خشکی لب ها می تواند عوارض زیادی از جمله ترک خوردگی و در پی آن عفونت پوست لب را ایجاد کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب مجله مرکز لیزر و زیبایی لیلی لند که به معرفی روش تهیه پماد خانگی برای درمان خشکی لب اشاره کرده ایم، ما را همراهی کنید.

دستوری که در ادامه به شما آموزش می دهیم می تواند یک جایگزین عالی برای چرب کننده های آرایشی تجاری حاوی مواد شیمیایی مصنوعی باشد.

خواص پماد خانگی برای درمان خشکی لب

در دستور تهیه پماد خانگی برای درمان خشکی لب از موم زنبور عسل، روغن نارگیل، روغن کرچک و عسل استفاده شده است. بنابراین این کرم حاوی خواص نرم کنندگی، مرطوب کنندگی و تسکین دهندگی است. این کرم برای جلوگیری از خشکی یک لایه محافظ روی لب ها ایجاد می کند. هنگامی که مواد داخل این کرم با یکدیگر ترکیب می شوند، حتی می توانند خشکی عمیق لب ها را نیز درمان کنند.

روغن نارگیل که غنی از اسیدهای چرب است، به تغذیه لب ها کمک می کند و آن ها را مرطوب نگه می دارد. به علاوه، خواص آنتی اکسیدانی آن لب را در برابر آسیب ها محافظت می کند. عسل نیز به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و به لطف خواص خود به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند.

این دستور همچنین شامل مقدار کمی روغن کرچک است. این روغن به درخشش و نرمی بیشتر لب ها کمک می کند. برای این که کرم خوش بو و معطری داشته باشید که طراوت لب ها را بیشتر کند کافی است که کمی عرق یا اسانس نعنا نیز به آن اضافه کنید.

روش تهیه پماد خانگی برای درمان خشکی لب

برای تهیه این کرم به مواد زیر نیاز دارید:

روش تهیه این کرم نیز به شیوه زیر است:

این کرم خانگی را در جای خشک و خنک نگه دارید. اگر مقدار مواد چرب داخل این کرم را بیشتر کنید می توانید از آن به عنوان جایزگزین کرم کوتیکول برای درمان خشکی شدید ناخن نیز استفاده کنید.

چند نکته مهم درباره پماد خانگی برای درمان خشکی لب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *