی شده و به مبارزه با آکنه، پسوریازیس و اگزما کمک می کند. بادام زمینی نیز ویتامین E و سلنیوم دارد. بنابراین برای مبارزه با چین و چروک عالی است. گردو بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 بوده و پوست را تغذیه و نرم می کند.

چای سبز

مواد غذایی ضد چین و چروک
مواد غذایی ضد چین و چروک

دفعه بعد که در انتخاب نوشیدنی خود تردید داشتید، حتما چای سبز را انتخاب کنید. این نوشیدنی شامل بسیاری از کاتچین ها، که آنتی اکسیدان های قوی هستند و می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند، می باشد. برای کسب حداکثر نتیجه و بهبود ظاهر پوست خود بهتر است چای سبز کیسه ای استفاده نکنید.

در کنار این نکته اگر می خواهید میزان مصرف آنتی اکسیدانتان را افزایش دهید، مقداری آب لیمو و عسل را به این چای اضافه کرده و هر روز آن را میل کنید. به این ترتیب پوستتان جوانسازی می شود. این نوشیدنی برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصول سرد نیز مفید است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی می تواند برای گردش خون و پوست مزایای بسیاری داشته باشد. اما باید به طور منظم به مدت 6 هفته از آن استفاده کنید تا اثر مثبتش را بر روی پوست شاهد باشید. گوجه فرنگی غنی از ویتامین C است. همان طور که می دانید ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند و پوست را قوی تر و محکم تر می کند.

در عین حال، گوجه حاوی لیکوپن می باشد. لیکوپن ماده شیمایی است که از پوست در برابر آسیب های UV محافظت کرده و می تواند از بیماری های مختلف جلوگیری کند. گوجه فرنگی توانایی های ضد سرطانی زیادی دارد. یادتان نرود که هر چه گوجه قرمز تر باشد، برای بدن مفید تر است.

گندم سیاه

با خوردن مقداری گندم سیاه خوشمزه در روز پوست خود را تقویت کنید. گندم سیاه منبع خوبی از پروتئین است و حاوی هشت اسید آمینه ضروری است که باعث بهبودی پوست می شود. این ماده همچنین منبع خوبی از روتن است. روتن ماده ای است که به شما کمک می کند تا از ویتامین C استفاده کنید و سطح کلاژن بدن خود را بالا ببرید. از این گندم برای تهیه فرنی استفاده کنید یا از آرد آن برای تهیه نان و کیک بهره ببرید.

هویج

هویج به خاطر توانایی ای که برای محافظت از قدرت بینایی دارد، بسیار معروف شده است، اما اکنون مشخص شده است که این ماده یکی از مواد غذایی ضد چین و چروک نیز محسوب می شود. هویج حاوی ویتامین C و مقدار زیادی بتا کاروتن می باشد که از پوست در برابر آسیب ناشی از خورشید محافظت می کند.

فقط باید بدانید که هویج یکی از آلودگی ترین سبزیجات است. زیرا برای رشد آن از بسیاری از آفت کش ها و مواد شیمیایی استفاده می شود. پس در صورت امکان از هویج ارگانیک استفاده کنید یا اگر هویچ صنعتی استفاده می کنید حتما آن را ضد عفونی کرده و تمیز بشویید. در ضمن هویج برای درمان زخم و سوختگی های جزئی نیز مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *