سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوبترین غذاها در سراسر جهان است. برخی از آن به عنوان میان وعده و برخی نیز به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده می کنند. تاریخچه اختراع سیب زمینی سرخ کرده به این شیوه که در حال حاضر ما می شناسیم به آمریکا بر می گردد. یعنی این غذا یک غذای آمریکایی است. اما بسیاری معتقدند که این غذا یکی از غذاهای سنتی فرانسه است. در هر صورت سیب زمینی سرخ کرده که از 3 جزء اصلی سیب زمینی، نمک و روغن تشکیل شده است، کالری زیادی دارد. به همین دلیل برای کسانی که در حال تلاش برای کم کردن وزن هستند، بسیار مضر می باشد. برای اطلاع از کالری سیب زمینی سرخ کرده و ارزش غذایی این ماده تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند ما را همراهی کنید.

کالری سیب زمینی سرخ کرده بسیار زیادی است. اما نحوه طبخ و نوع سیب زمینی که استفاده می شود نیز در میزان کالری آن تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال استفاده از سیب زمینی خلال شده نیمه آماده کالری این غذا را بسیار زیاد می کند. از طرفی روغن مصرفی در تهیه این غذا نیز نقش زیادی در میزان کالری آن دارد. بنابراین به کسانی که قصد کاهش وزن را دارند توصیه می شود از این غذای پر کالری استفاده نکنند. اگر این کار برایتان امکان پذیر نیست حداقل آن را در خانه تهیه کنید.

کالری سیب زمینی سرخ کرده

برای مقایسه کالری سیب زمینی سرخ کرده ای که از فست فودها تهیه می کنید و کالری سیب زمینی سرخ کرده ای که در خانه تهیه می کنید نیاز به یک معیار داریم. معیار ما یک وعده سیب زمینی  سرخ کرده مک دونالد است که حاوی حدود نیم فنجان یا 117 گرم سیب زمینی است. بنابراین کالری سیب زمینی سرخ کرده را در سه بخش ارائه کرده ایم.

کالری سیب زمینی سرخ کرده خریداری شده از فست فودها

در هر 117 گرم سیب زمینی سرخ کرده آماده کالری و مواد غذایی زیر یافت می شود:

درست است که برخی از این مواد به نظر چشمگیر می رسند و می توانند بخش اعظمی از نیاز بدن ما را تامین کنند. اما این واقعیت را در نظر داشته باشید که اگر رستورانی که از آن این غذا را تهیه می کنید از سیب زمینی نیمه آماده استفاده کرده باشد، یعنی این مواد مغذی منابع اصلاح شده ژنتیکی هستند و حاوی مواد شیمیایی زیادی می باشند.

کالری سیب زمینی سرخ کرده در خانه

حال به جای خرید سیب زمینی سرخ کرده از فست فود بیاید نگاهی به ارزش غذایی سیب زمینی که در خانه با یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل تهیه کرده اید بیاندازیم. این موضوع را در نظر داشته باشید که هرگز نباید از روغن زیتون برای تهیه غذاهای سرخ کرده استفاده کنید. این ماده در دمای بالا به سرعت دچار سوختگی می شود.

بنابراین یک وعده سیب زمینی سرخ کرده با یک قاشق روغن نارگیل که معادل 114 گرم سیب زمینی است ارزش غذایی زیر را دارد:

با یک مقایسه ساده متوجه می شوید که سیب زمینی سرخ کرده در خانه به کمک روغن نارگیل ارزش غذایی بهتر و کالری کمتری نسبت به سیب زمینی سرخ کرده فست فودها دارد. اما با این وجود باز هم سیب زمینی سفید گزینه خوبی برای مصرف مداوم نیست. پس چه گزینه ای مناسب است؟ ما به شما سیب زمینی شیرین را پیشنهاد می کنیم.

کالری سیب زمینی شیرین سرخ کرده

یک وعده سیب زمینی شیرین سرخ کرده با یک قاشق روغن نارگیل که معادل 114 گرم است دارای ارزش غذایی زیر می باشد:

واضح است که گزینه سوم بیشترین مواد مغذی را دارد. با این حال، سیب زمینی سرخ کرده شیرین هم نسبت به وزن غذایی که مصرف می کنید کالری زیادی دارد. بنابراین سعی کنید در حد متعادل و معقول از آن استفاده کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *