دستور تهیه کرم ضد آفتاب خانگی غیر سمی به روش سنتی

کرم ضد آفتاب خانگی

من مطمئن هستم که شما قبلا در مورد اهمیت محفظت از پوست خود در برابر اشعه خورشید، اطلاعات مفیدی دارید و به این موضوع اهمیت می دهید. اما آیا می دانید که بیشتر کرم های ضد آفتاب می توانند به بدن ما آسیب برسانند؟ مواد شیمیایی مانند oxybenzone، octocrylene و retinyl palmitate (که معمولا در فرمول های ضد آفتاب استفاده می شود) مشکوک به ایجاد اختلال در غدد درون ریز هستند. این نکته به این معنی است که هورمون ها عملکرد شما را تغییر می دهند. در این مطلب مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند می خواهیم با هم یک کرم ضد آفتاب خانگی و البته غیر سمی را تولید کنیم. پس با ما همراه باشید.

حتی با وجود آگاهی ما نسبت به این موضوع که فرموله کردن یک کرم ضد آفتاب خوب نیاز به دانش جدی در مورد شیمی دارد، اما از سویی می دانیم که طبیعت همیشه دارای گزینه های خوبی برای ارائه است.

اگر قصد رفتن به ساحل را نداشته باشید، و یا مجبور نباشید تمام طول روز را زیر نور خورشید بگذرانید، در نتیجه شما به حفاظت فوق العاده قوی نیاز ندارید. پس می توانید برای این مواقع کرم های ضد آفتاب خود را با استفاده از مواد طبیعی که برای پوست و بدن شما مناسب است، تهیه کنید.

طرز تهیه تهیه کرم ضد آفتاب خانگی

  • سه قاشق سوپ خوری روغن شاهدانه
  • سه قاشق سوپ خوری روغن نارگیل
  • دو قاشق سوپ خوری ویتامین E
  • بیست قطره روغن دانه هویج
  • یک قاشق سوپ خوری اکسید روی (زینک اکسید)

همه مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف مخلوط کنید (هنگام افزودن اکسید روی، برای جلوگیری از استنشاق (بوئیدن) آن، از ماسک استفاده کنید).

مخلوط را برای چند دقیقه هم بزنید تا مواد اولیه به خوبی با هم همگن شوند.

از آنجا که تعیین SPF یک محصول با جمع آوری SPF از تمام مواد منحصر به فرد مورد استفاده در فرمول انجام می شود؛ اگر ما بدون اندازه گیری دقیق به شما بگوییم که این لوسیون دارای SPF 35 است، بسیار غیر حرفه ای خواهد بود. جدا از این، SPF انواع روغن های طبیعی می تواند متفاوت باشد (به عنوان مثال: SPF روغن دانه هویج 35-40 است).

فراموش نکنید که این کرم ضد آفتاب خانگی با روشی آزمایشگاهی و دقیق تهیه نشده است. با این حال در مقایسه با اکثر لوسیون های سمی و شیمیایی، که به سلامتی شما آسیب می زنند، قطعا بهتر است.

روش استفاده از کرم ضد آفتاب خانگی

اولین نکته اینکه همیشه قبل از استفاده ظرف حاوی لوسیون را به خوبی تکان دهید تا همگن شود. چون که اکسید روی به دلیل سنگین بودن در انتهای ظرف ته نشین می شود.

سپس یک قاشق غذاخوری از لوسیون را روی صورت و گردن خود پخش کنید و کمی ماساژ دهید. همچنین اگر قفسه سینه شما نیز در معرض آفتاب قرار می گیرد، یک قاشق غذاخوری دیگر نیز برای این منطقه در نظر بگیرید. چراکه پوست قفسه سینه بسیار نازک است و بیش از باقی بخش های بدن می تواند در اثر اشعه خورشید،بسوزد و دچار پیری زودرس شود.

اگر زیاد عرق می کنید، بهتر است که این لوسیون را در طول روز 2 تا 3 بار تمدید کنید. قبل از تمدید لوسیون به روش های معمول لوسیون قبلی را از روی پوست پاک کنید. همچنین فراموش نکنید که در انتهای شب و پیش از خواب نیز این کرم ضد آفتاب خانگی را از روی پوست خود پاک کنید. چراکه به دلیل خاصیت چرب بودن روغن، مستعد جذب آلودگی های مختلف خواهد بود.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب خانگی

ساختار روغن شاهدانه بسیار شبیه به یکی از چربی های طبیعی بدن است، در نتیجه برای بهبود پوست آسیب دیده، درمان بافت ها و حفظ یکپارچگی میزان آب و چربی پوست، ایده آل است. همچنین با توجه به میزان بالای اسیدهای چرب ضروری، روغن شاهدانه یک انتخاب عالی برای مردم مبارزه با اگزما، درماتیت و دیگر بیماری های پوستی، در ارتباط با خشکی، قرمزی و سوزش مکرر است. SPF روغن شاهدانه 6 است.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی پوست است که پوست را فوق العاده نرم و هیدراته می کند. همچنین به راحتی جذب می شود. روغن نارگیل دارای SPF چهار الی شش است.

اگر چه ویتامین E دارای SPF نیست؛ اما یک آنتی اکسیدان قوی است که سلول های زنده را از رادیکال های آزاد محافظت می کند. حتما می دانید که علت اصلی پیری زودرس و ظهور لکه های پیری همین رادیکال های آزاد هستند. ویتامین E انعطاف پذیری و استحکام پوست را بهبود می بخشد و از رشد سلول های جدید پشتیبانی می کند. در آخر، اما نه کم، این ویتامین به عنوان نگهدارنده طبیعی عمل می کند. به عنوان مثال لوسیون شما را برای حداقل 4 ماه قابل استفاده نگه می دارد.

روغن دانه هویج پوست را تغذیه و جوان سازی می کند؛ و در عین حال، لکه های تیره (که اغلب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب است)، به لطف خواص آنتی اکسیدانی قوی آن را کاهش می یابد. روغن دانه هویج دارای SPF سی و پنج الی 40 است.

اکسید روی یکی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده ای است که در فرمول بندی کرم ضد آفتاب آن استفاده می شود (همراه با دی اکسید تیتانیوم). این ماده محافظ فیزیکی قدرتمندی در برابر اشعه های UVA و UVB خورشید است.

نکته: اطمینان حاصل کنید که اکسید روی که خریداری می کنید، میکرونیزه باشد.

بهترین نکته درباره این لوسیون این است که 100٪ طبیعی است. با این وجود، از آنجا که روغن های ضروری بسیار غلیظ هستند، توصیه می کنیم محصول را در یک منطقه کوچک پوست اول آزمایش کنید. اگر در 24 ساعت آینده احساس سوزش یا خارش یا قرمزی نداشته باشید، می توانید پیش بروید و از کرم ضد آفتاب خانگی خود استفاده کنید! حال وقت آن است که بیرون بروید و دوز روزانه ویتامین D خود را دریافت کنید!

دستور تهیه کرم ضد آفتاب خانگی غیر سمی به روش سنتی
کرم ضد آفتاب خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *